أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۷۰۵
زمان انتشار: ۲۲:۴۰     ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
یک فعال بازار سرمایه با بیان اینکه ریسک سیستماتیک از بازار خارج شده است، گفت:در شرایط فعلی بورس از بحران خارج شده و نیازی به عصا ندارد، لذا نباید دستکاری و دخالت در روند بازار صورت بگیرد.
علیرضا عسکری مارانی- مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی ایران –  در خصوص شرایط فعلی بورس گفت: موفقیت دولت در کنترل تورم و تفاهمنامه سیاسی موجب خارج شدن ریسک سیستماتیک از بازار شده است به طوری که بازار سرمایه از رسیدن به توافق جامع هسته ای و رفع تحریم ها بیشترین منفعت را می برد. 


وی افزود: لذا زمانی که پیش‌بینی می شود اوضاع بورس و روند تقاضا بهبود پیدا می کند، باید زمینه مناسب فراهم شده و با انجام عرضه های مناسب، روند بازار مدیریت شود، بنابراین سازمان بورس نباید در شرایط فعلی در روند بازار و عرضه و تقاضا دخالت کند زیرا سازمان بورس یک دستگاه نظارتی است و وظایف نظارتی دارد. 

این کارشناس ارشد بازار سرمایه تصریح کرد: بر این اساس نباید به هیچ وجه دستکاری و دخالت در بازار صورت گیرد، زیرا مردم وارد بازار سرمایه شدند و تلقی شدن مکانیزم دستکاری در بورس مردم را بی اعتماد می کند به همین دلیل خواهش من این است که از دخالت در بورس خودداری شود. 

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ مارانی در ادامه تاکید کرد: بهتر است در این شرایط سازمان بورس به وظایف خود عمل کرده و نهاد ناظر باشد، زیرا اکنون پول‌ها وارد بازار سرمایه شده و باید نظارت ها و حرکت ها منطقی باشد.بنابراین تاکید می کنم که سازمان بورس در مکانیزم عرضه و تقاضا حضور نداشته باشد. 

وی عنوان کرد:علاوه بر این سازمان بورس باید در خصوص عرضه های اولیه و حجم و تعداد آنها برنامه داشته و حتی هفته‌ای یک عرضه اولیه در بازار صورت گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها