أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۴۶۱
زمان انتشار: ۲۳:۱۲     ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
در حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه‌ای مرزی با یمن، ده‌ها نفر شهید شدند.

به گزارش پایگاه 598، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه المبخره در مرز عربستان با یمن ده‌ها نفر شهید شدند.

همچنین ده‌ها خودروی نظامی عربستانی پس از بمباران منطقه المبخره وارد این منطقه شدند.

بیست و چهارمین روز تجاوز سعودی به یمن در حالی آغاز شده است که حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد.

از بامداد گذشته تاکنون جنگنده‌های سعودی چندین بار منطقه الجند در استان تعز را هدف قرار دادند و این در حالی است که توپخانه‌های عربستان نیز کوههای مرزی "الازد" در استان صعده را گلوله باران کردند.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن و به بهانه بازگرداندن مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به ریاض، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

سرتیپ ستاد «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن هفته گذشته در کنفرانس خبری خود گفت که از ابتدای حملات عربستان به یمن تاکنون 2051 تن شهید شده اند و 3897 نفر نیز زخمی شده اند و این در حالی است که «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد، در کنفرانسی خبری در «دوحه» اعلام کرد که بیش از 600 تن در حملات جنگنده‌های سعودی کشته شدند و دست‌کم 2000 تن در عملیات‌ نظامی در یمن نیز زخمی شدند.

در تجاوز سعودی به یمن بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است و بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل از آغاز عملیات موسوم به طوفان قاطعیت بیش از 150 هزار یمنی آواره شدند.

جنایات آل سعود علیه مردم یمن در حالی تداوم دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد چند روز قبل با تصویب قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، مجوز تداوم این جنایات را داد.

از سوی دیگر جنایت آل سعود همچنین علیه مردم بی دفاع یمن در حالی ادامه دارد که سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی دستور داده تا مبلغ 274 میلیون دلار برای کمک‌های بشردوستانه در یمن اختصاص یابد.

این در حالی است که جنگنده‌‌های آل سعود بارها خودروهای امدادی و حامل کمک‌های بشردوستانه را هدف قرار داده اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها