أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۴۰۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
بازخوانی ارتباط مالی آل سعود با برخی از محافل داخلی ایران:
در سال های پس از انقلاب خاندان آل سعود بیشترین سرمایه گذاری خود را برای ارتباط گیری با جریان کارگزارن و اصلاحات در کشور انجام داد و این امر تا جایی پیش رفت که بر اساس اعلام رسمی مسئولین وقت کشور مبالغ هنگفتی از سوی آل سعود برای کمک به جریان برانداز در سال 88 توسط شاه عربستان به سران فتنه از جمله رئیس دولت اصلاحات پرداخت شد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، همزمان با آشکارتر شدن نقش فتنه گرانه آل سعود در منطقه پس از حمایت این خاندان از تروریسم های داعشی در سوریه و عراق و همچنین ورود مستقیم عربستان به کشتار زنان و کودکان بی دفاع یمنی، بازخوانی روابط پنهانی خاندان آل سعود با محافل داخلی ایران می تواند کم بسزایی در شناخت بیشتر گروه های معاند و فتنه گران داخلی نماید.

در سال های پس از انقلاب خاندان آل سعود بیشترین سرمایه گذاری خود را برای ارتباط گیری با جریان کارگزارن و  اصلاحات در کشور انجام داد و این امر تا جایی پیش رفت که بر اساس اعلام رسمی مسئولین وقت کشور مبالغ هنگفتی از سوی آل سعود برای کمک به جریان برانداز در سال 88 توسط شاه عربستان به سران فتنه از جمله رئیس دولت اصلاحات پرداخت شد.

در مرداد ماه سال 1389 خبر حمایت مالی آل سعود از فتنه 88 توسط  آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه تهران بیان شد که اظهار داشتند: "آمریکایی‌ها یک میلیارد دلار از طریق افراد سعودی که هم اکنون عامل آمریکا در کشور‌های منطقه هستند، به سران فتنه دادند و همین سعودی‌ها که به نمایندگی آمریکا صحبت می‌‌کردند، گفتند، اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر را هم می‌دهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد."

درپی افشاگری آیت الله جنتی در این خصوص حجت‌الاسلام مصلحي در تاریخ 9 شهریور 89 در حاشيه جلسه هيئت دولت ‌در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه بحث يك ميليارد دلاري كمك به سران فتنه توسط برخي كشورها واقعيت دارد، گفت: بله اين موضوع واقعيت دارد و شما مي‌توانيد بالاتر از آن را نيز حساب كنيد.

پس از این اظهارات برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، به بیان جزئیات بیشتری از دریافت کمک مالی سران فتنه از غرب پرداخته و از ارائه اسناد آن خبر داده اند.

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم با اشاره به کمک مالی ۱۷ میلیاردی کشورهای غربی به جریان فتنه، گفت: مستندات این کمک مالی غرب در اختیار وزارت اطلاعات است که با توجه به درخواست مدعی‌العموم برای تفهیم اتهام درآینده به سران فتنه ارائه می‌شود.عباسعلی کدخدایی، سخنگوی وقت شورای نگهبان نیز در گفتگویی خبر از ارائه اسناد دریافت کمک یک میلیاردی خاتمی به دادگاه سران فتنه می دهد.

همچنین حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران یک میلیارد دلار مورد اشاره آیت الله جنتی را مبلغی دانست که تنها شخص سید محمد خاتمی در جریان دیدارش با ملک عبدالله، پادشاه عربستان، از وی دریافت کرده است و بیان داشته بود: در همان ایام نقل قول‌هایی و اخباری درباره این کمک مالی در اختیار برخی شخصیت ها از جمله خود من قرار گرفت.

با سکوت رئیس دولت اصلاحات در برابر اظهارات مسئولین وقت درباره کمک مالی آل سعود موجب گردید که مهدی کروبی در جلسه ای در سال 89 با بیان اینکه سران فتنه تنها وی و موسوی نیستند و خاتمی و یک چهره سیاسی دیگر نیز این جمع را تشکیل می دهند ،گفته بود «این پولها را که ما نگرفته‌ایم؛ پس حتما خاتمی و ... گرفته‌اند.

حال به نظر می رسد که بازخوانی ارتباط های گسترده رئیس دولت اصلاحات با خاندان آل سعود که در این روزها در نقش رژیم کودک کش صهیونیستی در یمن به جنایت انسانی مشغول است به خوبی می تواند چهره واقعی وی را برای مردم نمایان سازد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها