أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۸۰۰۸
زمان انتشار: ۲۳:۱۹     ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
معاون اجتماعی ناجا نحوه شهادت 16 مأمور ناجا در 18 روز ابتدایی سال، کاهش 11 درصدی تصادفات جاده‌ای و حذف تنها کمتر از 4 دقیقه از فیلم ساخته فخیم زاده را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سردار سعید منتظر المهدی معاونت اجتماعی ناجا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تبریک آغاز سال جدید به ارائه گزارشی از عملکرد ناجا در نوروز امسال پرداخت و اظهار داشت: شعار ناجا در نوروز امسال آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق، قانون و نظم عمومی بوده است.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: زمانی ایمنی، آسایش و آرامش برقرار خواهد شد که آحاد مردم نیز خود را مستلزم به اصول و اخلاق بدانند و نیروی انتظامی در ایام نوروز بخش اعظمی از توان خود را برای ایمنی مردم به کار بسته است.

سردار منتظر المهدی در ادامه به بکارگیری تمام توان ناجا در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی با فعال نمودن 200 هزار و 208 گشت، استقرار 1877 چادر و کانکس به تأمین امنیت برای شهروندان در ایام نوروز پرداخت.

وی گفت: در ایام نوروز فرمانده ناجا به سرکشی و بازدید از 5 استان و قرارگاه‌های نوروزی پرداخت و همچنین به سرکشی از خانواده‌های شهدا رفت.

این مقام ارشد ناجا در ادامه سخنان خود به آمار شهدای نیروی انتظامی از ابتدای سال تا کنون اشاره و تصریح کرد: امسال 5 تن از مرزبانان در سومار و کرمانشاه و همچنین 3 تن از پرسنل ناجا در حمیدیه خوزستان به شهادت رسیدند.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: در شب گذشته در پی درگیری که در سیستان و بلوچستان در هنگ مرزی نگور به وقوع پیوست متاسفانه 8 پرسنل ناجا به شهادت رسیدند؛ این اتفاق در منطقه صفر مرزی بود و بلافاصله اشرار مسلح به مرز مقابل -پاکستان- گریختند؛ فرمانده مرزبانی ناجا نیز برای بررسی بیشتر حادثه به این منطقه عازم شده است.

سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در ادامه سخنان خود در نشست خبری با اصحاب رسانه به بحث سرقت در ایام نوروز پرداخت و گفت: وقوع سرقت در ایام نوروز نسبت به سال قبل در همین موقع 9 درصد کاهش داشت؛ کشف وقوع نیز در همین ایام 7 درصد افزایش داشته است.

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سؤالی در مورد حضور بانوان در باشگاه‌های ورزشی تصریح کرد: انجام مأموریت‌های پلیس در راستای وظایف محوله است و آنچه قانون تصویب کند، ما آن را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: حضور بانوان در استادیوم‌های فوتبال از دیدگاه‌های مختلف مطرح می‌شود، اما این حضور به صلاح بانوان نیست.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ما قانون را اجرا می‌کنیم و حافظ نظم اجتماع هستیم و اگر مصوب شود ما اجرا خواهیم کرد؛ آنچه مهم بوده، آن است که ما هیچ اصرار و پافشاری به اقدامات بیشتر نداریم.

سردار منتظرالمهدی در مورد حادثه اسیدپاشی اصفهان گفت: همه تلاش این است که این فرد یا افراد پشتیبان را پیدا کنیم، البته به سرنخ‌هایی رسیده‌ایم، اما چون به قطعیت نرسیده‌ایم، نمی‌توانیم اعلام کنیم؛ اطلاعات جدید دیگری نیست.

وی به قضیه حمیدیه پرداخت و گفت: سرنخ‌هایی به دست آمده است که در فرصت بعدی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در ادامه بیشترین تخلفات رانندگی در نوروز امسال را عدم استفاده از کمربند ایمنی، سرعت و سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه عنوان کرد.

سردار منتظرالمهدی تصریح کرد: بیشترین تصادفات در ساعت 16 تا 20 به وقوع پیوسته که نرخ آن 12 درصد افزایش داشته است؛ تخطی از سرعت مطمئنه 32 درصد افزایش داشته و انحراف به چپ نیز 18 درصد افزایش داشته است.

معاون اجتماعی ناجا در ادامه به دایر کردن دفاتر مشاوره در بیش از 600 کلانتری در سال 93 اشاره و تصریح کرد: 50 مرکز مشاوره در کل کشور فعال شد و 350 هزار پرونده از دایره قضایی ـ انتظامی خارج و به مسامحه انجامید که در این زمینه نیز رشدی 73 درصدی را شاهد بوده‌ایم.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مهدی فخیم‌زاده اظهار داشته که فیلم فوق سرّی برای من نیست، گفت: تهیه‌کننده این فیلم، جزئیات لازم را ارائه داده است، اما باید بگویم که این سریال تنها 3.5 تا 4 دقیقه اصلاحات داشته که این اصلاحات هم نه تنها از سوی ما بلکه از سوی پخش یک سیما هم مورد تأیید قرار گرفته بود، بنابراین نمی‌توان با 4 دقیقه اصلاحات گفت که این اثر متعلق به این کارگردان نبوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها