کد خبر: ۳۰۶۴۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۱۲ فروردين ۱۳۹۴
ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، از مسافران و گردشگران نوروزی که با تورهای طبیعت‌گردی سفر می‌کنند، خواست با طبیعت مهربان باشند و در صیانت و حفاظت از محیط زیست بکوشند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» در اطلاعیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر آمده است: هموطنان عزیز در روز دیدار با طبیعت از روشن کردن آتش به‌ویژه در مسیر باد خودداری و قبل از ترک محل از خاموش بودن کامل آن اطمینان حاصل کنند.

 

همچنین با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست از مسافران نوروزی درخواست می‌شود، زباله‌های خود را رها نکنند و آنها را در مکان‌های تعریف شده قرار دهند.

 

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین به مسافران و هموطنان عزیز توصیه کرد: پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی را درباره وضع هوا جدی بگیرند و قبل ازرفتن به محیط‌های طبیعی برای اطلاع ازشرایط آب وهوایی با ۱۳۴تماس بگیرید و از اقامت در حریم رودخانه‌ها بپرهیزند.

 

این ستاد در ادامه به آن دسته از مسافرانی که قصد دارند با تورهای طبیعت‌گردی سفر کنند اعلام کرد: دفاتر خدمات مسافرتی در برگزاری تورهای طبیعت‌گردی، به عنوان کارگزار ملزم به رعایت حقوق مسافران همچون اطلاع‌رسانی مناسب و شفاف، استفاده از راهنمای طبیعت‌گردی یا راهنمای کوهستان با مجوز فعالیت سازمان میراث فرهنگی و همچنین تبیین کامل شرایط سفر و ارائه خدمات و تسهیلات موردتوافق با گردشگران هستند.

 

این تورها موظفند بیمه مسئولیت مدنی سفر را نیز برای مسافر اعمال، و در صورت بروز هر گونه حادثه در محدوده مکانی و زمانی سفر، بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها