أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۶۲۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
چندگانه ی رفتاری امریکا با ایران در منطقه:
نشریه ی تایم نیز با اشاره به این تناقضات نوشت: ”امریکا در عراق در حال حمایت از نظامیانی است که ایران [هم] از آنان حمایت می کند. اما 1200 مایل آن طرف تر در حال کمک به جنگنده های سعودی برای مقابله با گروهی است که باز هم مورد حمایت ایران هستند. به عبارتی امریکا در یک کشور دشمنان ایران را بمباران می کند و در کشور دیگر دوستان ایران را!"

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، با نگاهی ظاهری به اوضاع عراق اینگونه به نظر می رسد که منافع امریکا در این کشور همسو با منافع ایران است. علی الظاهر هر دو در حال مبارزه علیه داعش هستند. [البته صرف نظر از اقدامات پنهانی نیروهای ارتشی ایالات متحده که با قرار دادن سلاح در اختیار نیروهای جنایتکار داعش به طور اتفاقی! به آنان کمک می کنند. منتها ظاهر امر که کاخ سفید سعی در ابراز آن دارد این است که امریکا در عراق در کنار ایران علیه داعش می جنگد.]

اما با نگاهی به دیگر کشورهای درگیر جنگ در منطقه، با تناقضاتی از رفتارهای کاخ سفید مواجه می شویم که تحلیل آنها پاسخ بسیاری از ابهامات درخصوص نیات و اهداف آینده ی سران آن را به دست می دهد. همان داعش که امریکا در عراق در حال جنگ با آن است و مدتها رسانه های امریکایی در تیترهای اصلی خود آن را به صحنه ی اشتراک منافع ایران و امریکا تعبیر می کردند در سوریه نیز فعالیت دارد.

اما در کمال تعجب امریکا در لفافه ی حمایت از اعتراضات قانونی علیه دولت بشار اسد، به داعش نیز [که صرفا مخالف دولت قلمداد می شوند] کمک می کند. (به تعبیر ریچارد انجل تحلیلگر امریکایی، امریکا در سوریه هم علیه ایران فعالیت می کند و هم با او همکاری دارد!) به تعبیری، از مخالفین دولت اسد حمایت کرده و با داعش مبارزه می کند!)

از سوی دیگر اگر اشتراک منافع ایران و امریکا را در عراق بپذیریم و قبول کنیم هر دو دنبال صلح در منطقه هستند پارادوکس دیگری نمایان می گردد: ایران اقدامات عربستان در یمن را محکوم نموده است ولی امریکا از آن اقدامات حمایت می کند! (به اقرار وال استریت ژورنال، امریکا انقلابیون یمن را شورشی خوانده و کمک های خود به عربستان برای انجام عملیات هوایی علیه مردم بی گناه یمن را افزایش می دهد.) موضوع دیگری که مسئله را بازهم پیچیده تر می نماید این است که دو کشور ایران و امریکا همزمان با تمام تناقضاتی که در برخوردشان با یکدیگر به چشم می خورد، در حال حاضر در کشور سوئیس در حال مذاکره درخصوص پرونده ی هسته ای می باشند.

نشریه ی تایم نیز با اشاره به این تناقضات نوشت: ”امریکا در عراق در حال حمایت از نظامیانی است که ایران [هم] از آنان حمایت می کند. اما 1200 مایل آن طرف تر در حال کمک به جنگنده های سعودی برای مقابله با گروهی است که باز هم مورد حمایت ایران هستند. به عبارتی امریکا در یک کشور دشمنان ایران را بمباران می کند و در کشور دیگر دوستان ایران را!"

تایم معتقد است فقط اندیشه های خشک مذهبی باعث شده است ایران در سه کشور مذکور در جنگ مداخله کند: در یمن، سوریه و عراق گروه های شیعه در حال درگیری با گروه های سنی هستند و ایران نیز به شدت به دنبال قدرت گرفتن شیعیان در منطقه به هر قیمتی است.

در رد این مدعا شواهد قاطع و مستندی وجود دارد که اگر هیاهوهای رسانه ای اجازه ی تفکر را به ذهن مخاطبینشان بدهند به سادگی با آنها خواهند رسید: به عنوان نمونه ایران تنها کشوری است که با وجود یک حکومت شیعی، قوی ترین حمایت ها را از ملت فلسطین که اکثرا سنی مذهب هستند داشته است!

در هر صورت این تناقضات دلیلی بر اعتمادناپذیر بودن کاخ سفید است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
گیجول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
۰
۰
الان ایران و امریکا
ﺩﺭ عراق ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﻣﯽﺟﻨﮕﻨﺪ.
ﺩﺭ ﯾﻤﻦ ﻋﻠﯿﻪ هم ﻣﯽﺟﻨﮕﻨﺪ.

و ﺩﺭ ﺳﻮﺋﯿﺲ
ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.


خدا شاهده ما که گیج شدیم


خواهرم
شما حجابتو رعایت کن تا ببینیم چی میشه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها