أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۷۷۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
آیا رونق بورس ادامه دار خواهد بود؟ با توجه به اینکه بازارهای سکه و ارز عکس العمل خاصی نسبت به مذاکرات نداشتند آیا رشد بورس را می‌توان فقط نتیجه مذاکرات دانست؟


به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ پس از افت بی سابقه 3590 واحدی شاخص بورس تهران در 26 اسفند که همزمان با بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها رخ داد، بورس روزهای رشد خود را آغاز کرد که پس از قرائت بیانیه مشترک ایران و 1+5 این رشد به اوج خود رسید و در دو روز اخیر با رکوردهای بی سابقه رشد 2099 و 2434 واحدی روبرو شد.

از جمله سوالاتی که این روزها برای سهامداران مطرح است این است که آیا رونق بورس ادامه دار خواهد بود؟ با توجه به اینکه بازارهای سکه و ارز عکس العمل خاصی نسبت به مذاکرات نداشتند آیا رشد بورس را میتوان فقط نتیجه مذاکرات دانست؟ آیا سرمایه‌ها از سایر بازارها به سمت بازار سرمایه جذب می‌شود؟

در ادامه برای روشن شدن پاسخ این سوالات، دلایل رونق بورس و همچنین پیش بینی آینده بازار سرمایه را از زبان کارشناسان و مسئولان بازار بورس می‌خوانیم:

محمد فطانت:

علاوه بر خبرهای منتشر شده از مذاکرات هسته‌ای، مجموعه اقداماتی که دولت در سال گذشته انجام داد، اثر مثبت خود را به تدریج در بازار گذاشته است که از جمله این تصمیمات می‌توان به لایحه خروج از رکود، سیاستهای دولتی در افزایش رونق بازار، کاهش تورم، ابهام زدایی از نمادها و صنایع بورسی و نیز کاهش ریسک بورس اشاره کرد. فضای کنونی در مورد کاهش نرخ سود بانکی که توسط بانک مرکزی اعلام شده، انتظار افزایش نسبت قیمت بر درآمد بازار را در بین فعالان بورس ایجاد کرده است و کاهش تورم هم در رونق بورس اثرگذار خواهد بود.

روند صعودی بازار سرمایه از 28 اسفند پارسال آغاز شد و فضای مثبت بورس شاخص بورس ادامه یافت. سهامداران با بلوغ زیادی که دارند فرصتها را به درستی تشخیص می دهند و زمانی که لازم باشد وارد بازار می شوند در نتیجه انتظار می رود، بازار سهام در مدت کوتاهی به تعادل برسد.(منبع)

حسن قالیباف اصل:

خبر توافق هسته‌ای برای بازار سرمایه و صنایع بورسی خبر مثبتی است. تاثیر واقعی این توافق بر متغیرهای شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در میان مدت و بلند مدت خود را نشان می‌دهد ولی با توجه به این که خبر مثبتی در حوزه بین المللی منتشر شده است باعث می شود که در کوتاه مدت گرایش مطلوب و مثبتی به بازار سرمایه وجود داشته باشد.

بازار سرمایه همواره با نوسان مواجه است و کسانی که در این بازار صبر و حوصله در پیش گرفته اند امروز روزهای مثبتی را مشاهده می کنند. همچنین کسانی که مطالعه کرده و اقدامات کارشناسی انجام می دهند و روی سبد سهام سرمایه‌گذاری می کنند و از طریق صندوق های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و دید میان مدت و بلند مدتی دارند مسلما می توانند در این بازار بازدهی مناسبی کسب کنند.(منبع)

حمید رزاقی:

خوش بینی ناشی از تفاهم سیاسی کشور شرایطی را بوجود آورده تا سرمایه و نقدینگی جامعه با آسایش خیال بیشتری روانه بازار سهام شود. تفاهم سیاسی و نیز رفع تحریم ها یکی از ملزومات رونق بورس در سالجاری است. مواردی چون تغییر نرخ سود بانکی بنابر شرایط و مقتضیات اقتصادی کشور از دیگر مواردی است که انجام آن به رونق بیشتری بازار سرمایه کمک می کند.

با انتشار بیانیه لوزان ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه کاهش یافته است و در پی آن با ورود جریان نقدی و نیز افزایش حجم تقاضا، شاهد رونق بورس هستیم که بنظر می رسد در روزهای آینده بازار سهام به تعادل برسد.

در بلندمدت و با رفع تحریم‌ها و محدودیت‌ها، هزینه تمام شده تولید کاهش می یابد و شاهد رشد محصولات، درآمد و سودآوری شرکتها خواهیم بود که در نتیجه افزایش قیمت سهام در بازار سرمایه را به همراه خواهد داشت.(منبع)

علیرضا کدیور:

کلیت بازار در چند روز آینده مثبت خواهد بود و این روند برای دو یا سه روز ادامه خواهد یافت. گروه‌های بانکی و خودرویی در مرکز توجه قرار خواهند داشت و احتمالا شاهد صف‌های خرید در این نمادها خواهیم بود. البته اینکه کلیت بازار مثبت است، بدان معنا نیست که لزوما معاملات همه گروه‌ها پر تب و تاب باشد.

رشد شاخص کل و به طور کلی رشد قیمت‌ها در کوتاه‌مدت مقطعی بوده و به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی، زمان‌بر بودن لغو تحریم‌ها و کاهش نرخ ارز به زودی متوقف خواهد شد و تجربه سال 92 قطعا تکرار  نخواهد شد.(منبع)

محمدیوسف امین دلاور:

با تفاهمی که در لوزان بین ایران و کشورهای 1+5 اتفاق افتاده اقبال مردمی قابل توجهی به بورس صورت گرفت. بورس یک سیستم اجتماعی است و در شرایطی که وضعیت مساعدی برای بازار های مالی پیش بینی می شود مردم باید به دور از هیجان و بر اساس یک تحلیل صحیح در بازارها سرمایه گذاری کنند.(منبع)

فراز مسافری‌راد:

نظر من نسبت به این توافق بسیار مثبت است ولی اثر واقعی لغو تحریم‌ها میان‌مدت و بلندمدت خواهد بود. در قدم اول این تفاهم‌نامه بحث خواهد شد که قیمت سهم‌ها در کوتاه‌مدت رشد کنند. تا زمانی که جزییات توافق اعلام شود، یعنی تا تیرماه بازار با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو خواهد شد که این فراز و نشیب‌ها با اخبار مذاکرات منطبق خواهد بود.

انتظار من این است که لااقل با رشد قیمت‌ها برای یک هفته مواجه باشیم و از آنجا که قیمت‌ها در محدوده مناسبی قرار دارد، فرصت خوبی برای خرید سهام است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها