أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۰۶۲۱۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۰۸ فروردين ۱۳۹۴
تلویزیون «سی سی تیوی» چین تاکید کرد هیچ یک از طرفین نمی خواهد مذاکرات هسته‌ای ایران شکست بخورد.
به گزارش خبرنگار بین الملل «خبرگزاری دانشجو» ؛ و به نقل از  شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، ضرب الاجل برای حصول توافق هسته ای میان ایران و پنج به علاوه یک به سرعت نزدیک می شود و همانطور که جواد ظریف وزیر خارجه ایران هم گفته است گفتگوها بسیار دشوار است. مسئله اساسی این است که گفتگوها همچنان جریان دارد و کسی نمی خواهد از آن کنار بکشد.

 

هدف این مذاکرات حصول چارچوبی است که به قدرتهای جهانی اطمینان می دهد برنامه هسته ای ایران هیچ ابعاد احتمالی نظامی ندارد تا در مقابل آنها نیز تحریمهای بین المللی را بردارند. ایران همچنان تکذیب می کند که برنامه اش برای مقاصد نظامی بوده است.

 

در همین رابطه «رضا مرعشی» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد منافع و مسائل بسیار مهمی که در این گفتگوها وجود دارد، عملا نمی گذارد این مذاکرات شکست بخورد. مرعشی گفت به نظر من روشن ترین علت برای اینکه کسی نمی خواهد این مذاکرات شکست بخورد این است که گزینه دیگر قطعا نوعی رویارویی نظامی و جنگ خواهد بود.

 

 گزینه های موجود برای حل بن بست هسته ای ایران دیپلماسی و جنگ است. گزینه های دیگر ازجمله تحریمها و جنگ سایبری یا ترور مخفیانه دانشمندان ایرانی که در گذشته وجود داشته است نتوانستند مسئله را حل کنند و فقط در این برنامه خلل و تاخیر ایجاد می کردند.

 

به همین علت هم بسیاری از مذاکره کنندگان بر این باورند که توافق در نهایت به دست خواهد آمد. جان کری از هم اکنون در نظر دارد یکشنبه به کشورش بازگردد گرچه این بدان معنا نیست اگر برای حصول توافق به گفتگوهای بیشتر نیاز باشد او پرواز خود را به آمریکا لغو کند. در واقع این مذاکرات یا باید به توافق ختم شود یا شکست آن فاجعه بار خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها