امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۰۶۴۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۲ فروردين ۱۳۹۴
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرحی در مجلس مطرح است تا نمایندگان دو روز از ایام هفته‌ای را که در مجلس حضور دارند را به نظارت بر عکملرد دستگاه‌ها قرار دهند، این طرح اکنون در معاونت اجرایی در حال بررسی است.
جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «خبرگزاری دانشجو» در رابطه با عملکرد مجلس در سال ۹۳ گفت: مجلس در سال۹۳ چندین کار بزرگ را انجام داد که یکی از این اقدامات تصویب قانون کسب و کار، اصلاح قانون عبور از تورم، قانون مالیات مستقیم و بسیاری از قوانین مادر را در دستور کار خود قرار داد پس از تصویب، قوانین را در اختیار دولت قرار داده است.


وی در ادامه به مهم‌ترین ضعف مجلس اشاره کرد و افزود: ضعف مجلس در بخش نظارت بر دستگاههای دولتی و غیر از آن است و مجلس باید نظارت‌های خود از دستگاههای دولتی و غیر دولتی را سرعت بخشد و کاستی‌های گذشته خود را جبران کند.


نماینده مردم رشت در خانه ملت گفت: با توجه به اینکه مجلس به اندازه کافی قوانین برای دستگاه‌ها و اقدامات اجرایی در کشور تصویب کرده است؛ ضرورت دارد برای سال آینده نظارت بر دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و غیر دولتی را در دستور کار خود قرار دهد.


وی بیان کرد: در سال آینده مجلس باید از هفت روز هفته که در مجلس حضور می‌یابد دو روز از ایام را به نظارت بخش‌های عمومی دولتی و غیر دولتی اختصاص دهد زیراکه معتقدیم نظارت از دستگاه‌ها کارآمدی مجلس را دو چندان می‌کند.


عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: در سال آینده مجلس باید در بخش‌های آموزشی ریل گذاری‌هایی جدی را برای دولت در نظر گیرد تا دولت بتواند در سال آنیده با سرعت بیشتری در امر آموزش برنامه راهکارهای خود را اجرایی کند.


وی با بیان این مطلب که در بخش آموزش‌های عالی پراکندگی‌های بیش از حدی در کشور شاهد هستیم و این پراکندگی آسیب جدی به بخش آموزش عالی وارد کرده است، لذا ضروریست مجلس در این زمینه راهکارهای مناسبی پیش روی مسئولان وزارتخانه آموزش و پرورش قرار دهد.


کوچکی‌نژاد در ادامه با تأکید بر این مطلب که سند تحول بنیادی آموزش پرورش که از سندهای معتبر کشور به شمار می‌رود اجرایی نشده است، و گفت: نمایندگان مجلس باید در سال آینده بررسی سند تحول آموزش و پرورش را در دستور کار خود قرار دهند چرا که امروزه به دلیل عدم اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش باعث نگرانی‌هایی در میان اولیاء و معلمان شده است.


وی در ادامه به بخش اشتغال و تولید در کشور اشاره کرد و گفت: ما در بخش اشتغال و تولید قوانین بسیار داریم و مجلس باید تمام تلاش خود را به نظارت بر اجرای صحیح قوانین قرار دهد تا قوانین در بخش اشتغال و تولید نیز بدرستی در کشور اجرایی شود.


کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: معتقدم کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان باید فعالیتش را نسب به قبل در سال آینده بیشتر کنند و مدام به نمایندگان درخصوص رفتارهای آنان تذکر دهند چرا که انسان‌ها خطا کار و فراموش کار هستند و ممکن است رفتاری را انجام دهند که از نظر آن‌ها درست بوده اما این رفتار باعث ایجاد شائبه در کشور می‌شود ضروریست در خصوص رفتارشان به آن‌ها تذکراتی ارائه شود.


وی بیان کرد: طرحی در مجلس مطرح است تا نمایندگان دو روز از ایام هفته‌ای را که در مجلس حضور دارند را به نظارت بر عکملرد دستگاه‌ها قرار دهند، این طرح اکنون در معاونت اجرایی در حال بررسی است تا بطور دقیق بتوان این طرح را در صحن علنی مجلس مطرح کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها