أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۷۰۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
پيش بيني نايب رييس اتاق بازرگاني ايران:
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، نايب رييس اتاق بازرگاني ايران تفاهم هسته اي را براي بخش خصوصي اتفاقي مطلوب عنوان و پيش‌بيني کرد قيمت ارز تنزل فاحشي نخواهد داشت و بازار ارز در آينده نوسان و تغيير چنداني نداشته باشد.

علاء ميرمحمد صادقي درباره تاثيرات تفاهم هسته‌اي بر بخش هاي اقتصادي اظهار کرد: بعد از تفاهم هسته اي اميدي در بخش خصوصي ايجاد شده که موانع به تدريج کاهش مي‌يابد؛ اين اتفاق مي تواند اميدي را براي بخش خصوصي ايجاد کند تا زمينه هاي مختلف اقتصادي رونق پيدا کنند.

وي درباره واکنش بخش خصوصي نسبت به اين تفاهم ادامه داد: به طورکلي بايد اين توصيه را به بخش خصوصي داشته باشيم که نبايد اميدي به خارجي ها داشت و نبايد کارهايمان را منوط به توافقي که با آن ها انجام مي شود منوط کنيم، بلکه بايد روي پاي خودمان بايستيم.

ميرمحمد صادقي ادامه داد: زماني مي توان اميدوار بود که بتوانيم نيازهايمان را خودمان تامين کنيم و نيازي که در خارج وجود دارد را براي صادرات توليد کنيم.

نايب رييس اتاق بازرگاني ايران تصريح کرد: بايد کالاهايي توليد کنيم که نياز مردم است و مردم خريدار آن هستند.

مير محمد صادقي اضافه کرد: تحريم هايي که به وجود آمد باعث زحماتي براي اقتصاد ما شد ولي در عين حال باعث شد که مردم از امکان خود استفاده کنند و روي پاي خودشان بايستند.

او عنوان کرد: در مجموع اين توافق ايستگاه خوبي است که بخش خصوصي بتواند تنفسي داشته باشد تا به ساير اهدافش دست يابد.

اين فعال اقتصادي ادامه داد: بعضي از مراکز توليدي و حمل و نقل وابستگي‌هايي به خارج دارند؛ ازاين جهت که خود به خود نياز به قطعات يدکي و نياز به تجديد خط توليدات را ايجاد مي کند که مي تواند اقدامي مفيد و موثر باشد. اين ايجاد اميد باعث مي‌شود به واسطه آن توليدکنندگان واحدهاي توليدي را تجديد کنند و توليدات را افزايش دهند.

نايب رييس اتاق بازرگاني ايران درباره پيش‌بيني خود از وضعيت بازار ارز بعد تفاهم هسته اي اظهار کرد: نبايد فکر کنيم در آينده قيمت ارز تنزل فاحشي دارد و دچار تغيير زيادي مي‌شود؛ بنابراين صادرکنندگان با خيال راحت فعاليت‌شان را ادامه دهند و بدانند که از بابت ارز زياني متوجه آن ها نخواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها