يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۰۱۵۷
زمان انتشار: ۲۳:۲۰     ۲۸ فروردين ۱۳۹۴
با بازید ۵ میلیون گردشگر خارجی از جاذبه های ایران ، ۶ و نیم میلیارد دلار درآمد ارزی عاید کشور شد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور در جمع رئیس و مدیران دانشگاه گیلان در رشت گفت: تلاش می کنیم تا 11 سال آینده ، ظرفیت جذب گردشگرخارجی را در کشور  به 20 میلیون نفر برسانیم تا درآمد ارزی کشور در این بخش به حدود 25 میلیارد دلار برسد.


مسعود سلطانی فر با بیان اینکه تحقق این هدف مهم نیازمند توسعه زیرساخت های بخش گردشگریست افزود: افزایش تعداد هتل های 4 و 5 ستاره از 130 واحد فعلی به 400 واحد ،  تربیت نیروی متخصص در حوزه گردشگری و تورگردانی از مهمترین اولویت های سازمان میراث فرهنگی ،  صنایع دستی و گردشگری در دهه پیش روست.

 وی همچنین بر ضرورت راه اندازی دانشکده گردشگری با 60 رشته  مرتبط گردشگری در مناطق مختلف کشور به ویژه گیلان تاکید کرد و آمادگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  برای کمک به تسریع در روند شکل گیری و فعالیت دانشکده گردشگری در این استان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزی خبر ؛ معاون رئیس جمهور  همچنین در ادامه به ظرفیت های  متنوع گردشگری گیلان در حوزه های تاریخی ،  مذهبی ،  فرهنگی و طبیعی اشاره کرد و گفت: بررسی ها  نشان می دهد  گردشگران کشورهای حوزه خلیج فارس برای بازدید از استان شمالی علاقه  زیادی دارند که این فرصت  لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری در گیلان را ضروری می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها