يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۶۳۲۷
زمان انتشار: ۱۶:۲۷     ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۱۲ دلار کاهش یافت و هر اونس طلا در برابر ۱۱۸۷ دلار معامله شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۱۲ دلار کاهش یافت و هر اونس طلا در برابر ۱۱۸۷ دلار معامله شد.


به گزارش رویترز، پس از آنکه جانت یلن، رئیس فدرال رزرو سخنانی را بیان کرد که حاکی از احتمال قرار داشتن بانک مرکزی آمریکا در مسیر افزایش نرخ بهره در اواخر امسال بود، قیمت طلا امروز برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت و باز هم از بالاترین رقم 3 هفته اخیر پایین تر آمد.

احتمالا افزایش قیمت هایی که اخیرا و پس از بیانیه نشست سیاستگذاری ماه مارس فدرال رزرو در بازار طلا رخ داده بود، خنثی خواهد شد. این بیانیه حکایت از آن داشت که فدرال رزرو آماده است تا کندتر از آنچه که بازار انتظار داشت، نرخ بهره را افزایش دهد. پس از نشست ماه جاری فدرال رزرو، فلز زرد شاهد افزایش متوالی 7 جلسه ای بود که طولانی ترین دوره افزایشی از سال 2012 تاکنون بود.

روز جمعه، یلن گفت، با توجه به بهبود پایدار وضعیت اقتصاد آمریکا، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو «می تواند در اواخر امسال کاملا موجه باشد.»

هووی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز که پیش بینی کرده قیمت طلا تا 1180 دلار پایین خواهد آمد گفت: «اظهارات جدید یلن ممکن است مسیر حرکت قیمت طلا را تغییر دهد و موجب حرکت کاهشی آن شود.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش برای دومین هفته متوالی در هفته گذشته، امروز با 12 دلار کاهش به 1187 دلار رسید. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه به 1219 دلار و 40 سنت رسید که بالاترین رقم از 2 مارس تاکنون بود.
در حالی که سایه افزایش نرخ بهره در آمریکا  بر روی بازار طلا موجب کاهش جذابیت فلز زرد برای سرمایه گذاران شده است، قیمت طلا در ماه مارس در آستانه دومین ماه متوالی کاهشی خود قرار دارد.
میزوهو بانک در بیانیه ای اعلام کرد، اظهارات جدید یلن نشان داد که فدرال رزرو همچنان «به نحو ظریفی مصمم» به افزایش نرخ بهره است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها