أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۰۶۳۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
سرپرست سازمان امداد و نجات اعلام کرد از ابتدای اجرای طرح امداد نوروزی تا ساعت ۹ صبح امروز، امدادگران هلال‌احمر به ۵۰ هزار تن از مسافران نوروزی اسکان اضطراری داده‌اند و ۲۳ هزار مصدوم حوادث نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

ناصر چرخساز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس به بیان گزارش عملکرد سازمان امداد و نجات در جریان طرح امداد نوروزی پرداخت.

وی گفت: تا ساعت 9 صبح امروز دهم فروردین ماه، از میان 3 هزار و 900عملیات و خدمات، 2 هزار و 200 مورد عملیات و یک هزار و 700 مورد خدمات به هموطنان ارائه شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به 76 هزار تن از مسافران نوروزی امدادرسانی کردند و 50 هزار تن نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: 23هزار نفر  از مصدومان حوادث نیز به صورت سرپایی مداوا و یک هزار و 900 مصدوم نیز  توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده اند و همچنین در این مدت 370 دستگاه خودرو رها سازی شده است.

انجام عملیات‌های زمینی و هوایی برای نجات مهرداد 15 ساله

سرپرست سازمان امداد و نجات گفت: نوجوان 15 ساله ای که بر اثر سقوط از ارتفاعات سیراب در نظرآباد دچار مصدومیت شدید شده بود، توسط بالگرد هلال احمر به بیمارستان منتقل شد.

وی ادامه داد: در ساعت 11:30 دقیقه نهم فروردین ماه سال جاری سقوط نوجوان 15 ساله به نام مهرداد از ارتفاعات سیراب شهرستان نظرآباد از طریق تماس با ندای امداد اطلاع داده شد.

چرخساز افزود: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه 2 تیم عملیات امداد کوهستان به محل حادثه اعزام شد که پس از بررسی‌های اولیه با توجه به صدمات وارد شده به این نوجوان، درخواست امدادرسانی به صورت هوایی صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برای نجات جان این نوجوان بالگرد به محل حادثه اعزام شد، اذعان کرد: طی 2 سورتی پرواز، مهرداد به بیمارستان البرز انتقال یافت.

وی در مورد انجام تعداد عملیات‌های هوایی از سوی جمعیت هلال احمر از ابتدای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی سال 94تاکنون یادآور شد: تا این لحظه 12 مصدوم توسط بالگرد جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.

انتقال مصدومان سانحه برخورد اتوبوس با کامیون در محور سرخه – آرادان به بیمارستان

سرپرست سازمان امداد و نجات در تشریح جزئیات مهمترین عملیات امداد و نجات جاده ای در 24 ساعت گذشته نیز گفت: در ساعت 50 دقیقه بامداد امروز بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با کامیون در محور سرخه – آرادان30 تن مصدوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه 7 تیم عملیاتی متشکل از 18امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در محل حاضر شدند و پس از امدادرسانی به حادثه دیدگان، 8 تن از مصدومان  توسط آمبولانس های هلال احمر به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها