أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۹۳۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
به دنبال درخواست خودرو سازان مبنی بر افزایش قیمت ها:
درخواست گرانی مجدد خودرو در حالی است که چند روز گذشته نرخ رسمی خودرو به علت افزایش مالیات بر ارزش‌افزوده گران شده بود/ در حالی که مدیران خودرو سازی ها از عدم افزایش قیمت خودرو طی سال جدید خبر داده بودند، رئیس شورای رقابت از ارائه درخواست خودروسازان به این شورا برای افزایش قیمت خودرو متناسب با تورم بخشی خودرو خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، هنوز اولین‌ماه سال به اتمام نرسیده خودروسازان درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به شورای رقابت ارائه دادند. درخواست گرانی مجدد خودرو در حالی است که چند روز گذشته نرخ رسمی خودرو به علت افزایش مالیات بر ارزش‌افزوده گران شده بود و افزایش جدید قیمت جدای از آن خواهد بود.

همچنین در حالی که مدیران خودرو سازی ها از عدم افزایش قیمت خودرو طی سال جدید خبر داده بودند، رئیس شورای رقابت از ارائه درخواست خودروسازان به این شورا برای افزایش قیمت خودرو متناسب با تورم بخشی خودرو خبر داد. رضا شیوا در این باره گفت: خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو، درخواست‌های خود را به شورای رقابت ارائه کردند تا قیمت‌های جدید بر اساس تورم بخشی خودرو تعیین شود. درخواست خودروسازان به صورت کلی مطرح شده و هنوز عدد و رقم مشخصی بابت افزایش قیمت به شورای رقابت ارائه نشده است.

وی ادامه داد: منتظر هستیم تا بانک مرکزی نرخ تورم بخشی خودرو را به شورای رقابت ارائه کند و بر این اساس و با توجه به نمره کیفی خودروها که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد اعلام خواهد شد، برای قیمت‌گذاری خودرو تصمیم‌گیری کنیم. هنوز اطلاعاتی درباره کیفیت و تورم بخشی خودرو به ما ارائه نشده است ولی امیدواریم نرخ تورم بخشی تا هفته آینده از سوی بانک مرکزی به شورای رقابت ارائه شود. روح‌الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع هم هفته گذشته به فارس گفت: در جلسه مشترکی که در مجلس و با حضور مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا برگزار شد، مقرر شد قیمت خودرو در سال جاری افزایش نداشته باشد. در این جلسه مدیران عامل 2 شرکت بزرگ خودروساز اعلام کردند برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودرو طی سال جاری ندارند و قیمت خودرو ثابت خواهد ماند.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه سازمان حمایت و تعزیرات مسئول نظارت بر قیمت خودرو برای مصرف‌کننده هستند، گفت: خودروسازان نباید بیش از هزینه اضافه شده بابت مالیات، بیمه و شماره‌گذاری، قیمت محصولاتشان را افزایش دهند. رضا شیوا درباره افزایش قیمت 200 هزار تا 5/5 میلیون تومانی محصولات سایپا به دلیل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت:‌ شورای رقابت دستورالعمل تعیین قیمت کارخانه‌ای خودروها را تدوین کرده و قیمت تعیین شده بر اساس این دستورالعمل، بدون در نظر گرفتن مالیات، هزینه بیمه و شماره‌گذاری است. وی اظهار داشت: اگر شرکت‌های خودروساز بیشتر از آنچه قانونگذار بابت هزینه‌های جانبی خودرو در سال 94 اضافه کرده، نسبت به افزایش قیمت خودرو اقدام کنند، سازمان حمایت و تعزیرات نسبت به این موضوع رسیدگی خواهند کرد. اگر مصرف‌کنندگان با افزایش بیش از حد قیمت خودرو روبه‌رو شدند، این موضوع را به سازمان حمایت و تعزیرات اعلام کنند.

دلیل افزایش یک میلیون تومانی قیمت پارس تندر

مدیر بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به درخواست ارائه شده از سوی این شرکت به شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو، گفت: قیمت جدید خودرو پس از تعیین نرخ تورم‌بخشی خودرو، اعلام می‌شود و ما تابع مصوبه شورای رقابت خواهیم بود حتی اگر کاهش قیمت باشد.

حسن فروزان‌مهر در یک نشست خبری درباره درخواست ارائه شده از سوی سایپا به شورای رقابت برای بازنگری در قیمت خودرو اظهار داشت: تیر ماه 93 شورای رقابت با افزایش 6 تا 7 درصدی قیمت محصولات سایپا موافقت کرد ولی ما تنها 3 درصد روی محصولاتمان افزایش قیمت اعمال کردیم. برای قیمت‌گذاری جدید خودروها در سال جاری نیز منتظر اعلام نرخ تورم‌بخشی خودرو در نمره کیفیت خودروها به شورای رقابت هستیم تا در نهایت قیمت‌های جدید بر این اساس تعیین شود. وی با تأکید بر اینکه در قیمت‌گذاری خودروها تابع نظر شورای رقابت خواهیم بود، در پاسخ به این سؤال فارس که پرسید: اگر حتی شورای رقابت بر کاهش قیمت‌ها رأی دهد آیا باز هم آن را اعمال خواهید کرد؟ گفت: بله! قطع به یقین قیمت‌ها را کاهش خواهیم داد هر چند ممکن است به ضرر ما باشد ولی ما تابع نظر شورای رقابت هستیم.

فروزان‌مهر در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه مدیران ایران‌خودرو و سایپا در جلسه کمیسیون صنایع مجلس قید کرده بودند قیمت خودرو امسال افزایش نخواهد یافت، دلیل درخواست شما برای افزایش قیمت خودرو چه چیزی است، گفت: من چنین موضوعی را نشنیده‌ام. شرکت سایپا در سال 93 با زیان روبه‌رو بود و صورت‌های مالی خودروسازان نشان‌دهنده این زیان است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری که در صورت صدور مصوبه جدید شورای رقابت برای تغییر قیمت خودروها، آیا 3 درصد افزایش قیمتی را که سال گذشته اعمال نکردید امسال اعمال خواهید کرد؟ گفت: قیمت نهایی خودرو از سوی خودروساز متناسب با شرایط بازار و وضعیت تولید و عرضه و با هماهنگی هیأت مدیره شرکت‌های خودروساز تعیین و اعمال می‌شود. وی تأکید کرد: همواره قیمت اعمال شده از سوی خودروسازان متناسب با شرایط بازار بوده است. مدیر بازاریابی و فروش سایپا در ادامه در پاسخ به این سؤال که دلیل افزایش یک میلیون تومانی قیمت پارس تندر چه بوده است، گفت: قبلاً یک ایربگ از روی این خودرو حذف شده بود و حال که نصب دو ایربگ روی این خودرو انجام می‌شود، در قیمت ‌آن بازنگری شده است. قیمت پارس تندر از سوی شورای رقابت تعیین نشده بود و چندین جلسه در این باره برگزار شد اما در نهایت قیمت تندر مشخص نشد. ما قیمت پارس تندر را کاهش داده بودیم و با اضافه شدن ایربگ این قیمت بازنگری شد. فروزان‌مهر درباره افزایش 5/5 میلیون تومانی قیمت سراتو دنده‌ای به فارس گفت: قیمت این خودرو در اسفند 93 از 70 میلیون تومان به 74 میلیون و 900 هزار تومان رسید که بر اساس قیمت تمام شده این خودرو تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری سراتو مشمول مصوبه شورای رقابت نبوده است، افزود: در قیمت‌گذاری جدیدی که انجام شده قیمت این خودرو به 75 میلیون و 650 هزار تومان
رسیده است.

قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو/ افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به سال قبل

بعد از سایپا، ایران‌خودرو نیز قیمت محصولات خود را به طور متوسط حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش داد که دلیل این اقدام افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و رشد هزینه شماره‌گذاری خودرو عنوان شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
ROMANIA
۱۶:۲۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
۰
۰
بدبختی اینه که فردا هم درخواست افزایش تعرفه گمرکی خودرو خارجی رو میدن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها