کد خبر: ۳۰۷۷۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که معاملات بورس در روزهای پیش‌رو به تعادل می‌رسد گفت: سهامداران بویژه تازه واردها باید با تحلیل نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند.
حمید رزاقی با اشاره به افت بیش از 20 درصدی شاخص و نیز قیمت سهام در سال گذشته گفت: سال 93 را می توان یکی از بدترین سالهای عمر 48 ساله بورس قلمداد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند مثبت بورس در روزهای گذشته تصریح کرد: خوش بینی ناشی از تفاهم سیاسی کشور شرایطی را بوجود آورده تا سرمایه و نقدینگی جامعه با آسایش خیال بیشتری روانه بازار سهام شود.

وی با تاکید بر این که تفاهم سیاسی و نیز رفع تحریم ها یکی از ملزومات رونق بورس در سالجاری است اضافه کرد: مواردی چون تغییر نرخ سود بانکی بنابر شرایط و مقتضیات اقتصادی کشور از دیگر مواردی است که انجام آن به رونق بیشتری بازار سرمایه کمک می کند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که افق بورس در سال 94 روشن است گفت: با این حال سرمایه‌گذاران نباید با هیجان در بورس اقدام به خرید و فروش سهام کنند و باید از ظرفیت‌های صندوقها و مشاوران سرمایه گذاری در بازار سرمایه استفاده کنند.

وی با اشاره به این که از نظر سرمایه گذاران خارجی صنایع معدنی و پتروشیمی مورد توجه بیشتر هستند ادامه داد: رفته رفته با رسیدن به توافق هسته ای و رفع تحریم ها در آینده شاهد ورود سرمایه گذران داخلی و خارجی به بازار سرمایه خواهیم بود و بر این اساس باید پتانسیل‌های صنایع مختلف را مورد بررسی و بازنگری قرار دهیم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم ؛ رزاقی همچنین با پیش بینی روند صعودی بورس برای چند روز آینده گفت: با انتشار بیانیه لوزان ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه کاهش یافته است و در پی آن با ورود جریان نقدی و نیز افزایش حجم تقاضا، شاهد رونق بورس هستیم که بنظر می رسد در روزهای آینده بازار سهام به تعادل برسد.

این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: در بلندمدت و با رفع تحریم‌ها و محدودیت‌ها، هزینه تمام شده تولید کاهش می یابد و شاهد رشد محصولات، درآمد و سودآوری شرکتها خواهیم بود که در نتیجه افزایش قیمت سهام در بازار سرمایه را به همراه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها