أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۴۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۹     ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
بنا بر اعلام اداره اعتبارات بانک مسکن تسهیلات خرید مسکن برای واحدهای مسکونی با کمتر از ۲۰ سال عمر، مبلغ ۳۵ میلیون تومان است که به همراه ۱۰ میلیون تومان وام جعاله (تعمیرات مسکن) این مبلغ به ۴۵ میلیون تومان می‌رسد.
همچنین به واحدهای مسکونی با ۲۰ تا ۲۵ سال ساخت، ۲۰ میلیون تومان وام خرید و ۱۰ میلیون تومان وام تعمیرات (که در مجموع به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد) تعلق می‌گیرد. این وام ویژه واحدهای مسکونی دارای سند قطعی است و واحدهای قولنامه‌ای مشمول دریافت این تسهیلات نمی‌شوند.

البته با تمام این احوالات وزارت مسکن همچنان پیگیر تصویب وام 80 میلیون تومانی از بانک مرکزی هست . لازم به توضیح است که در سالیان بعد این خبر اینگونه نقل می شود :

وام  45 میلیونی برای  واحدهای کمتر از 40 ساله به علاوه 10 میلیون وام تعمیرات و 5 میلیون وام تعمیرات مجدد داده می شود و این میزان برای منازل مسکونی با عمر زیر بیست سال 55 میلیون به اضافه 15 میلیون وام تعمیرات است .

10 سال بعد از آن مبلغ وام برای منازل کمتر از 50 سال  65 میلیون و وام سه نوبت تعمیرات به ترتیب 20 و 15 و 10 میلیون خواهد بود . البته وزارت مسکن بدنبال اخذ مجوز وام 110 میلیونی از بانک مرکزی است.

20 سال بعد میزان وام پرداختی برای منازل نوساز 200 میلیون تومان است که تنها یک دهم قیمت آن است و برای  منازل  با  عمر کمتر  از 70 سال  50 میلیون وام  با بهره 29 درصد و همچنین وام  تعمیرات  چهار مرحله ایی (هر مرحله 10 میلیون تومان )  در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که با پیگیری های بسیار خفن مسئولین بالاخره  بانک مرکزی برای سال 1440 هجری شمسی

وام های بلند مدت مسکن با باز پرداخت  20 ساله در نظر گرفته است. این در حالی است که بهای میانگین هر متر مربع آپارتمان مسکونی در تهران در این سال ( با احتساب حذف 5 صفر از پول ملی ) 3000000000 تومان خواهد بود . رییس کل بانک مرکزی چشم انداز مسکن را برای افق 1455 "افتضاح" نامید و خواستار اختصاص اعتبارات ویژه برای این امر از سوی دو لت شد .

وزیر نفت در پی این اظهارات و در اعتراض به آن گفت : شما فکر می کنی با تعطیلی  بیش از 99 درصد امکانات استخراج نفت ما این بودجه رو باید از کجا بیاریم ؟با  تولید 2000 بشکه نفت که نمی شود اعتبار ویژه اختصاص داد . یه چی میگی !!

در همین رابطه رییس تشکیلات هواداران سابق  گفت : ما که دیگه بازنشست شدیم و بی خیال" هواداری" اما اگه میذاشتین... میشد همونموقع ها با افزایش ساخت  در  پروژه های تاریخی و ماندگار مسکن مهر  و افزایش  آن به سالی یک میلیون واحد مسکونی کل مملکت را تابحال زیر کشت " مسکن" برد !!

وزیر بازرگانی در همین مورد گفته است تا شماها بخواهید به فکر اعتبارات باشید ما با واردات  قطعات مربوطه از کشور همسایه افغانستان  با ساخت بسیار سریع  منازل پیش ساخته نیاز بازار مسکن ایران را رفع می کنیم  و این تکنولوژی که صد در صد محصول بومی افغانستان است  مورد تایید اتحادیه اروپا نیز می باشد و ازاستاندارد بالایی برخوردار است و بنده همینجور که دارم با شما  حرف می زنم.. الان از رییس انجمن وارد کننده ها شنیدم که ما دو ساله تمام کمبود بازار مسکن را به این ترتیب رفع می کنیم  .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها