يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۶۲۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۴۱     ۰۸ فروردين ۱۳۹۴
پژوهشگران هنر انقلاب گفت: سال گذشته کار تحقیقی پیرامون لانه جاسوسی آمریکا قبل و بعد از تسخیر انجام دادم که حدود 8 ماه طول کشید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدحسین نیرومند از پژوهشگران هنر انقلاب و از پیشکسوتان عرصه کاریکاتور در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در سال 93 کار اجرایی نداشتم اما کار تحقیقی پیرامون لانه جاسوسی آمریکا قبل و بعد از تسخیر انجام دادم که حدود 8 ماه طول کشید.

وی ادامه داد: از دل این پژوهش، فیلم‌نامه‌ای استخراج شد که شاید امکان ساخت آن فراهم شود. امیدوارم این کار در سال‌ جاری تولید شود؛ برنامه‌ریزی برای سال 94 این است که در هنگام تولید این فیلم سینمایی به کارگردان، کمک فکری کنم.

* نگارش جلد دوم  «مدیریت چشم مخاطب»

نیرومند یادآور شد: سال 92 کتابی با عنوان «مدیریت چشم مخاطب» را نوشتم؛ این کتاب نخستین کتابی است، که به طور ویژه، خلاقیت در آفرینش آثار ماندگار هنری را از دیدگاه فیزیولوژی ساختار چشم و روانشناسی ادراک بررسی کرده است؛ در حال حاضر جلد دوم این کتاب را شروع به نگارش کردم.

وی درخصوص شاخص‌ترین اثر هنری در سال 93 گفت: در سال جاری فیلم سینمایی شیار 143 کار قابل بیانی است که در حوزه دفاع مقدس اتفاق افتاده و این فیلم مورد استقبال عموم مردم هم قرار گرفته است.

* مسابقه «هولوکاست» متناسب با خط انقلاب اسلامی

نیرومند ادامه داد: از دیگر کارهای شاخص در جامعه هنری، برگزاری مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «هولوکاست» است. این کار توسط سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی انجام می‌شود و در حوزه تخصصی کاریکاتور رویداد بزرگی به شمار می‌رود. ضمن اینکه دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «هولوکاست»، از معدود کارهای هنری کشورمان است که بازتاب جهانی داشته و دقیقا متناسب با خط انقلاب اسلامی است.

* حوزه فرهنگ کشور نگاه انقلابی ندارد

وی ضمن گله‌مندی از اوضاع فرهنگی کشور، بیان داشت: با توجه به فضای فرهنگی کشور، ما هم توقع خود را در این حوزه پایین آوردیم. متأسفانه حوزه فرهنگ کشور نگاه انقلابی ندارد، مؤسساتی که وظیفه‌ای بر عهده دارند، آثارشان تأثیرگذار نیست. این پژوهشگر هنر انقلاب یادآور شد: متأسفانه عمر ما به بطالت می‌گذرد و اگر به آیه «بای ذنب قتلت» توجه کنیم باید به وقت‌کشی هم پاسخ دهیم که به کدامین گناه، وقت ما باید از بین برود و کارهای جدی زیادی باید انجام بشود اما این اتفاق نمی‌افتد.

وی ضمن تبریک سال جدید، بیان داشت: سال جدید با شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) آغاز شده و امیدواریم سالی سرشار از توجهات حضرت به مردم کشورمان باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها