أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۶۴۵۰
زمان انتشار: ۲۳:۰۵     ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
پس از 2 گل زودهنگام تيم ملي سوئد، ايران با خطاي پنالتي روي وحيد اميري و گل نکونام فاصله را به حداقل رساند.
به گزارش "ورزش سه"، تیم ایران در این بازی با یک تغییر نسبت به بازی با تیم شیلی به میدان می رود و آن هم حضور پدیده جام ملت های آسیا در ترکیب تیم ایران است، مرتضی پورعلی گنجی در این بازی در حالی جایگزین وریا غفوری شده است که در پست دفاع در کنار سیدجلال حسینی قرار می گیرد و پژمان منتظری به دفاع راست منتقل خواهد شد.

باید ببینیم رویارویی جذاب زلاتان و یاران در مقابل یوزپلنگ ها به چه نتیجه ای ختم می شود. آیا گودبای پارتی کی روش، سورپرایزی همچون بازی با شیلی را در خود دارد؟

بازی دوستانه ایران – سوئد؛ ورزشگاه "فرندز آرنا" شهر استکهلم سوئد، تماشاگر: چهل و پنج هزار نفر  
داور: سردر گازوبیوک(هلند)، کمک ها: باس فان دانگان(هلند) دیو گوسنس (هلند)

تیم ملی ایران: علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، رضا قوچان نژاد‎
سرمربی: کارلوس کی روش

تیم ملی سوئد: رابین اولسن، پیر بنگتسون، آندریاس گراگویت، امیل فورسبرگ، البین اکدال، کیم کالستروم، زلاتان، آنتون تینرهولم، اریک یانسون، مارکس برگ(42 سباستین لارسن)، ارکان زنگین
سرمربی: اریک همرن

شرح گل:
1 – 0 (سوئد): پاسکاری سوئدی ها پشت محوطه جریمه ایران از زلاتان شروع شد، توپ را به سمت چپ دفاعی ایران و سانتر بازیکن این تیم را زلاتان روی سر مدافعان ایران، به گل اول این تیم تبدیل کرد. تلاش علیرضا حقیقی برای رسیدن به توپ و جلوگیری از گل شدن آن با سر خوردن و جا ماندن وی همراه شد.
2 – 0 (سوئد): حمله خطرناکی دیگری از سوی سوئدی باز هم به رهبری زلاتان شکل گرفت، اما این بار وی در محوطه جریمه توپ را در عرض برای مارکس برگ فرستاد و وی نیز در بین مدافعان ایران، ضربه محکمی را روانه دروازه ایران کرد و در این لحظه از حقیقی خم کاریساخته نبود و در دقیقه 21 برای دومین بار دروازه ایران باز شد.
2 – 1 (ایران): حرکت انفجاری وحید امیری از میان مدافعان سوئد و خطای مدافع این تیم روی وی منجر به بدست آوردن یک ضربه پنالتی برای ایران شد و این ضربه را جواد نکونام، هم جهت با شیرجه دروازه بان سوئد، به اولین گل ایران در این بازی و سی و هشتمین گل خود تبدیل کرد. این گل دو دقیقه پس از گل دوم سوئد و در دقیقه 23 به ثمر رسید.

دقایق حساس:
دقیقه 11 – حرکت سوئدی در پشت محوطه جریمه ایران، منجر به زدن شوت شد که ضربه بازیکن تیم سوئد از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 17 – سوئدی ها که پس از به ثمر رساندن گل، دست از حمله نکشیدند، باز هم حمله دیگری را تدارک دیدند که زلاتان در متن آن قرار داشت اما سانتر خطرناک زنگین از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 27 –ضربه ایستگاهی زلاتان از پشت محوطه جریمه ایران با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 30 – تیم ملی ایران که پس از به ثمر رساندن گل، کم کم توانسته خودش را در زمین سوئد پیدا کند، حرکت دیگری را ترتیب داد که امیری با استارت خود آغازگر این حمله بود و در نهایت توپ به پژمان منتظری در موقعیت ایده آلی رسید اما شوت او از بالای دروازه سوئد به بیرون رفت.
دقیقه 32 – کرنر ارسالی سوئدی ها در محوطه شش قدم ایران، ایجاد موقعیت خطرناکی برای سوئدی ها کرد و در این میان بازهم زلات دست به حرکتی آکروباتیک و دیدنی زد اما این موقعیت توسط مدافعان ایران دور شد.
دقیقه 45 – سوئدی ها باز هم سانتر دیگری را روانه محوطه جریمه ایران کردند اما این بار ضربه سر مهاجم این تیم را حقیقی مهار کرد.

حواشی بازی:
*تماشاگران ایرانی زیادی از این بازی استقبال کرده اند.
*حین ورود بازیکنان تیم ملی، جو فوق العاده ای توسط ایرانی های حاضر در ورزشگاه ایجاد شد.
*شعارهای ایران ایران هواداران تیم ملی در اغلب مواقع در ورزشگاه طنین انداز می شود.
*تعداد شصت خبرنگار و بیست عکاس در ورزشگاه حضور دارند.
*بعد از گل اول گوینده ورزشگاه به سبک آلمانیها سه بار اسم زلاتان را گفت.
*تماشاگران ایرانی تلاش دارند با تشویقهای خود  مردان کی روش را به جلو ببرند.
*خوشحالی سرمربی تیم سوئد پس از گل اول عجیب و غریب و جالب بود.
*بعد از بیست دقیقه اریک هرمن سه بازیکن ذخیره خود را برای گرمکردن به کنار نیمکت ایران فرستاد.
*به نظر می رسد استفاده از سبک آلمانی برای معرفی گلزن بازی تنها به زلاتان اختصاص دارد چرا که بعد گل دوم سوئد و گل نکونام گوینده به صورت عادی گلزن را معرفی کرد.
*هنگام ایستادن زلاتان پشت ضربه ایستگاهی تماشاگران ایرانی یک صدا "هو" می‌کشیدند و بعد زدن ضربه به بیرون فریاد هورا کشیدند.
*بازی خوب ایران بعد گل نکونان خبرنگاران سوئدی را به وجد آورده است.
*بعد از حرکت خشن زلاتان کی روش به داور چهارم اعتراض کرد.
*از دقیقه 30 وریا غفوری  و امیرحسین صادقی هم مشغول گرم کردن شدند.
*به غیر از چتد ردیف معدود تمامی صندلیهای ورزشگاه پر شده است.
*کارلوس کی روش اعتراض زیادی به نحوه قضاوت داور و مماشات وی با زلاتان دارد.
*در پایان نیمه اول نزدیک به چهل و پنج هزار نفر در استادیوم حضور دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها