أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۶۱۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۰۸ فروردين ۱۳۹۴
در حالی که برخی منابع از زخمی شدن پسر ارشد «علی عبدالله صالح» در حملات هوایی عربستان به یمن خبر می‌دهند، مقامات نزدیک به او، این خبر را شایعه و دروغ می‌دانند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، اخبار ضد و نقیضی از زخمی شدن «احمد علی عبدالله صالح» پسر دیگر رئیس‌جمهور مخلوع یمن پس از انقلاب 2011 سال این کشور، منتشر شده است.

پایگاه خبری اماراتی «ارم» نوشت که «احمد» پسر علی عبدالله صالح در یکی از حملات هوایی عربستان سعودی و 9 کشور همپیمان او به یمن، به شدت زخمی شده است.

برخی رسانه‌های محلی یمن نیز از شدت جراحت‌های سرتیپ احمد خبر می‌دهند و ادعا می‌کنند که علی عبدالله صالح با شخصیت‌هایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تماس گرفته تا فرزندش را برای درمان از یمن خارج کند.

اما برخی منابع صحت این اخبار را رد می‌کنند و مقامات نزدیک به احمد از سلامتی او خبر می‌دهند و اعلام می‌کنند که این اخبار شایعه است.

احمد پسر ارشد علی عبدالله صالح است که در زمان ریاست‌جمهوری پدر، فرماندهی گارد ریاست‌جمهوری را برعهده داشت و قرار بود جانشین پدر شود اما با سقوط صالح و روی کار آمدن «عبدربه منصور هادی» برای پست ریاست‌جمهوری، احمد به عنوان سفیر یمن راهی امارات شد و تا چندی پیش در این کشور به سر می‌برد.

جمعه نیز، «عارف أبوحاتم» تحلیل‌گر سیاسی یمن،  اعلام کرد که «خالد علی عبدالله صالح» پسر رئیس‌جمهور مخلوع یمن در حملات هوایی روز پنجشنبه عربستان سعودی به یمن، کشته شد.

بر اساس این گزارش، خالد (31 ساله) و فارغ التحصیل مدرسه نظامی – سلطنتی سند هرست (sand hurst) انگلیس است یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های افسری این کشور است که به ادعای این عضو جماعت اخوان‌المسلمین مصر، پنجشنبه گذشته کشته شده است.

ابوحاتم ساعت 1:30 بامداد جمعه  از قاهره در گفت‌وگو با شبکه العربیه  این خبر را اعلام کرد اما هنوز هیچ طرف رسمی در یمن کشته شدن پسر علی عبدالله صالح را تایید نکرده است.

جنگنده‌های چندین کشور عربی در چارچوب ائتلافی موسوم به «طوفان قاطع» به رهبری عربستان سعودی از بامداد روز پنجشنبه گذشته (6 فروردین) به یمن حمله کرده‌اند تا مانع دستیابی انقلابیون این کشور به اهدافشان شوند.

هواپیماهای 5 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله شرکت دارند. این عملیات ضد انقلابیون یمن به ویژه جنبش انصارالله و حامیان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمالی کشور را در اختیار دارند و در حمایت از «عبد ربه منصور هادی» انجام می‌شود. اتحادیه عرب و پاکستان حمایت خود را از این عملیات اعلام کرده‌اند. اما کشورهای ایران، سوریه و عراق این اقدام را محکوم می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها