أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۳۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
نگاهی به خبر اقامت اکبر عبدی در ترکیه/
هنرمندان برجسته ای چون اکبر عبدی باید این مساله را در سرلوحه رفتارشان قرار دهند که با همه مشکلات می بایست از حریم هنرمندانه خود که با سال ها رنج و تلاش حاصل شده به خوبی محافظت کنند
به گزارش پایگاه 598 به نقل از گروه هنر و سینما فرهنگ نیوز- مرتضی اسماعیل دوست: خبر اقامت اکبر عبدی، بازیگر مطرح سینمای ایران به ترکیه با همه صحت و سقم، نگاهی قابل اشاره را به دنبال خود داشت. چرا که بازیگران در ایران به مانند فوتبالیست ها، افرادی هستند که جریان هواخواه بسیاری را به دنبال خود دارند و هر گونه نگاه و گفت و گو و رفتاری از آن ها بازتابی بسیار عمیق در میان مردمان جامعه و خصوصاً جوانان خواهد داشت.
 
نوع انتظاری که از هنرمند مسلمان در نظامی با باورهای عمیق می رود، موجب آن خواهد شد که این هنرمندان تحت ذره بین توجه قرار گیرند و از این نظر باید به عنوان الگویی قابل ارزش در نزد جامعه تصور شوند و اکبر عبدی با نگاهی مردم گرا تاکنون چنین بوده است. از این رو خبر حضور اکبر عبدی در کشور ترکیه با فرهنگی متمایز و البته احتمال شرکت در برنامه هایی آتی که می بایست همسو با نگره بی خط و مرز آن سویی ها باشد، چالشی را برای هنرمند با استعداد و پر طرفدار ما فراهم می سازد. 
 
از این رو زندگی در کنار بندر آلانیا، شهری تاریخی در 135 کیلومتری آنتالیای ترکیه بدترین خبر ممکن برای " حسن" محله بر و بیا در دهه 60، " قلی" رویای نیمه شب تابستان در دهه 70، "بایرام لودر" دهه 80 و " حاج یوسف در رسوایی دهه 90 خواهد بود. بازیگری که در چهار دهه متمادی در فیلم ها و سریال هایی با مخاطب بسیار حضور داشته و همه نوع نقش و لهجه ای را بازی کرده و حتی در نقش جنسی مخالف نیز کاندیدای جشنواره شده است! 
 
 
حالا چرا این بازیگر تصمیم گرفته که در پنجاه و پنجمین سال زندگی اش، زندگی در آن سوی آب ها را تجربه کند، خود تحلیلی روشن باید بیابد. آنچه پیداست این که عبدی که در دولت پیش نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود، چند سالی است که از بیماری ديابت و ناراحتی كليوی رنج می برد و این بیماری چنان وخیم شد که در تاریخ ۱۹ آذر ماه سال گذشته به بخش سی سی یو بیمارستان تهران کلینیک بستری گردید. از این بابت به نظر می رسد که مشکلات مالی و عدم حمایت لازم از سوی مسئولین امر باعث شده که کاراکتری متمایز مانند اکبر عبدی در صدد سفری غریب به دیاری دور از فرهنگ ایرانی باشد. 
 
 
از این لحاظ می بایست در کنار همه دغدغه هایی که در راستای بحث های مختلف فرهنگی می رود، نگاهی ویژه به بازیگران و دست اندرکاران سینمایی و خصوصاً پیشکسوتان این عرصه شود. این تنگنای زندگی و مشکلات معیشتی نه تنها برای اکبر عبدی بلکه برای هنرمندان دیگری نیز پیش آمده است و هستند هنرمندانی که با توجه به کارافتادگی و نداشتن شرایطی مناسب برای زندگی به سختی روزگار می گذرانند.
 
 در روزهای اخیر در جریان جشنواره فیلم سما به هنرمندی شناخته شده چون جمشید هاشم پور رسیدم که متاسفانه با وضعیت بسیار نحیف و نامساعدی با بیماری دست به گریبان است و چه کسی می داند در دنیای ستاره های رنگارنگ روی ویترین، این قهرمان به تاراج رفته این روزها چه می کند و چه بسیارند این مردان شکننده در روزگار تلخ. 
 
 
البته هنرمندان برجسته ای چون اکبر عبدی باید این مساله را در سرلوحه رفتارشان قرار دهند که با همه مشکلات می بایست از حریم هنرمندانه خود که با سال ها رنج و تلاش حاصل شده به خوبی محافظت کنند تا اسیر دست رسانه هایی سو استفاده گر مانند PNTV قرار نگیرند. شبکه ای که با برنامه ای تقلب پیشه به دنبال به میدان کشیدن چهره های شناخته شده می باشد و در سال گذشته هم شاهد خبری مبنی بر حضور عبدی هنرپیشه در این برنامه بودیم. 
 
 
مرد هزار چهره سینمای ایران به خوبی عاقبت ستاره هایی را که در این سال ها با امید واهی راهی آنسو شدند را می داند که چگونه از اوج به حضیض رسیدند. اکبر عبدی همانی است که در جوانی شرایط مالی برای ورود به دانشگاه را به دلیل وضعیت پدر از دست داد، اما نشان داد به دلیل خلاقیت سرشاری که دارد، از خیلی ها برتر است. این بچه نازی آباد و ترک زبان نباید به این راحتی خاطره های روشنی را که از او به یاد داریم به هر بهانه ای پاک کند، چرا که خاطره های جمعی ملتی را نمی توان به راحتی مخدوش کرد که نقش ها و خاطره ها پس از گذر زمان دیگر برای هنرمند نبوده و جزئی از وجود مردم می شوند و نباید به آن سوی دریایی ناشناس غرق شان کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اشنا
GERMANY
۱۷:۵۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
۴
۰
باسلام دركشور عزيزمان ايران متاسفانه اين رسانه ها هستند كه يك نفر را (باهنر يابي هنر)بزرگش ميكنند يا به زمينش مي زنند خواه اكبر عبدي باشد خواه علي دايي و... چون شهيدانمان رافراموش كرديم اين عزيزاني كه همه چيزمان مديون انان است وهر روزاز ذهن مادورتر ميشوند البته باهمين موضوعات مباحي كه سايت 598 وامثالهم هرروز درصفحاتشان درج ميكنند.
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
من متوجه نمیشم
یعنی انقد پول داره که بره ترکیه زندگی کنه و انقد نداره که خرج دوا دکترش بشه؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها