أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۵۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نيوز، درد بوجود آمده از ورزش و فعاليت‌هاي فيزيکي، معمولا نشانه اش اين است که عضلات در حال بازسازي و رشد خود هستند. ولي اين درد در زمان هاي ديگر غير از ورزش علامت آسيب ديدگي است. بدون در نظر گرفتن اينکه به چه دليل عضلات شما درد گرفته‌اند، بايد به آنها مهلت بدهيد تا استراحت کنند و به اصطلاح ريکاور يا ترميم شوند. در اين ميان ويتامين‌هايي هم وجود دارند که به اين فرايند کمک مي‌کنند.

ويتامين سي
موسسه پائولينگ لينوس در دانشگاه ايالتي اورگان مي‌گويد: اين ويتامين که بنام اسيد اسکوربيک هم شناخته مي‌شود، يک آنتي اکسيدان قوي است. از آنجايي که اين ويتامين محلول در آب است، بنابراين در بدن ذخيره نمي‌شود، پس بايد آنرا در برنامه‌ي غذايي‌تان بگنجانيد.
تمرينات ورزشي باعث خواهند شد تا بدن راديکال‌هاي آزاد بيشتري بسازد. ويتامين سي هم به خنثي سازي آن راديکال‌هاي آزاد کمک مي‌کند و از درد عضلات جلوگيري خواهد کرد. همچنين اين ويتامين در توليد کلاژن، که ساختار مهمي از سلول‌هاي عضلاني، تاندون‌ها و رباط‌ها به حساب مي‌آيد نيز، به بدن کمک مي‌کند. مرکبات، گوجه فرنگي، فلفل و اسفناج، منابع ويتامين سي هستند.

ويتامين دي
با توجه به گفته‌هاي موسسه‌ي پائولينگ لينوس، ويتامين دي در جذب کلسيم که براي سلامت عضلات مهم است، به بدنتان کمک مي‌کند. از طرفي، کمبود ويتامين دي باعث ضعف و درد عضلات و در نتيجه مانع ترميم مناسب عضلات خواهد شد.
مدرسه‌ي بهداشت عمومي هاروارد، پيشنهاد مي‌کند که با توجه به سنتان روزانه بين ۲۰۰ تا ۶۰۰ واحد ويتامين دي مصرف کنيد. ۵ تا ۱۰ دقيقه در روز، و به مدت ۳ بار در هفته قرار گرفتن در معرض آفتاب هم براي جذب ويتامين دي مقدار مناسبي خواهد بود. همچنين مي‌توانيد اين ويتامين را در ماهي سالمون، تخم مرغ‌هاي غني شده، و محصولات لبني بيابيد.

ويتامين اي
ويتامين E هم يک آنتي اکسيدان قوي ديگر است که براي ريکاوري بهينه‌ي عضلات مهم است. علاوه بر جلوگيري از آسيب‌هاي راديکال‌هاي آزاد در بدن، زماني که همراه با ويتامين سي مصرف شود، مي‌تواند درد عضلات را کاهش دهد. اين ويتامين همچنين براي توليد مناسب سلول‌هاي قرمز خون اهميت دارد، سلول‌هايي که وظيفه‌ي حمل اکسيژن براي ترميم عضلات بر عهده‌ي آنهاست.
موسسه پائولينگ لينوس توصيه مي‌کند که روزانه ۱۵ ميلي‌گرم ويتامين اي مصرف نماييد. منابع غذايي اين ويتامين عبارتند از: روغن‌هاي گياهي، انواع دانه‌ها، آوکادو، و سبزيجات برگ‌دار سبز رنگ.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها