أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۶۳۶۴
زمان انتشار: ۰۱:۲۶     ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
پرسپولیس در سال ۱۳۹۳ بدترین سال خود در یک دهه اخیر و شاید هم یکی از بدترین سال هایش در تاریخ این باشگاه را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، تغییرات پیاپی مدیریتی، جنجال روی نیمکت، شکست های پیاپی و بی پولی در مقاطع مختلف زمانی همه اتفاقاتی پرسپولیس در سال ۱۳۹۳ بود؛ سالی که البته می توانست با قهرمانی در فصل گذشته لیگ برتر شکل دیگری به خود بگیرد، اما نایب قهرمانی هم برای سرخپوشان کافی نبود.

 

در زیر نگاهی به اتفاقات مهم باشگاه پرسپولیس در سال گذشته می اندازیم:

 

فروردین:

بی پولی باشگاه در روزهایی که تیم در کورس قهرمانی قرار داشت، مهمترین اتفاق فروردین ماه بود. در ادامه نیز افشای لیست قرارداد بازیکنان، حاشیه های سرخپوشان را به اوج رساند؛ لیست که البته تکذیب نشد.
پرسپولیس در نخستین ماه از سال ۹۳ با بدشانسی نایب قهرمان شد؛ مقامی که اعضای تیم تا آخرین لحظه انتظار بهتر شدنش را داشتند، اما فولاد اجازه نداد.
پس از این نایب قهرمانی برخی از ستاره های تیم همچون خلعتبری و سیدجلال حسینی ساز جدایی را کوک کردند.

 

اردیبهشت:

دعوای علی دایی با وزارت ورزش در اردیبهشت ماه بود. ماجرا از لو رفتن دعوای دایی و پروین در داخل وزارت ورزش شروع شد و سرمربی وقت پرسپولیس نیز مساله شنود در این وزارتخانه را مطرح کرد؛ مساله ای که جنجال زیادی را به راه انداخت و کار را برای ادامه همکاری دایی مشکل کرد.

در همین ماه هیات مدیره جدید پرسپولیس متشکل از استیلی، مونسان، طاهری، سلیمی، سیاسی، خواجه وند و کاظم پور به وجود آمد و علیرضا رحیمی نیز سمت مدیرعاملی را بر عهده گرفت.

 

خرداد:

قرارداد سه ساله دایی با پرسپولیس شرایط را برای حضور یک سرمربی جدید روی نیمکت سخت کرد. دایی پرسپولیس را نایب قهرمان کرده بود و قراردادی سه ساله نیز داشت. در نهایت او با همان قرارداد سنگین قبلی کارش را برای فصل جدید از اواسط خرداد استارت زد و در نخستین گام نیز سوشا مکانی را به خدمت گرفت.

در ادامه رضا نوروزی نیز به پرسپولیس پیوست تا همگان در انتظار یک پرسپولیس رویایی برای فصل جدید باشند. البته جدایی برخی بازیکنان همچون دهنوی، حسینی و خلعتبری و البته مسلمان نیز کمی دست شهریار را خالی گذاشت.

 

تیر:

پرسپولیس در تیر ماه به اردوی اردبیل رفت. در همان روزها بود که داستان شکایت عجمان بابت قرارداد خلعتبری دردسرهایی را ایجاد کرد.

نیلسون نیز اعتراضاتی به مسائل مالی داشت، اما در نهایت به تمرینات اضافه شد تا این موضوع نیز خاتمه یابد.

در تیر ماه مهرداد پولادی به پرسپولیس بازنگشت. همچنین علی کریمی نیز به واسطه حضور دایی در باشگاه، از بازگشت به پرسپولیس منصرف شد و رسماً از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 

مرداد:

پرسپولیس در مرداد ماه اولین بازی اش در فصل جدید لیگ برتر را برابر نفت تهران برگزار کرد و در دیداری که می توانست به راحتی پیروز شود، ۱-۱ متوقف شد.

در همین ماه اختلافات سیاسی و رحیمی استارت خورد و دو طرف صحبت هایی درخصوص عدم اجرای شرح وظایف را به میان کشیدند.

پرسپولیس در هفته دوم ۲-۰ به فولاد باخت. پیام صادقیان نیز به دلیل هل دادن داور ۱۰۰ میلیون جریمه نقدی و سه ماه محروم شد.

بدون شک بدترین اتفاق این ماه پارگی رباط پای رضا نوروزی در روز شکست ۲-۱ به ملوان بود؛ مصدومیتی که باعث شده نوروزی هنوز هم قادر به بازگشت به میادین نباشد.

 

شهریور:

ادامه غیبت پولادی در تمرینات پرسپولیس اولین اتفاق شهریور ماه بود. او به الشحانیه قطر پیوست و پرسپولیسی‌ها تهدید کردند که به پولادی اجازه نخواهند داد فوتبال بازی کند.

تساوی خانگی ۱-۱ با پدیده، پیروزی ۲-۰ در خانه صبای قم و شکست ۳-۱ در تهران مقابل تراکتورسازی نتایج پرسپولیس در ششمین ماه از سال ۹۳ بودند.

در ۱۹ شهریور حمیدرضا سیاسی رییس هیات مدیره همزمان علیرضا رحیمی و علی دایی را برکنار کرد. او خیلی زود حمید درخشان را سرمربی پرسپولیس کرد اما در روزی که درخشان و دستیارانش به درفشی‌فر رفتند، دایی و دستیارانش به نشانه اعتراض در محل ماندند و بیرون نمی‌رفتند.

در نهایت بعد از حضور عبدی، باقری و امامی‌فر در کادر فنی، محمود خوردبین هم برای چندمین بار سرپرست پرسپولیس شد و جای محمد پنجعلی را گرفت.

پرسپولیس در نخستین تجربه سرمربیگری درخشان برابر راه آهن برنده شد.

 

مهر:

حضور علی کریمی در تمرینات پرسپولیس و تمرین در کنار بازیکنان، سرباز شدن حسین ماهینی در آستانه بازی با استقلال خوزستان، اولین باخت حمید درخشان با شکست ۱-۰ در خانه سپاهان، قطع همکاری حمیدرضا سیاسی با اسپانسر ۳۰ میلیاردی، حاشیه سازی سوشا مکانی و نیلسون و مصاحبه پس از هر بار نیمکت نشینی، سفر پرحاشیه و جنجالی مدیران به مادرید و جلسه با سران رئال در حضور عضو ضد انقلاب و در آخر نیز باخت ۱-۰ به سایپا در ورزشگاه آزادی در روزی که پخش زنده وجود نداشت، مهمترین اتفاقات مهر ماه بودند.

 

آبان:

پرسپولیس در آبان ماه ابتدا موفق به شکست راه آهن در جام حذفی در ضربات پنالتی شد و در ادامه نیز تیم پیکان را با گل محمد نوری شکست داد.

بالاخره گاف های سوشا مکانی نیز توسط درخشان تجربه شد. مکانی که به غیر از درخشش در جام حذفی و ضربات پنالتی، چندین بار اشتباه کرده بود با اشتباه مقابل گسترش فولاد زمینه‌ساز تساوی خانگی دیگری برای سرخ‌ها شد و پرسپولیس با اشتباه او و حقیقی بازی برده را با مساوی عوض کرد. جالب اینکه بعد از این اشتباه سوشا در واکنشی احساسی اعلام کرد خودش برای گرفتن رضایتنامه و جدایی اقدام می‌کند.

در آبان ماه سیاسی که همه‌کاره پرسپولیس بود با بهروز منتقمی سرپرست موقت باشگاه اختلاف پیدا کرده بود. این اختلاف‌ها به خاطر خریدهای نیم‌فصل اوج گرفت.

 

آذر:

آذر برای پرسپولیس خوش یمن شروع شد. سرخپوشان در دربی پایتخت موفق شدند با گل های نوری و عالیشاه تیم استقلال را ۲-۱ شکست بدهند. پرسپولیس در این بازی از حریف عقب بود و حتی ۱۰ نفره نیز شد، اما در نهایت حریف سنتی اش را مغلوب کرد.

در ادامه برتری مقابل گل گهر در سیرجان، پرسپولیس را به نیمه نهایی جام حذفی رساند، اما اوضاع خیلی زود تغییر کرد. پرسپولیس روی اشتباه نیلسون و اومانیا، در آخرین دقیقه به نفت تهران باخت و سپس در نیمه نهایی جام حذفی ۲-۱ در تهران مغلوب ذوب آهن شد و از این تورنمنت نیز کنار رفت.

در آخرین ماه از فصل پاییز یکباره خبر بازداشت حمیدرضا سیاسی اعلام شد. سیاسی به اوین رفت بدون اینکه کسی بداند دلیلش چیست. برخی داستان سفر به مادرید را مطرح کردند و برخی دیگر شکایت بهنام پیشرو را پیش کشیدند.

اشتباه وحشتناک مکانی مقابل فولاد و شکست ۲-۱ به فولاد در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی، پایانی بر اتفاقات تلخ پرسپولیس در این ماه بود.

 

دی:

لیگ در دی ماه تعطیل بود و پرسپولیس نیز به دنبال بازیکن برای تقویت خود می گشت.  جذب ژوزه تادئو، مسعود همامی، بابک حاتمی، جدایی نیلسون و خروج میثم حسینی و رضا نوروزی از لیست لیگ برتر در همین ماه اتفاق افتاد.

همچنین در حالی که گفته می‌شد بهروز منتقمی بالاخره به عنوان مدیرعامل شناخته می‌شود علی‌اکبر طاهری عضو هیات مدیره، سرپرست باشگاه پرسپولیس شد.

 

بهمن:

در بهمن ماه  و در شروع دوباره لیگ پرسپولیس در اصفهان با یک گل به ذوب آهن باخت تا شایعه برکناری درخشان مطرح شود.

این شایعات با شکست عجیب ۱-۰ به ملوان در تهران شدت یافت و حتی این بار اسامی چند گزینه نیز به میان آمد.

در همین ماه از پنجمین مدیر پرطرفدار ترین تیم آسیا در سال ۹۳ رونمایی شد. بعد از یک هفته شایعه حضور محمدحسین نژادفلاح در راس باشگاه این موضوع رنگ واقعیت گرفته؛ آن هم با پست خلق‌الساعه سرپرست قائم‌مقامی. طاهری هم با دلخوری از باشگاه رفت.

 

اسفند:

اسفند ماه خیلی هم بد نبود. پرسپولیس دو برد خیلی خوب مقابل لخویای قطر (۳-۰) و بنیادکار ازبکستان (۱-۰) در لیگ قهرمانان کسب کرد تا اخبار مربوط به جدایی درخشان نیز تمام شود.

پرسپولیس به رغم کسب نتایج خوب در آسیا، در لیگ همچنان ناموفق ظاهر می شد و این بار به تراکتورسازی باخت و شکست های این فصل سرخپوشان دورقمی شود. اتفاقات تلخ این بازی و پرتاب سنگ و ناسزاها باعث شد پرسپولیسی‌ها از حریف  و هوادارانش به شدت گله کنند. بدترین اتفاق این بازی هم مصدومیت شدید گابریل بود.

شکست ۱-۰ در مقابل النصر عربستان در روز ۲۶ اسفند ماه نیز پایانی بر همه اتفاقات تلخ و شیرین پرسپولیس در سال ۱۳۹۳ بود؛ سالی که هواداران امیدوارند هرگز تکرار نشود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها