کد خبر: ۳۰۸۲۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
بعد از ادعای مهدی فخیم زاده در مورد ممیزی تأثیر گذار ناجا بر سریال فوق سری حبیب دهقان بازیگر نقش سرهنگ نادری ضمن تأیید برخی از این اظهارات پلیس را به سعه صدر بیشتر در مقابل انتقادات فرا می‌خواند و این در حالی است که مسئولین ناجا ضمن رد تأثیر گذار بودن ممیزی‌ها بر سریال مهدی فخیم زاده آمادگی خود را برای نمایش پلان‌های حذف شده اعلام کرده‌اند.

نوروز امسال، آغاز شروع حاشیه‌ها و جنجال‌های جدیدی علیه سازمان صداو سیما بوده است چرا که بعد از اعتراضات بخشی از جامعه پزشکان به سریال جدید مهران مدیری، مهدی فخیم‌زاده کارگردان دیگر سریال نوروزی تلویزیون، این روزها زبان به اعتراضات تندی علیه وضعیت پخش سریالش گشوده است.

مهدی فخیم زاده در یاداشتی که در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده است، سریال پخش شده توسط صداو سیما را سریالی مخدوش شده نامیده و می‌نویسد " سریالی که این روزها به نام فوق سری از شبکه یک سیما پخش می‌شود به دلیل حذف و اضافات زیاد، دیگر سریال من نیست؛ چرا که این سریال توسط نمایندگان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و پخش شبکه یک سیما به صورتی باور نکردنی تکه پاره شده و هیچ قسمتی از تعرض و دستکاری و جابه‌جایی و تعویض مکالمات مصون نمانده است و البته این امر در شرایطی صورت پذیرفته که در تمام مراحل تولید، مدیران شبکه یک و مسئولین ناجی هنر که زیر مجموعه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است، در جریان چگونگی و اجزای فیلمنامه و تک تک صحنه‌ها قرار داشتند و کلیه قسمت‌ها با حضور و تأیید کارشناس نیروی انتظامی (سرهنگ عبدالله قاسمی) تصویربرداری شده است.

پلیس در برابر انتقادات سعه صدر داشته باشد
در زمینه انتقادات مهدی فخیم زاده، حبیب دهقان بازیگر نقش سرهنگ نادری در سریال «فوق سری» در گفتگویی با الف ضمن تأیید برخی از اظهارات کارگردان گفت: در فرایند ساخت سریال فوق سری این اولین باری بود که بازیگران و هنرمندان برای اصلاح دیالوگ‌ها به کرات فراخوانداه شدند که این موضوع در سراسر عمر هنری اینجانب یک مورد منحصر به فرد به شمار می‌آید.

این بازیگر سینما و تلوزیون تغییرات دیالوگی دراین سریال را موجب ابهام در فرایند مفهومی سریال عنوان و افزود: این تغیرات باعث شده است که مخاطب نتواند سریال را به طور مفهومی دنبال کند.

وی با بیان اینکه این نوع برخورد از سوی نماینده نیروی انتظامی باعث کدورت و دلزدگی هنرمندان شده، تصریح کرد: برخورد کارشناسان و مسئولین می‌بایست به نحوی باشد که بعد از اتمام کار و دیدن نتیجه آن خستگی از تن بازیگران خارج شود نه به نحوی باشد که خستگی به تن بازیگر با دیدن نتیجه کار باقی بماند.

دهقان با انتقاد از برخورد کارشناسان نیروی انتظامی و توصیه آن‌ها به سعه صدر بیشتر خاطر نشان کرد: مردم در جامعه ای زندگی می‌کنند که همه چیز را می‌بینند و این امری عادی است که یک پلیس هم به مانند بقیه افراد جامعه ممکن است پرخاشگری کند و یا اصلاً در دهان یک مجرم بزند واین درست نیست که رسانه همه چیز را در مورد نیروی انتظامی بخواهد شسته و رفته به نمایش در بیاورد.

این بازیگر سینما و تلوزیون این نوع برخورد دست چین شده و غیر واقعی را عامل جذب مردم به رسانه‌های بیگانه عنوان کرد و افزود ما اگر نتوانیم مخاطبان خو را راضی کنیم مطمئناً آن‌ها جذب رسانه‌های بیگانه خواهند شد.

دهقان با بیان اینکه زحمات تیم بازیگری در این سریال با این برخورد از سوی کارشناسان نیروی انتظامی کم رنگ شده است گفت: من از نمره بیست به این سریال نمره ۱۵ را می‌دهم چرا که این سریال با دست کاری‌هایی که بر روی آن انجام شده است متفاوت از سریالی است که ضبط شده و بازیگران برای آن زحمت کشیده‌اند.

ناجا: اظهارات فخیم زاده به دوراز انصاف است
این اظهار نظرها از سوی بازیگران و کارگردان سریال فوق سری باعث شد سید محسن هاشمی قائم مقام ناجی هنردر مقام پاسخگویی به سوء تفاهم‌های ایجاد شده در گفتگویی با الف اظهارات فخیم زاده را به دور از انصاف بداند.

وی گفت: ادعای کارگردان فوق سری کمی از انصاف به دور است چرا که فرایند ساخت سریال فوق سری بر حسب اعتماد دوطرفه شکل گرفت و شاید تمامی ادعایی که جناب فخیم زاده در مورد دخالت کارشناسان ما در فیلم داشته‌اند به دو پلان هم نرسد.

قائم مقام ناجی هنر در ارزیابی و تأثیر کارشناسان نیروی انتظامی درفرایند سریال فوق سری تصریح کرد: تغیرات اعمال شده که تماماً با هماهنگی عوامل تولید انجام گرفته در محتوا و در ساختار فی‌ام تأثیر گذار نبوده و صرفاً مسائلی را در برمی گرفته است که مربوط به مسائل حرفه ای در کار پلیس بوده که با مشاوره و راهنمایی کارشناس ناجا انجام پذیرفته است.

هاشمی افزود: مدت زمان تغییرات در فیلم که با مشاوره کارشناس ناجا انجام پذیرفته کمتر از ۵ دقیقه است که به هیچ وجه در محتوای اصلی فیلم تأثیر گذار نبوده و ادعای آقای فخیم زاده در مورد مخدوش نمودن فیلم به نحوی که دیگر آن فیلم را فیلم خود نداند بی انصافی است.

قائم مقام ناجی هنر در پایان از آمادگی کامل موسسه فرهنگی هنری ناجی هنر برای نمایش چند پلان حذف شده در سریال توسط کارشناسان ناجا خبر داد و تصریح کرد: ناجی هنر آماده است این چند دقیقه حذف شده در سریال فوق سری را برای کارشناسان رسانه پخش نماید تا میزان تأثیر گذاری این چند پلان به قضاوت کارشناسان سپرده شود.

سریال کمتر از ۵ دقیقه اصلاحات داشته است
در همین زمینه معاون اجتماعی نیروی انتظامی در نشست خبریی با حضور اصحاب رسانه در مورد ادعای مهدی فخیم زاده گفت: تهیه‌کننده این فیلم، جزئیات لازم را ارائه داده است، اما باید بگویم که این سریال تنها ۳.۵ تا ۴ دقیقه اصلاحات داشته که این اصلاحات هم نه تنها از سوی ما بلکه از سوی پخش یک سیما هم مورد تأیید قرار گرفته بود، بنابراین نمی‌توان با ۴ دقیقه اصلاحات گفت که این اثر متعلق به این کارگردان نبوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها