أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۳۳۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598،«معادله قهرمانی، چند مجهولی شد»؛ این تیتر ایران ورزشی پس از پایان هفته 25 لیگ برتر بود که حالا پس از اتمام هفته بیست و ششم، این معادله چندمجهولی نه تنها آسان نشده که پیچیدگی‌های تازه‌ای پیدا کرده است. نگاهی به تابلوی نتایج هفته‌ای که گذشت، پیش‌بینی در مورد هرگونه گمانه‌زنی را دشوار می‌کند. آنهایی که تا چند روز پیش با قاطعیت از قهرمانی نفت تهران سخن می‌گفتند و جام را در آغوش این تیم و علی منصوریان می‌دیدند، اکنون سخت در فکر فرو رفته‌اند که باز هم می‌توان با قاطعیت در مورد قهرمانی یک تیم خاص سخن گفت. با این نتایج، نه فقط قهرمانی لیگ که بسیاری از معادلات مرتبط با لیگ برتر تغییر کرده است. دیگر نمی‌توان با قاطعیت از احتمال حضور علی منصوریان در استقلال برای هدایت این تیم در فصل آینده سخن به میان آورد چراکه با نتایج بازی‌های پنج‌شنبه و جمعه، چه بسا نفت و منصوریان در پایان لیگ، هر آنچه در این 26 هفته جمع کرده‌اند را به یکباره نقش برآب ببینند و قهرمانی و حتی کسب سهمیه آسیا، به رویایی بر باد رفته تبدیل شود.

با نتایجی که این هفته رقم خورد، تراکتورسازی، نفت، سپاهان و فولاد، چهار تیمی هستند که از شانس برابری برای قهرمانی برخوردارند و اختلاف 2-3 امتیازی تیم‌ها به هیچ وجه قابل اتکا نیست و اگر هر کدام آنها کوچکترین لغزشی داشته باشند، جای خود را به دیگر تیم مدعی در جدول خواهند داد. پایین‌تر از آنها، ذوب‌آهن و استقلال نشسته‌اند که در پی همین لغزش و گاف تیم‌های بالای سر خود روزها را سپری می‌کنند. شاید آنها از شانس پایینی برای قهرمانی برخوردار باشند اما کسب سهمیه همچنان دست‌یافتنی به نظر می‌رسد و هیچ مربی و تیمی از این بابت شب‌ها آسوده نمی‌خوابد.

در نیمه پایینی جدول هم معادلات پیچیده است. با نگاهی به بازی‌هایی که در این هفته شاهد بودیم، نه راه‌آهن دیگر تیم ساده‌ای خواهد بود و نه نفت مسجدسلیمان؛ نه می‌توان پیکان و استقلال خوزستان را نادیده گرفت و نه ملوان و گسترش فولاد از خطر سقوط گریخته‌اند و آسوده‌خاطر 4 هفته پایانی را سپری می‌کنند.

برخلاف دوره‌های اخیر لیگ، نه تیم‌های بالای جدول حاشیه امنیت دارند و نه در پایین جدول از تیم سقوط کرده و بی‌تفاوت خبری هست.

وضعیت حساس جدول، 4 هفته باقی مانده را جذاب‌تر و با هیجانی بالاتر برگزار خواهد کرد. به نظر می‌رسد با این شرایط، تا هفته آخر باید منتظر ماند و تا سوت پایان لیگ به صدا درنیامده، نه قهرمان مشخص خواهد شد، نه تیم‌های سهمیه گرفته و نه تیم‌های نگون‌بخت سقوط کرده. شاید این متفاوت‌ترین لیگ 10 سال اخیر باشد که در 4 هفته پایانی، مدام صدر جدول دست به دست می‌شود و در پایان جدول هم هیچ تیمی از پیش دست خود را به نشانه تسلیم و سقوط بالا نبرده است.

در انتظار 4 هفته جذاب و دیدنی هستیم؛ 4 هفته‌ای که احتمالا باز هم صدر جدول دست به دست می‌شود و در پایین جدول هم نتایجی رقم خواهد خورد که تمام پیش‌بینی‌ها را برهم خواهد زد. این لیگ داغ و پرتلاطم، شاید تنها دلخوشی و نقطه قوت فوتبال بحران‌زده ملی باشد که نه تکلیف سرمربی‌اش به روشنی مشخص شده و نه از برنامه‌های آماده‌سازی مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها خبری هست. در این میان هر چه سرنوشت باشد، هر تیمی قهرمان شود، هر تیمی سهمیه بگیرد و هر که سقوط کند، خوشبخت سرمربی تیم ملی است که بازیکنانی را تحویل می‌گیرد که در کوران لیگ پخته و آماده برای پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها