أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۶۳۶۵
زمان انتشار: ۰۱:۳۵     ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
اسلام کریم‌اف با بدست آوردن ۹۰ درصد رای مردم ازبکستان به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» رئیس ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان ساعتی پیش گفت: روز یکشنبه 29 مارس (9 فروردین) در ازبکستان انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان برگزار و در آن «اسلام کریم اف» با بدست آوردن بیش از 90 درصد رای به عنوان رئیس جمهوری ازبکستان انتخاب شد.

 

«میرزا اولغ بیک عبدالسلام اف» روز دوشنبه در مرکز مطبوعات ملی این کشور در جمع ناظران سازمان های بین المللی و کشورهای خارجی افزود: در این انتخابات 20 میلیون و 798 هزار و 52  نفر از اتباع واجد شرایط این کشورحضور داشته‌اند و 17 میلیون و 122 هزار و 159 نفر آنها به «اسلام کریم اف» رای داده‌اند.

 

به گفته وی، بیش از 2 درصد مردم به «حاتمجان کتمان اف» از حزب دموکراتیک خلق، بیش از 3 درصد به «اکمل سعیداف» از حزب دموکراتیک ازبکستان «ملی تیکلانیش» و بیش از 2 درصد به «ناریمان عمراف» از حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت» رای داده‌اند.

 

رئیس ستاد مرکزی انتخابات خاطرنشان کرد: یک ممیز و 5 دهم درصد برگه‌های رای باطل بوده است.

وی افزود: بدین ترتیب، طبق ماده 35 قانون «در مورد انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان» انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار شده محسوب می شود.

«عبدالسلام اف» اظهار داشت: نزدیک به 300 نفر ناظر از 43 کشور جهان و 5 سازمان بین المللی از جمله دفتر نهاد‌ه‌های دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا، کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه جهانی سازمان های انتخاباتی و سازمان همکاری اسلامی در این انتخابات حضور داشتند.

 

انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان را نزدیک به هزار رسانه داخلی و خارجی پوشش دادند.

رئیس ستاد مرکزی انتخابات خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان بر اساس قانون اساسی ازبکستان، در فضای شفاف و علنی و طبق اصول دموکراسی برگزار شد و توسط ستاد مرکزی انتخابات هیچ شکایتی در مورد نقض قوانین یادشده دریافت نشده است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها