کد خبر: ۳۰۹۱۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
کارگردان نمایش «پلیس» گفت: نوجوانان و جوانان بسیاری به پژمان جمشیدی علاقه‌مند هستند و به خاطر او به دیدن این اثر می‌آیند.
شایان افکاری کارگردان نمایش "پلیس" در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران درخصوص فیلمنامه این اثر گفت: نمایش "پلیس" اولین نوشته‌ی بلند "اسلاومیر مروژک" است که به سال 1960 در لهستان و اوج دوران دیکتاتوری کمونیسم بر می‌گردد و نمایش زمان و مکان مشخصی ندارد.

وی ادامه داد: فضای کار کمدی و فانتزی است و در طراحی لباس بسیار اغراق کردیم تا آن بخش کمدی و طنزش نمود یابد.

افکاری افزود: نمایش "پلیس" را یک بار در دوران دانشجویی‌ام به روی صحنه بردم و بسیار دوست داشتم دوباره این نمایش را اجرا کنم و خوشبختانه با تعاملی که با تماشاخانه‌ی باران برقرار کردیم این امکان برایم مهیا شد.

وی سالن باران را سالنی استاندارد خواند و اظهار داشت: با توجه به دکور سنگینی که نمایش پلیس دارد فضای سالن باران و عمق این سالن باعث شد تا مشکلی برای طراحی صحنه به وجود نیاید.

افکاری با اشاره به انتخاب پژمان جمشیدی در نمایش "پلیس" گفت: حضور پژمان در هفته‌ اول اجرا انفجار خبری به وجود آورد و واقعاً جوانان و نوجوانان بسیاری به پژمان جمشیدی علاقه‌مند هستند و برای دیدن نمایش به سالن می‌آیند.

وی تصریح کرد: انتخاب پژمان جمشیدی تنها به دلیل گیشه نبود، او بسیار با پشتکار و علاقه تمرین می‌کرد و به نظر من اگر خوب بازی نکند به طور حتم کارگردان او را خوب راهنمایی نکرده است.

افکاری افزود: متأسفانه برخی حسادت‌ها و تخریب‌گری‌ها باعث شد تا جریانی نامناسب علیه پژمان جمشیدی به وجود بیاید و تئاتر شهر هم در این جریان دخیل بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون کشور ما در فضای تحریم و فشار قرار گرفته و نمایش پلیس هم به گونه‌ای یک کمدی سیاسی است که در این فضا با مخاطب همذات‌پنداری ‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها