أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۷۰۲
زمان انتشار: ۲۲:۳۹     ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
درحالی که متولیان تجارت خارجی عزم کرده‌اند تا یک جهش صادراتی 20درصدی را برای سال94 رقم بزنند تاکید ریاست‌جمهوری و معاونان و وزیران حکایت از حمایت جدی از امر صادرات به‌خصوص صادرات غیرنفتی دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛  به‌دنبال سفر حسن روحانی و هیات همراه به استان گیلان، رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با حضور در اتاق رشت، بر لزوم تلاش دولت و بخش خصوصی برای جهش صادراتی مستمر و ایجاد رونق در کشور تاکید کرد و گفت: باید اثر ملموس امید بین مردم که با روی کار آمدن دولت یازدهم و بهتر شدن تعاملات جهانی به‌وجود آمده را بیش از گذشته احساس کنیم.

 محمد نهاوندیان با تاکید بر اینکه برای خروج از رکود و جبران رکود در سال‌های گذشته نیاز به تحریک تقاضا داریم، بیان کرد: تقاضای داخلی با رونق ایجاد می‌شود که البته دولت‌ها در گذشته با افزایش نقدینگی، تقاضا در جامعه را تحریک می‌کردند، اما تورم ناشی از آن منجر به از بین رفتن قدرت خرید مردم می‌شد. 

جدی گرفتن تقاضای صادراتی کشورهای همسایه

نهاوندیان تصریح کرد: هوشمندانه‌ترین راه برای ایجاد رونق در جامعه، استفاده از تقاضای صادراتی است و اکنون ما در شرایطی هستیم که با بهبود روابط با چند کشور همسایه، فرصت صادراتی کم‌نظیری پیش رو داریم. وی گفت: اکنون بزرگ‌ترین معضل خانواده‌ها بیکاری جوانان است و اتاق‌ها می‌توانند با ایجاد فرصت‌های شغلی، شادابی و سرزندگی را به خانواده‌های ایرانی بازگردانند، ضمن اینکه باید متوجه بود که هر فسادی از بیکاری حاصل می‌شود و باید همه کمک کنیم که سرزندگی و ابتکار عمل در جامعه جاری شود، زیرا این امر بزرگ‌ترین کمک برای حل مشکلات فرهنگی خواهد بود. 
وی با بیان اینکه پیشرفت اقتصاد آثار بسیار بزرگی بر حل مسایل فرهنگی و حتی سیاسی کشور خواهد داشت، انسجام و همدلی در اتاق‌های سراسر کشور را ضروری دانست و افزود: هر چه همدلی و همفکری در اتاق‌ها بیشتر باشد، نتیجه اثرگذاری بخش خصوصی بر جامعه نیز بیشتر خواهد شد. 

امسال سال جهش اقتصادی است
رییس دفتر رییس‌جمهوری بااشاره به ظرفیت‌های بالای گیلان برای صادرات کالا به کشورهای خارجی گفت: این استان به‌علت تجربه، مهارت و ارتباطات بالای خود در صف اول آماده‌ترین استان‌های کشور برای توسعه صادرات کالای ایرانی قرار دارد. سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری بااشاره به نتایج مذاکرات هسته‌یی ایران و قدرت‌های جهانی توضیح داد: سال1394 به‌علت سرمایه انسانی حاصل شده و ایجاد روحیه امیدواری بین مردم در ابتدای سال، می‌تواند سال جهش اقتصادی باشد و هیچ چیز به اندازه همین روحیه مثبت، نگاه خوشبینانه به آینده، حالت عزم و احساس باز بودن فضای کسب‌وکار نمی‌تواند کشوری را به جلو ببرد. 
نهاوندیان بر حفظ روحیه امیدواری بین مردم تاکید کرد و افزود: همه اقشار جامعه به‌ویژه فعالان بخش‌خصوصی باید توجه داشته باشند که رفع تحریم‌ها به تنهایی قادر نخواهد بود کشور را پیش ببرد، بلکه آن عامل پیش برنده ابتکار عمل است. رییس دفتر رییس‌جمهوری بااشاره به وضع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور در سال‌های گذشته، اعلام کرد: با لطف خداوند، غل و زنجیری که به دست و پای ملت ایران و فعالان بخش خصوصی زده شده بود، برداشته خواهد شد و اگر ما پس از رفع تحریم‌ها حرکت و تلاشی نکنیم، فرقی با گذشته نخواهیم داشت. 
 
نشست سرمایه‌گذاران گیلان
رییس اتاق رشت در جلسه سرمایه‌گذاران استان، رسالت این اتاق در شرایط اقتصادی فعلی را پیشبرد طرح‌های عمرانی و صنعتی نیمه‌تمام همچنین اجرای پروژه‌های جدید عنوان کرد. 
هادی تیزهوش‌تابان گفت: اتاق به سهم خود رسالت و ماموریت خطیری را در اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تسهیل تامین منابع مالی دولت انجام می‌دهد. وی با تاکید بر اینکه اکنون چهارهزار و ۱۴۵پروژه نیمه‌تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰درصد در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از این میان ۲۲۶پروژه نیمه‌تمام سهم گیلان است که این تعداد پروژه نیمه‌تمام، گیلان را از نظر معوق ماندن اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام در رتبه چهارم کشور قرار می‌دهد. 
رییس اتاق رشت خواستار توجه ویژه به گیلان درراستای اتمام پروژه‌های صنعتی نیمه‌تمام شد و عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده با اتمام این پروژه‌ها ۴هزار و ۶۷۰شغل در گیلان ایجاد می‌شود که می‌تواند گوشه‌یی از معضل بیکاری این استان را برطرف کند. همچنین فرصت‌های استثنایی و کمیابی در اقتصاد منطقه و کشور در حال شکل‌گیری است که می‌تواند، بستر مناسبی برای اقتصاد ایران فراهم کند و اجرایی کردن سیاست تولید محصولات کشاورزی فراسرزمینی مانند برنج گیلان در کشورهای مساعد حوزه دریای خزر از دیگر اقدام‌های موثر خواهد بود. تیزهوش‌تابان بااشاره به شکل‌گیری مراکز مالی بین‌المللی در مناطق آزاد کشور ادامه داد: گیلان این ظرفیت را دارد تا با حمایت‌های دولت و مشارکت بخش‌خصوصی نخستین مرکز مالی بین‌المللی در شمال کشور را تاسیس کند. 
 
نشست آشنایی با خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی 

در ادامه حضور هیات دولت در گیلان، نشست آشنایی با خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با حضور مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، رییس اتاق رشت، رییس پارک علم و فناوری استان و جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شرکت‌های دانش‌بنیان در اتاق استان برگزار شد. 
بهزاد سلطانی، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در سال1389 درراستای قانونی با عنوان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شد و این صندوق با بودجه‌یی نخستین ۳هزار میلیارد تومانی کار خود را آغاز کرد که این میزان اعتبار در طول سه سال به صندوق پرداخت می‌شود. وی افزود: نیم درصد از بودجه کشور نیز به حساب این صندوق واریز می‌شود که این حرکت نشان از تعامل خوب دولت با بخش خصوصی است و درواقع صندوق مذکور حامی بخش خصوصی در تولید است. 
سلطانی وظیفه صندوق را اعطای تسهیلات در قالب وام و مشارکت عنوان کرد و ادامه داد: این صندوق در آینده نزدیک می‌تواند با دولت رقابت کند و در سال1391 توسط مجلس بیش از ۶۰۰میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور اختصاص یافت که از این مقدار بودجه مصوب بیش از ۲۵میلیارد تومان به حساب صندوق واریز شده است. وی تصریح کرد: در سال1393 دولت فعلی با جدیت و برای نخستین‌بار به تعهدات خود عمل کرد و ۷۰۰میلیارد تومان به حساب این صندوق واریز شد که تحولی اساسی در بخش خصوصی بود. 
مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از مزیت معافیت مالیاتی ۱۵ساله برخوردار می‌شوند، ادامه داد: در سال گذشته ۴۳شرکت از معافیت مالیاتی سال1392 برخوردار شدند و این رقم امسال به ۱۰۰میلیارد تومان معافیت مالیاتی خواهد رسید. سلطانی معافیت گمرکی و حضور در شعاع ۱۲۰کیلومتری از تهران را از دیگر مزایای مذکور برشمرد و توضیح داد: این شرکت‌ها می‌توانند از وجود صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بهره ببرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها