أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۷۱۱
زمان انتشار: ۲۲:۴۳     ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران مهمترین علت بیکاری در کشور را فقدان مهارت مورد نیاز بازار کار دانست و مهمترین برنامه و سیاست این سازمان در سال جاری را شناسایی مشاغل جدید و توسعه آموزشهای بازار محور عنوان کرد.
حمیدرضا خانپور اظهار کرد: امسال رشته‌های دارای ارزش افزوده را که بر تولید و اقتصاد و اشتغال مولد تأثیرگذارند در دستور کار اساسی خود قرار خواهیم داد. 


وی ادامه داد: وجود صنایع بزرگ تولیدی و خدماتی در تهران امتیاز بزرگی جهت توسعه آموزشهای فنی و حرفه‌ای و ایجاد بستر اشتغال پایدار است چرا که آموزشهای فنی و حرفه‌ای مهارت‌های خاص مورد نیاز صنعت و بازار کار را به وجود می‌آورد و امکان به روز شدن و ارتقای مهارت شاغلان را فراهم می‌کند. 

وی کسب آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را رکن اساسی توسعه اقتصادی دانست و تصریح کرد: در صورتی که کسب مهارت در کشور مورد غفلت و کم توجهی قرار بگیرد به اشتغال کاذب و درآمد ناپایدار منجر می‌شود و به اقتصاد کشور آسیب جدی وارد می‌کند. 

مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در عین حال با تاکید بر نگاه اقتصاد مقاومتی و توجه دولت به سیاستهای منتهی به شغل گفت: یکی از علل بیکاری در کشور فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است از این رو بهره‌گیری از آموزشهای فنی و حرفه‌ای به دلیل انعطاف پذیری نشات گرفته از بازار کار و ایجاد مهارت لازم در افراد نقش موثری در اشتغال دارد. 

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ خانپور همچنین از کارآفرینی به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته آموزشهای مهارتی یاد کرد و گفت: افراد پس از کسب مهارت، تخصص و دانش فنی لازم توانایی خلق فرصتهای شغلی مناسب را به دست می‌آورند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها