يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۰۴۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
گزارشی از نشست هسته‌ای فضلا و اساتید حوزه علمیه قم:
در این اجتماع بیانیه ای خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی و تیم مذاکره کننده قرائت گردید و فضلای حوزه علمیه قم در این بیانیه از دولتمردان خواستند عامل به تعالیم قرآن کریم بوده و به وعده های تو خالی دشمنان دل خوش نکنند و ضمن پاسداشت دستاوردهای هسته ای، تا زمانی که تضمین های کافی ندارند از هر اقدامی بپرهیزند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، پس از فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر در جریان گذاشتن مردم و نخبگان، از جزئیات مذاکرات هسته ای، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در یک حرکت خود جوش، با تجمع هزار نفری در مسجد جامع امیر المؤمنین (علیه السلام) شهرک مهدیه قم و دعوت از کارشناس ارشد هسته ای، به بررسی جزئیات مذاکرات و بیانیه ی لوزان پرداختند.

در پایان این اجتماع بیانیه ای خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی و تیم مذاکره کننده قرائت گردید و فضلای حوزه علمیه قم در این بیانیه از دولتمردان خواستند عامل به تعالیم قرآن کریم بوده و به وعده های تو خالی دشمنان دل خوش نکنند و ضمن پاسداشت دستاوردهای هسته ای، تا زمانی که تضمین های کافی ندارند از هر اقدامی بپرهیزند.


متن این بیانیه که نسخه ای از آن برای پایگاه 598 ارسال گردیده است به شرح ذیل می باشد.

بسمه تعالی

کدام مسلمان عاقل و سلیم النفسی است که نداند مسئولین عالی رتبه ایالات متحده ی آمریکا عروسکهای خیمه شب بازی صهیونیسم هستند و کسی هم به دشمنی یهود نسبت به مسلمین شک ندارد، لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ (82)

انرژی هسته ای امروز نماد پیشرفت علمی دنیا و نشانۀ غرور ملی ایرانیان است. همۀ آگاهان تصدیق می کنند که اگر بنا باشد کشوری در دایرۀ رشد قرار بگیرد باید این دانش حساس را که صدها دانش مرتبطِ غیر نظامی دارد، دستور کار خود قرار دهد.

 امروز ملت ایران پس از چند دهه تلاش و تقدیم شهدای هسته‌ای توانسته است ضمن اثبات توانمندی خود در به دست آوردن تراز عالی دانش جهانی، پس از چند قرن عقب ماندن از قافله تمدن، زیرساخت‌های حرکت شتابان خود را به سمت ترقی و پیشرفت فراهم آورد. اما آمریکا و متحدان اروپایی او برای آن که همچنان ملت ایران را از سیر پیشرفت دور نگه دارند، با جوسازی علیه ایران و به راه انداختن موج ایران هراسی، حجم سنگینی از تحریم‌ها را علیه ملت ایران وضع کردند.


دولت محترم یازدهم از ابتدا با شعار تعامل سازنده با ابرقدرت‌ها کوشید راهی برای برون رفت از شرایطِ تحریم پیدا کند. توافق ژنو در کمتر از صد روز از آغاز کار دولت، نشان از عزم دولت برای پایان دادن به این شرایط بود. اما آمریکا و اروپا حتی پس از توافق بارها ملت ایران را تحریم کردند.

بنا بر نظر کارشناسان، توافق لوزان حاوی نکات غیرقابل قبولی است که حتی برخی حامیان دولت نیز بدانها اذعان دارند. از سوی دیگر با وجود اعلام رسمی پیشین رئیس جمهور آمریکا در وتوی تحریم‌های جدید کنگره، اقدام اخیر وی در توافق با کنگره برای سنگ‌اندازی در برابر توافق احتمالی، نشان از این امر دارد که آمریکا حتی به امتیازات حداکثری نیز قانع نبوده و تا تسلط کامل بر ایران از پای نخواهد نشست.

 این امر تحقق پیش‌بینی مقام معظم رهبری است که از مدتها قبل فرموده‌بودند: «من به نتیجۀ مذاکرات خوش بین نیستم». آمریکا می‌خواهد از یک سو ملت ایران را از فناوری هسته‌ای محروم کند و از سوی دیگر اصل تحریم‌ها را به هر نحو ممکن نگه دارد.

جمع حاضر مواضع قاطع خود را به شرح ذیل اعلام میکند:

1- ما جمع فضلا و اساتید حوزۀ علمیه قم، همچون مقام معظم رهبری نسبت به این روند، دغدغۀ جدی داریم و به ادامه مذاکرات خوش بین نیستیم، بنابراین از دولت محترم و تیم مذاکره کننده می‌خواهیم ضمن پاسداشت دستاوردها و خون شهدای هسته‌ای، در حراست از این دستاوردها که عزت ملی ما به آن گره خورده، ذره ای کوتاه نیامده و نسبت به هرگونه اقدام آمریکا و متحدانش هوشیار باشند.



2- از تیم مذاکره کننده می خواهیم که در فرایند مذاکرات از هر گونه اقدام برگشت‌ناپذیر به شدت اجتناب کنند، و تا زمانی که تضمین‌های کافی ندارند از هر اقدامی بپرهیزند چرا که دولت آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

3- طبق تعالیم قرآن کریم، دشمنان دین هرگز از ما راضی نمی شوند مگر اینکه کاملا از آنها پیروی کنیم، بنابراین به دولت محترم و تیم مذاکره کننده توصیه می کنیم که به جای دل خوش کردن به وعده های تو خالی دشمنان، این جمله معمار کبیر انقلاب را فراموش نکنند که فرمود: ما ترجیح می دهیم که آبرویمان حفظ بشود ، اما شکممان گرسنه باشد.

4- از دولت و تیم مذاکره کننده می خواهیم در حراست از مراکز نظامی و امنیتی کوشا باشد.

5- دولتمردان نظام مقتدر جمهوری اسلامی بدانند که نخبگان حوزه، پشتیبان و حامی یک توافق خوب و عزتمند است، لذا هر زمان که برای تیم مذاکره کننده محرز شد که طرف مقابل دست از زیاده خواهی برنداشته و دنبال تحقیر این ملت بزرگ است، بن بست و پایان مذاکرات را اعلام کنند و بدانند که نخبگان حوزه به همراه این ملت شریف، تلاش ارزشمند شما را ارج نهاده و به طور کامل از این مواضع دولت حمایت می کند.



و در پایان به قلب تپنده ی جهان اسلام، رهبر کبیر انقلاب و پرچم دار غافله ی ظهور اعلام می کنیم که رهبرا : ما تمام تلاش خود را برای فهم و اجرای اشارات و فرامین شما به کار می بندیم و تا رسیدن به قله ی ظفر و ظهور از پای نخواهیم نشست.

موجیم که آرامش ما عدم ماست.
                                                                                   والسلام علی من التبع الهدی
                                                                                 28 فروردین 1394
                                                                                     اساتید و فضلای حوزه علمیه قم


گزارش تصویری نشست هسته‌ای فضلا و اساتید حوزه علمیه قم


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اسد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
بعضيا فكر كردن ميتونن در هر زمينه اي ازحار نظر كنن
حجج اسلام بايد كار خودشونو بكنن
پاسخ
محصل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
بنده هم همین را مطالبه می کنم از دولت.......
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها