يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۰۵۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
علیرغم دعوت منچستریونایتد از آقای گل جهان، وی نتوانست به استمفوردبریج برود و بازی حساس این تیم مقابل چلسی را ببیند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، علی دایی با سفر به انگلیس مورد توجه رسانه‌ها و اهالی فوتبال این کشور قرار گرفته است. او که سفری سه روزه به انگلیس داشته، امروز به کشور باز می‌گردد.

 

سفر دایی به این کشور برای او بسیار هیجان‌انگیز بوده چرا که هواداران برایش سنگ‌تمام گذاشته‌اند. البته دایی هم در روزهای گذشته حتی از برنامه‌های کاری‌‌اش زد تا کنار هواداران باشد و به تک‌تک آنها امضا بدهد و عکس بگیرد.

 

دایی به ویژه در شهرک استوک با استقبال ویژه هواداران روبه‌رو شد. آنها روز جمعه جلوی هتل محل اقامت دایی تجمع کردند و به محض دیدن او به تشویقش پرداختند.

 

این تجمع هواداران باعث شد تا شهریار حتی با تأخیر به مصاحبه خود با شبکه BBC برسد. دایی وقتی به این گفت‌وگو رسید، رودرروی خبرنگار BBC نشست و از آخرین وضعیت فوتبال ایران حرف زد.

 

این سفر دایی را شرکت بین‌المللی منیجمنت‌اسپورت هماهنگ کرده که با سفر به تهران شخصا دعوتنامه سفر به انگلیس را به شهریار دادند تا کاپیتان سابق تیم ملی ایران سفری 4 روزه به این کشور داشته باشد و  در این سفر از کمپ، ورزشگاه، آکادمی و تجهیزات‌پزشکی 3 باشگاه انگلیسی بازدید کند. بازدید از آکادمی‌های  فوتبال پایه از برنامه‌های سفر دایی محسوب می‌شود.

 

دایی همچنین قصد دارد در ورزشگاه اولدترافورد هم حضور یابد و از نزدیک یک جلسه تمرینی تیم لوئیس فان خال را به تماشا بنشیند. از سوی دیگر علی دایی در دوره پرولایسنس انگلیس که بالاترین رده مربیگری در این کشور محسوب می‌‌شود نیز ثبت‌نام کرده و بزودی باید در این کلاس‌ها نیز حضور یابد.

 

* دیدار 6 ساعته دایی و شولز

دایی جمعه فشرده‌ای را در انگلیس داشت. او صبح روز جمعه به دیدار "تونی شولز" مدیر باشگاه استوک رفت و با او جلسه‌ای 6 ساعته را برگزار کرد. باشگاه استوک سه مدیرعامل دارد که شولز مدیرعامل اصلی به حساب می‌‌آید.

 

او به گرمی از دایی پذیرایی کرد و گفت: «برای ما افتخار است که آقای گل جهان و یکی از شاخص‌ترین افراد فوتبال دنیا کنار ماست. امیدوارم بتوانیم در آینده همکاری نزدیک‌تری با هم داشته باشیم.»

 

در این جلسه شولز گفت علاقه‌مند هستند که با باشگاه‌های ایران همکاری کنند. او گفت: «امیدواریم رابطه ما نزدیک‌تر شود تا بتوانیم باشگاه‌های ایرانی را به انگلیس دعوت کنیم و یا اینکه ما بتوانیم نمایندگانی به ایران بفرستیم.»

 

یکی از مهم ترین هدف‌های دایی در این سفر ایجاد فضایی برای مراوده بین فوتبال ایران و انگلیس است. دایی قصد دارد با همکاری شرکت بستویکس به نفع فوتبال ایران کار کند.

 

سفر تیم‌های ایرانی به انگلیس تنها یکی از برنامه‌های این کار مشترک است اما دایی در واقع قصد دارد زمینه‌ای فراهم کند تا بازیکنان و مربیان با‌استعداد ایرانی برای آموزش به انگلیس سفر کنند و مورد حمایت استوک قرار بگیرند.

 

دایی رو به مدیرعامل استوک گفت: «بازیکنانی در ایران هستند که اگر زمینه و شرایط مهیا باشد، می‌توانند در انگلیس بازی کنند. ما استعدادهای خوبی در ایران داریم.»

 

دایی خودش را مثال زد و گفت: «من وقتی 24 ساله بودم به تیم‌ملی ایران رفتم، نه در نوجوانان بازی کرده بودم و نه جوانان. اگر قبل از آن می‌توانستم در تیم‌ملی باشم، قطعاً می‌توانستم بهتر شوم.»

 

در ادامه همچنین مدیرعامل استوک گفت تمایل دارند تیمی از مربیان حرفه‌ای را به ایران اعزام کنند تا بتوانند کلاس‌هایی آموزشی برای مربیان داشته باشند. همچنین تیمی از مربیان که به ایران بیاید و بتواند روی فوتبال پایه کار کند.

 

دایی گفت: «ما دوست داریم مربیان‌مان دوره‌های حرفه‌ای ببینند و همین‌طور فوتبال پایه ما پیشرفتی داشته باشد. امیدواریم بتوانیم با آکادمی باشگاه استوک همکاری کنیم.»

 

شولز نیز اعلام کرد آنها بسیار دوست دارند این همکاری صورت بگیرد.

 

سرمربی فصل گذشته پرسپولیس با حضور در ورزشگاه خانگی استوک‌سیتی از امکانات این ورزشگاه حدود 30 هزار نفری که به نام بریتانیا مطرح است بازدید کرد.

 

باشگاه استوک‌سیتی در شهر استوک‌آن‌ترنت قرار دارد. این باشگاه‌ که در حال حاضر هدایت آن را مارک هیوز ولزی بر عهده دارد در سال ۱۸۶۳ تاسیس شده که گفته می‌شود دومین تیم فوتبال قدیمی جهان است که هم اکنون نیز در سطح حرفه‌ای فعالیت می‌کند. این باشگاه در سال ۲۰۰۸ به لیگ‌برتر جزیره راه یافت و تاکنون در این لیگ حضور دارد. قبل از این تاریخ به مدت ۲۳ سال در لیگ‌های رده پایین‌تر انگلیس حضور داشت.

 

این تیم انگلیسی در حال حاضر با 46 امتیاز رد رده نهم جدول لیگ‌برتر جزیره قرار دارد و شب گذشته موفق شد ساوتهمپتون را در خانه 2 بر یک شکست دهد.

 

* برنامه استوک، دایی را از تماشای چلسی- منچستر انداخت!

دایی دیروز به خاطر تماشای بازی استوک‌سیتی و ساوتهمپتون دیدار چلسی- منچستر‌یونایتد را از دست داد. هم باشگاه پرطرفدار شهر منچستر برای دایی دعوتنامه‌ای فرستاده بود و هم از سوی یکی از دوستان رومن آبراموویچ، مالک چلسی، بلیط VIP ورزشگاه استمفوردبریج تهیه شده بود تا این دیدار حساس را در تماشا کند اما دایی با عذرخواهی از آنها گفت به دلیل برنامه‌ای که باشگاه استوک برایش در نظر گرفته است، نمی‌تواند به تماشای این بازی برود.

 

باشگاه استوک برای دایی پیش از بازی مقابل ساوتهمپتون مراسمی برگزار کرد و پیراهنی را به یادگار به دایی تقدیم کرد. دایی همچنان در ورزشگاه خانگی استوک بازی این تیم را تماشا کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها