أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۷۰۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
آمار فروش فیلم های اکران نوروزی نشان از استقبال مردم از فیلم ایران برگر تازه ترین ساخته مسعود جعفری جوزانی حکایت دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، اکران نوروزی سینماهای ایران در سال 94 با پخش 4 فیلم ایران برگر، رخ دیوانه، طعم شیرین خیال، استراحت مطلق از چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در سینماهای ایران شروع شد و فیلم سینمایی روباه هم با یک هفته تاخیر فروش خود را آغاز کرد.

بنا بر این گزارش فیلم سینمایی ایران برگر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در میان اکران نوروزی بالاترین آمار فروش را به خود اختصاص داده است.

این فیلم در طول مدت 25 روز اکرانش فروش ۱ میلیارد و 6۰۰ میلیون تومان داشته و عنوان نخستین فیلم میلیاردی سال 94 را از آن خود کرده است.

ایران برگر داستان امرالله خان و فتح الله خان است که بر سر انتخابات شوراها در یک روستا با یکدیگر رقابت می کنند. علی نصیریان، محسن تنابنده، سحر جعفری جوزانی، فتح اله جعفری جوزانی، گوهر خیراندیش، سعید دلیری، حمید گودرزی، نیوشا ضیغمی، هادی کاظمی، شهره لرستانی، فریبا متخصص، میرطاهر مظلومی، احمد مهران فر، سیروس میمنت و محمدرضا هدایتی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی رخ دیوانه که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر رکورددار سیمرغ ها شد نیز بعد از ایران برگر به باشگاه میلیاردی ها پیوست. این فیلم نیز بعد از 25 روز اکران با در اختیار داشتن 31 سالن در تهران و 38 سالن در شهرستان فروشش از مرز یک میلیارد گذشت.

رخ دیوانه ساخته ابوالحسن داودی داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و دلهره آور می افتند، مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدام شان رقم می زند.

در این فیلم طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد، بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش و امیرمحمد زند ایفای نقش می کنند.

آخرین آمار فروش فیلم سینمایی استراحت مطلق با توجه به بی مهری تلویزیون در پخش نکردن تیزر هایش استقبالی 800 میلیونی را در پی داشته است.

این فیلم به کارگردانی عبدالرضا کاهانی با بازی ترانه علیدوستی، بابک حمیدیان، رضا عطاران، مجید صالحی، فریده فرامرزی و امیرشهاب رضویان روی پرده سینما رفته است که در خلاصه آن به طور کوتاه آمده؛ تهران مال توِ مگه!؟

اما فیلم سینمایی روباه به کارگردانی بهروز افخمی که با یک هفته تاخیر به جمع فیلم های اکران نوروزی پیوست به نظر می رسد با استقبال خوبی مواجه نشده و با فروش تقریبا 170 میلیونی در آخرین رتبه آمار فروش قرار گرفته است. البته این فیلم در حال حاضر تنها ۲۸ سینما کشور در حال اکران است.

روباه یک موضوع کاملا اجتماعی دارد که مرتبط با مسائل امنیتی و جاسوسی در حوزه موضوع انرژی هسته ای است. حمید گودرزی، جلال فاطمی، مرجان شیرمحمدی، آرش مجیدی و بابک حمیدیان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم سینمایی طعم شیرین خیال نیز هنوز از طرف محمدعلی حسین نژاد تهیه کننده اش آماری از میزان فروش آن منتشر نشده است.

طعم شیرین خیال ساخته کمال تبریزی با بازی هنرمندانی چون شهاب حسینی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، نازنین فراهانی و پریوش نظریه ماجرای دختری به نام شیرین را روایت می کند که خود و خانواده اش با کسی آشنا می شوند که قرار است به خواستگاری شیرین بیاید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها