يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۶۲۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۰۸ فروردين ۱۳۹۴
در دانشگاه‌های شیراز چه گذشت-
برنامه تودیع و معارفه رئیس منطقه ۱ دانشگاه آزاد در شیراز حواشی عجیبی از جمله حضور یگان ویژه برای برخورد با دانشجویان به همراه داشت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، دانشگاه آزاد شیراز امسال را سالی پر حاشیه را پشت سر گذاشت. این دانشگاه که در چند سال گذشته با ثبات مدیریتی رو به جلو حرکت می کرد و حواشی کمی داشت، اما امسال به اندازه چند سال گذشته دارای حاشیه بود. حاشیه هایی که از شخم زدن مدیران دانشگاه گرفته تا رقص و آواز مختلط در وسط سالن دانشگاه. اما ماجرا از کجا شروع شد؟


سکوت در برابر اهانت‌ها و گستاخی‌های اخیر آمریکا، «ذلت‌پذیری» است/ امام گفت هاشمی اغفال شده است

 

سید حمید روحانی، موسس و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز با انتقاد از مواضع هاشمی رفسنجانی، گفت: برخی کسانی که امروز در راس کار هستند، راه امام(ره)، شهدا و اسلام را نشناخته اند. می گویند امروز دنیای عقلانیت است و نباید در مقابل کدخدای جهان ایستاد و اگر خلاف این عمل شود غیر عقلانی است.

 

وی با تاکید بر این جمله امام(ره) که فرمودند کسانی می توانند تا آخر خط با ما باشند که درد فقر و استضعاف و محرومیت را چشیده باشند؛ گفت: انسان های رفاه طلب و تجملاتی که زندگیشان سلطنتی است نمی توانند برای همیشه انقلابی باشند و ممکن است در ماجراهایی با جو حرکت کنند.

 

نویسنده تاریخ انقلاب اسلامی ایران گفت: اولین ضعف افرادی مثل هاشمی این است که جو زده می شود و طبق جو حرکت می کند. زمانی که جو حرکت مسلحانه بود، هاشمی هم جوگیر شده بود و حتی نظرات امام را نادیده می گرفت و از مجاهدین خلق دفاع می کرد. حتی به امام نامه داده بود که اگر از این ها دفاع نکنید اعتبارتان نزد مردم کم می شود.

 

 

چرا مسئولان جواب نقد یک تاریخدان را با شخم زدن دانشگاه می‌دهند؟


وحید زارع در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در شیراز با اشاره به تغییرات گسترده و چکشی در دانشگاه آزاد شیراز گفت: یک سال از انتخابات می گذرد و مردم ایران حماسه بزرگ سیاسی خلق کردند. از شعارهای سیاسی و انتخاباتی مشخص بود فصل جدید از تدبیر و امید در کشور ایجاد شود.

زارع در پاسخ به سوالی مبنی بر مشخصه های رئیس دانشگاه آزاد شیراز باید چه باشد، افزود: با توجه به شعار سوال انتظار می رود کسی به عنوان رئیس دانشگاه معرفی شود که موید مدیریت جهادی و تلاش در راستای جهاد فرهنگی باشد؛ آنگونه که از سوابق سرپرست موقت جدید دانشگاه مشخص می شود، وی در زمان ریاست خود در همین دانشگاه عملکرد چندان خوبی را از خود در این موضوعات به جای نگذاشته اند.

 


در عزل‌های دانشگاه آزاد شیراز انسان احساس می‌کند کودتای مغول شده است

 

محمد مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در شیراز، پیرامون عزل و نصب های دانشگاه آزاد واحد شیراز گفت: هر مقام مسئولی طبق قانون حق دارد مسئولان زیر دست خود را عزل و نصب کند و این جای بحث ندارد؛ اما متاسفانه در دانشگاه آزاد شیراز ساختارشکنی صورت گرفت.


وی در پاسخ به این سوال که آیا عزل های دانشگاه آزاد شیراز به صحبت های سید حمید روحانی در مورد هاشمی و روحانی در این دانشگاه ربط داشت، افزود: ظاهرا به این مسئله ربط داده شده است؛ در حالی که برنامه سید حمید روحانی توسط بسیج دانشجویی برگزار شده بود و اگر قانونی نبود باید روال خودش را طی می کرد و طبق موازین قانونی اگر مشکلی بود، برخورد می کردند.
 

نظر عضو هیات رئیسه مجلس درباره عزل‌های دانشگاه شیراز


به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، ضرغام صادقی در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه استان فارس به ماجرای اخراج و برکناری برخی از مسئولان دانشگاه آزاد شیراز اشاره کرد و گفت: عده‌ای از نمایندگان در نامه‌ای به میرزاده از برخورد توهین آمیز با ریاست این دانشگاه اعتراض خود را نشان دادند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: ما نسبت به انتصاباتی که به حرمت افراد آسیب وارد می‌کند، حساس هستیم و این ربطی به جناح خاصی ندارد.

 

مراسم تودیع و معارفه رئیس منطقه ۱ دانشگاه آزاد با طعم حمایت از هاشمی!/ حضور یگان ویژه برای برخورد با دانشجویان

 

پس از سخنرانی حمید روحانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در ماه گذشته و انتقادات به رویکرد سیاسی هاشمی‌‌رفسنجانی و بیان پشت پرده‌هایی از ماجرای مک‌فارلین، شاهد سونامی عزل و نصب‌های مدیریتی در این دانشگاه، بودیم که بلافاصله با واکنش دانشجویان این دانشگاه، روبرو شد.

 

یکی از دانشجویان حاضر در این مراسم، در گفتگویی که با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» داشت؛ به شرح این ماجرا می‌پردازد.

 

مخالف انتصابات با نگرش سیاسی در دانشگاه‌های فارس هستیم

 


معاون روحانیت و حوزه‌ های علمیه نهاد رهبری فارس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی از چگونگی ورود نماینده ولی فقیه در استان در مسئله عزل و نصب ‌ها گفت: نهادها و ارگان‌ های فرهنگی قائدتا باید زیر نظر نهاد انجام شود؛ اما اصرار نداریم که چه کسی سکان فرهنگی را به دست گیرد، در عزل و نصب‌ ها بومی بودن یا نبودن مطرح نیست که تسلط بر استان مطرح است.

 

رصاف با اشاره به تحولات اخیر در دو دانشگاه شیراز و آزاد شیراز خاطرنشان کرد:  طبق نظر رهبر معظم انقلاب با سیاسی شدن دانشگاه‌ ها مخالفیم و مخالفت خود را با عزل و نصب ‌هایی که در دانشگاه های مطرح استان با نگرش ‌های سیاسی انجام می ‌شود، اعلام کرده ‌ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها