يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۰۳۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
منظور رئیس جمهور از رفع شکاف بین ایران و آمریکا در مذاکرات:
نیویورک تایمز در اینباره نوشت: ”مقامات ایرانی در روزهای گذشته اصرار اکید داشته اند تا تحریم ها همزمان با امضای توافق نهایی به طور کامل برداشته شوند اما اوباما در مقابل فقط پیشنهاد داد مذاکره کنندگان ایرانی به جای اصرار بر این خواسته، دنبال راه حل دیگری بگردند که برای حوزه های سیاسی ایران قابل قبول باشد!

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، باراک اوباما دیروز (جمعه) با خطاب قرار دادن دیپلمات هایش از آنان خواست تا مذاکرات را به صورت خلاقانه تری به پیش ببرند تا شکاف های میان ایران و امریکا درخصوص تحریم ها را مرتفع نمایند. اما منظور وی به هیچ عنوان تن دادن به خواسته ی مشروع ایران با عنوان لغو دفعتی تمامی تحریم ها نبود!

نیویورک تایمز در اینباره نوشت: ”مقامات ایرانی در روزهای گذشته اصرار اکید داشته اند تا تحریم ها همزمان با امضای توافق نهایی به طور کامل برداشته شوند اما اوباما در مقابل فقط پیشنهاد داد مذاکره کنندگان ایرانی به جای اصرار بر این خواسته، دنبال راه حل دیگری بگردند که برای حوزه های سیاسی ایران قابل قبول باشد! وی افزود کاخ سفید به جای فکر کردن به زمانبندی و ساختار تخفیف تحریم ها، مشغول طراحی یک برنامه ی مدون است که طبق آن و به منظور بازداشتن ایران از تقلب، اقدامات تنبیهی را در نظر می گیرد."

وی افزود: ”اینکه تحریم ها چگونه کاهش می یابند و اگر ایران از تعهداتش تخطی کرد تحریم ها را چگونه افزایش می دهیم مکانیسم های مختلفی دارد." وی بدون ذره ای شرمندگی از خودخواهی های فزاینده ی کشورش ادامه داد: ”مذاکره کنندگان باید به فرمول هایی دست پیدا کنند که نگرانی های ما را برطرف می کنند و به جبهه ی مقابل نیز اجازه می دهند نمایش قابل قبولی از خود برای سیستم سیاسی شان ارائه دهند."

اوباما با تاکید بر اینکه رفع تحریم ها دغدغه ی اصلی امریکا نیست گفت: ”دغدغه ی اصلی ما این است که چه تمهیدی را در پیش بگیریم که طبق آن در صورت تخلف ایران بتوانیم تحریم ها را با شدت بیشتر دوباره اعمال کنیم. این وظیفه بر عهده ی آقای کری است و من مطمئنم ما در این زمینه موفق خواهیم بود!"

اما آن بخش از سخنان دکتر ظریف که موجبات نگرانی طرف امریکایی را فراهم کرده است اینگونه در نیویورک تایمز انعکاس یافت: ”ظریف وزیر امور خارجه ی ایران در سخنانی که به زبان انگلیسی بیان شدند اظهار داشت: ایران و امریکا دو راه در پیش دارند. راه مقابله و راه همکاری. و به هیچ وجه نمی توان از هرکدام از اینها مقداری را انتخاب کرد. اگر راه مقابله را برگزینیم، امریکا به تحریم ها ادامه می دهد و ما هم به غنی سازی اورانیوم بدون محدودیت!"

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد حتی برخی از مردم امریکا معتقدند نگرانی ایران بجاست و کاخ سفید در حقیقت هیچ تمایلی به رفع تحریم ها حتی به صورت تدریجی ندارد و به همین دلیل در حال یافتن راهی است که به هر دلیلی ایران را متهم به تلف از توافق نموده و تحریم ها را دوباره از سر گیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها