يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۰۳۹۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۰     ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
مربی پیشین تیم ملی کشورمان معتقد است که زمان برانکو ایوانکوویچ بی‌حاشیه‌ترین تیم را در اختیار داشتند و دوران طلایی فوتبال ایران در آن زمان رقم خورد.

به گزارش پایگاه 598،حسین فرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه سپاهان با دو پیروزی متوالی مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس به کسب قهرمانی امیدوار شد و با توجه به برنامه بازی‌ها شانس زیادی برای رسیدن به این مقام دارد، گفت: امیدوارم این طور باشد و ما هم تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا در 4 بازی آینده بهترین نتایج را کسب کنیم و بتوانیم در پایان فصل به مقام قهرمانی برسیم.

وی افزود: در دو بازی سخت مقابل دو تیم آسیایی که قابل احترام بازی کردند پیروز شدیم و این پیروزی‌ها به عملکرد بازیکنان‌مان بازمی‌گردد. بازیکنان ما هم قسم شده‌اند تا آخرین دقایق بازی تلاش کنند و نا‌امید نشوند که این همیت آنها را در بازی مقابل پرسپولیس دیدید.

قهرمانی سپاهان دست خودمان و وابسته به نتایج سایر تیم‌هاست
فرکی در پاسخ به این سؤال که قهرمانی سپاهان چقدر به نتایج سایر تیم‌ها بستگی دارد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم همین روند را ادامه دهیم شانس زیادی برای قهرمانی داریم. البته که نتایج سایر تیم‌ها نیز بسیار تأثیرگذار است اما به خودمان بستگی دارد و قهرمان شدن دست خود ما است.

«بازی مقابل حریفان بعدی‌مان ساده نیست اما از بازی مقابل تیم‌های بالای جدولی بهتر است». وی با بیان این جمله افزود: در 4 بازی آینده با تیم‌هایی بازی داریم که در آستانه سقوط هستند و از این نظر کار ما بسیار سخت است اما تیم ما اکنون شرایط خوبی دارد. باید از فرصتی که در اختیارمان است استفاده کنیم. مسلماً نمی‌توان از قبل پیش‌بینی کرد که چه اتفاقی رخ می‌دهد و به همین دلیل خوشحالم که با رقیبان مستقیم‌مان بازی نداریم و همه چیز دست خودمان است. در این شرایط بازی با تیم‌های پایین جدولی بسیار بهتر است.

تعطیلات و بی برنامگی‌ها به ما و سایر تیم‌ها لطمه زد
«چرا سپاهان این فصل چه در زمان شما و چه در زمان زلاتکو کرانچار دچار نوسان شد؟» فرکی در پاسخ به این سؤال گفت: این مسئله فقط شامل حال ما نبود و همه تیم‌ها در طول فصل با نوسان روبه‌رو شدند. این موضوع به برنامه‌ریزی لیگ باز می‌گردد و تعطیلی‌ها و فشردگی‌های پی در پی به تیم‌ها لطمه زد.

فرکی یادآور شد: نمونه بارز لطمه زدن بی‌برنامگی‌ها به تیم‌ها، ملوان است که ابتدای فصل، میانه فصل و شرایط فعلی آنها کاملاً متفاوت بوده و این را می‌توان دید. سایر تیم‌ها از جمله سپاهان هم دچار این نوسان شدند و تعطیلی‌های طولانی مدت و فشرده کردن بازی‌ها باعث لطمه خوردن همه شد.

مسئولان پرسپولیس از برانکو انتظار نداشته باشند
سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره اینکه پیش از بازی با پرسپولیس گفته بود از روی دست برانکو تقلب می‌کند و این کار را به خوبی انجام داد، خاطرنشان کرد: هر چیزی در خصوص توانایی‌های برانکو بگوییم کم است. من از او کارهای زیادی یاد گرفتم و از روی دستش تقلب کردم. بار دیگر به برانکو خوش آمدم می‌گویم و برای این مربی و همکارانش در پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم.

وی افزود: مسئولان باشگاه پرسپولیس باید از این مربی حمایت کرده، شرایط را برای او فراهم کنند و در زمان فعلی از او انتظار نداشته باشند. مطمئنم که ایوانکوویچ تیم را سر و سامان خواهد داد و باید به او فرصت بدهند تا فصل آینده برسد.

برانکو اخلاق‌مدار است و مقابل «تندخوها» را می‌گیرد
فرکی درباره اینکه برخی می‌گویند برانکو مربی سفت و سختی نیست، نمی‌تواند مقابل بازیکنان پرحاشیه و تندخوی پرسپولیس ایستادگی کند و در کنارش نیاز به یک سرپرست مقتدر دارد، گفت: به این موضوع اعتقاد ندارم و به نظرم برانکو با اخلاق‌مداری خود مقابل بازیکنان تندخو را می‌گیرد، به شرط اینکه باشگاه به طور کامل از او حمایت کند و کمک این مربی باشد.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان که در مدت زمان حضور برانکو در ایران دستیار او بود، یادآور شد: در مدتی که برانکو در ایران بود و تیم ملی را هدایت می‌کرد، دوران طلایی فوتبال ایران رقم خورد، چرا که هیچ حاشیه‌ای در تیم ملی وجود نداشت.

وی ادامه داد: اگر جام جهانی 2006 را فاکتور بگیریم، بی‌حاشیه‌ترین تیم ملی را داشتیم که موفق هم بود. حاشیه‌های جام جهانی به دلیل افرادی بود که از جای دیگری آمده و با فوتبال بیگانه بودند که در تیم ملی هم تشنج ایجاد کردند. اگر این مدت زمان کوتاه را با آن حاشیه‌ها فاکتور بگیرید در دیگر مواقع کادرفنی تیم ملی در کنار محمد دادکان با قدرت کار می‌کرد و هیچ حاشیه‌ای نداشت. درست است شرایط تیم ملی با باشگاهی فرق دارد اما اگر اکنون هم مدیریت قوی وجود داشته باشد، برانکو با روش‌های خاص خودش حاشیه‌ها را جمع می‌کند. در کمال احترام و اگر همه چیز در چارچوب خودش باشد.

همه باید از کی‌روش حمایت کنیم و به او احترام بگذاریم
فرکی در واکنش به این موضوع که «ماندن یا نماندن کی‌روش هنوز هم به صورت قطعی از سوی این مربی اعلام نشده و با این حال برخی می‌گویند در صورت رفتن او برانکو می‌تواند گزینه مناسبی برای جانشینی‌اش باشد» به تسنیم گفت: درباره این موضوع نمی‌توان صحبت کرد، چرا که درست نیست چنین کاری انجام دهیم. با کی‌روش قرارداد داریم و او طبق قرارداد سرمربی تیم ملی است. اگر در آینده اتفاق دیگری افتاد می‌توان درباره حضور برانکو در تیم ملی صحبت کرد اما اکنون اخلاقی نیست این کار را انجام دهیم. کی‌روش سرمربی تیم ملی است، همه باید به او احترام بگذارند و حمایتش کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها