يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۰۴۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
مدیرکل اتباع خارجی وزارت کار با اعلام تعرفه جدید صدور پروانه کار اتباع خارجی، شرایط اشتغال اتباع خارجی را در ایران اعلام کرد.
 علی اقبالی گفت: با توجه به قانون بودجه سال ۹۴ تعرفه صدور پروانه کار اتباع خارجی در ۳۱ استان را ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال تعیین و تعرفه تمدید پروانه کار اتباع خارجی را دو میلیون و ۷۰ هزار ریال درسراسر کشور اعلام کرد.


این مقام مسئول در وزارت کار اظهارداشت: اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و همچنین مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

وی ادامه داد: اتباع خارجی باید دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار مورد نظر باشد و از تخصص اتباع خارجی برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود. پروانه کار با رعایت مواد این قانون حداکثر برای مدت یکسال صادر یا تمدید می شود.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: کارفرمایان باید از اشتغال اتباع بیگانه که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کار آنها منقضی شده به طور جدی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر ؛ اقبالی افزود: کارفرمایان اگر اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می شود مراتب را در اسرع وقت به وزارت کار اعلام نکنند. درصورت عدم اعلام با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم و ماهانه یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۷۵ ریال جریمه و به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها