أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۸۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
تاملی درباره مصاحبه اخیر آقای هاشمی با فصلنامه مطالعات بین المللی:
آنچه حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در مصاحبه اخیرش درباره هولوکاست و دفاع محمود احمدی نژاد از هیتلر بیان کرده است را نباید درقالب کینه و رقابت و شکست سنگین در دو انتخابات از احمدی نژاد فقط دید. قصه بسیار عمیقتر از این تصورات می باشد.
سرویس سیاسی پایگاه 598 - حسین قاسمی/ 1- آقای هاشمی رفسنجانی طی مصاحبه ای با فصلنامه مطالعات بین المللی، ضمن دفاع از بحث هولوکاست، اقای احمدی نژاد رییس جمهور سابق را به دفاع از جنایات هیتلر متهم نموده است. هاشمی اظهار داشته است: "این قضیه هولوکاستی که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرد، این را به نفع اسرائیل تغییر داد.

قضیه‌ای هست که در اروپا بسیار روی آن حساس هستند و یک مسئله محوری برای اروپایی‌ها و به طور کلی غربی‌ها شده است. یعنی وقتی که انسان یک قطعه تاریخی به آن مهمی را منکر می‌شود و همه می‌دانند که بوده و خانواده‌هایی که در آنجا قربانی داده بودند، همه هستند و به علاوه قساوت هیتلر، این یک نوع دفاع از هیتلر و نازی‌های آلمان بود که اصلاً اینها چنین جرمی را مرتکب نشدند."

البته برخلاف سخنان ایشان، رییس جمهور سابق تنها چند سوال و مطلب واضع را مطرح کرده است: "ما میگوییم اگر شما (اروپاییان) چنین کاری (کشتن میلیون ها یهودی در جنگ جهانی دوم) را انجام داده اید، خوب بیایید در اروپا ، آلمان و اتریش چند ایالت خود را به صهیونیست ها بدهید تا آنها دولت مورد نظرشان را در آنجا برپا کنند. جرا در اروپا به اینها ظلم میشود، پاسخ و تقاص آن را مردم مظلوم فلسطین باید پس بدهند. (مصاحبه مطبوعاتی دکتر احمدی نژاد در عربستان 17 آذر 1384)"

" ما به غربی ها گفته ایم که اگر این اتفاق در اروپا رخ داده پس در خود اروپا به رژیم صهیونیستی جایی بدهید. آنها میگویند که ما کلی مقدمه چینی کردیم که صهیونیست ها را از اروپا اخراج کنیم ولی شما میخواهید دوباره آنها را برگردانید. ما به غربی ها پیشنهاد میدهیم که قسمتی از سرزمین وسیع کانادا و آلاسکا را به صهیونیست ها بدهید و خود را از شر این مسئله نجات دهید.
(سخنرانی در مراسم راهپیمایی روز قدس 13 مهر 1386)

البته در تمام سالهای پس از انقلاب تنها یکی از مسولین از اقدام آلمان هیتلری دفاع کرده است ولی ان مسول احمدی نژاد نیست، بلکه اکبر هاشمی رفسنجانی بوده است.

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با دکتر صادق زیبا کلام مورخ 11/9/1382 - چاپ شده در کتاب هاشمی بدون روتوش چاپ اول صفحه 190 تا 193 اظهار داشته است:

"آن شش میلیون یهودی که گفتید در زمان جنگ جهانی دوم توسط آلمان ها از بین رفتند درست نیست. عدد واقعی خیلی از این کمتر است. محققان تعداد یهودیان موجود در اروپا را قبل و بعد از جنگ درآوردند و من هم در کتاب سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار آورده ام. ولی تبلیغات صهیونیست این عدد دروغ را جا انداخته است و تکرار میشود. یهودی ها به خاطر استعدادی که دارند و شرایطی که در تاریخ به خصوص در اروپا داشته اند ، طلا و منابع ثروت ، ابزار تبلیغاتی را در اختیار گرفته بودند. یعنی هم پولدار بودند و هم ابزار تبلیغاتی داشتند و به همین دلیل موی دماغ قدرت های اروپایی بودند. آلمان ، بی جهت آنها را سرکوب نکرد. چون مزاحم سیاست های هیتلر در آن شرایط بودند، سرکوب شدند.

منتهی این تحلیل برای من خیلی روشن و قابل قبول است که اروپا برای اینکه از شر اینها خلاص شود و آنها را وابسته به خودش بکند ، نقشه شومی کشید و اینها را در جایی جمع کرد. خودشان فلسطین را انتخاب کردند. اروپایی ها در اوگاندا و جاهای دیگر به دنبال جا برای یهودی ها بودند. حتی زمانی مطرح شد که ایالتی را در آمریکا به اینها بدهند. اروپایی ها یهودی ها را به فلسطین آوردند و همان موقع اسمش را پایگاه چند منظوره گذاشتند. اولا یک مقدار شر اینها را از خودشان کم کردند و اینها را بیرون فرستادند. ثانیا اینها را به قدرت های اروپایی محتاج کردند ، چون یهودی ها به جایی آمدند که از سوی همسایگان و مسلمانان تهدید میشدند ، در نتیجه به اروپا احتیاج دارند و وابسته هستند، ثالثا ابزاری برای اجرای سیاست قدرت های غربی در منطقه شدند. یهودی هایی که به فلسطین مهاجرت نکردند و در اروپا باقی ماندند زیاد نمیتوانستند مزاحمتی ایجاد کنند. بعلاوه آنها باید از قدرت های غربی خواهش کنند که از اسرائیل حمایت شود."

آنچه هاشمی رفسنجانی در مصاحبه اخیرش درباره هولوکاست و دفاع محمود احمدی نژاد از هیتلر بیان کرده است را نباید درقالب کینه  و رقابت و شکست سنگین در دو انتخابات از احمدی نژاد فقط دید. قصه بسیار عمیقتر از این تصورات می باشد.

2- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعداز بیانیه اخیرلوزان گفت: هر گونه موافقت‌نامه هسته ای که با ایران امضا می شود، باید موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

متعاقب این سخنان اوباما چنین شرطی رابی ربط به مذاکرات خواند ولی بلافاصله وندی شرمن مذاکره کننده ارشد هسته ای امریکا در جلسه توجیهی با رسانه های اسرائیلی تاکید کرد که تفاهم ایجاد شده در سوئیس تا تاریخ ۳۰ ژوئن نهایی می شود و ما این درخواست تل آویو مبنی بر اینکه ایران، اسرائیل را به رسمیت بشناسد را در آخرین مرحله مطرح می کنیم.

سناتورمارک روبیو از جمله کاندیداهای جمهوری خواه ریاست جمهوری امریکا نیز به صراحت اعلام کرده است: "تا زمانی که ایران، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناسد توافق هسته‌‌ای با این کشور در کار نخواهد بود.

وی در مصاحبه‌ای امروز(سه‌شنبه) گفت: «ایران باید به صراحت از طرف خودش حق بقای اسرائیل را به رسمیت بشناسد."

"باب کورکر" نماینده جمهوری خواه ایالت تنسی آمریکا و رئیس کمیسیون روابط خارجی سنا  در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت که دو حزب جمهوری خواه و دموکرات به توافقی درباره طرحی که به کنگره اجازه بازبینی هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را می‌دهد، رسیدند.

کورکر همچنین گفت که وی این گونه درک کرده که توافق شامل این موضوع است که ایران باید اسرائیل را به عنوان بخشی از توافق برسمیت بشناسد.

این سناتور ایالت تنسی گفت که این طرح که کاخ سفید با آن مخالف است برای اطمینان یافتن از این موضوع که پادمان مناسبی در هرگونه توافق با ایران وجود دارد، است."

تد کروز سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس نیز درسال گذشته  طرحی را روانه سنای آمریکا کرده بود ‌که هرگونه گفت‌وگو میان ایران و آمریکا درباره برنامه هسته‌ای را وابسته به تحقق دو شرط دانسته بود.
 در این طرح  آمده بود: پیش از هر‌ مذاکره دو جانبه دیگر بین ایران و ایالات متحده در خصوص برنامه هسته‌ای، دولت ایران باید دو شرط زیر را محقق کند:

۱ـ بلافاصله و بدون هیچ پیش‌شرطی، شهروندان آمریکایی در بند در این کشور را آزاد کند.


۲ ـ و به شکل عمومی و رسمی حق موجودیت اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی را اعلام کرده و به رسمیت بشناسد.

3- دركتاب « مباني نظري برنامه چهارم »که دردولت سیدمحمدخاتمی نوشته شد.نويسندگان كتاب  مقولاتي چون مبارزه با اسرايیل را از موانع دستيابي ايران به توسعه دانسته اند:

"سال‌هاست كه جمهوري اسلامي ايران با فرض تعارض اصلي با آمريكا ، به دنبال شريك استراتژيك در جهان مي‌باشد . ابتدا مستضعفين و مسلمين ، سپس كوبا ، ويتنام و كره شمالي و بعدا چين و روسيه و نهايتا اروپا و فرانسه به عنوان مؤتلفه‌هاي قدرت ايران جهت مقابله با آمريكا و اسراييل انتخاب شدند "

در صفحه 345 اين كتاب نيز آمده است ؛" به رغم آرزوهاي رمانتيك ملي ، اسلامي و يا اسطوره‌اي كه نخبگان سياسي يك سده اخير ايران از خود بروز داده‌اند ، بررسي توان و قدرت بالفعل و بالقوه امروز ايران ، حاكي از اين است كه طي 20 سال آينده ، ايران حداكثر بتواند به بازيگر مؤثر در سطح مديريت منطقه تبديل شود . اگرچه رهبران سياسي ايران به طور كمابيش گسترده‌اي در گذشته و حال ، درصدد ظاهر شدن در نقشي فرا منطقه‌اي بوده‌اند ، اما دستاوردهاي ايران در افغانستان ، بوسني ، سودان ، عراق ، فلسطين و لبنان ، عمدتا از افزايش هزينه‌هاي تعامل تا فرصت براي كشور حكايت داشته است "

این کتاب مبارزه ومقابله جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی را باعث اعتلای منزلت اسرائیل معرفی می کند: " علاقه به اقدام‌هاي تأثيري و ايذايي عليه عمليات سلطه‌جويانه اسراييل و آمريكا در منطقه ، توانسته است جلوه‌اي از قدرت منفي ايران را به نمايش گذارد . اما اين اقدام‌ها در بلندمدت از سويي به اعتلاي منزلت اسراييل و آمريكا و افول فزاينده قدرت ايران انجاميده است "

درصفحه 343 این کتاب به صراحت آورده شده که تقابل  جمهوری اسلامی با امریکا ورژیم صهیونیستی ضدتوسعه است: "امروزه بر همه مسئولين جمهوری اسلامی ايران اثبات شده است که کشورمان در تقابل با قدرت امريکا و اسرائيل، با حالت انزوا و صرفا متکی بر خود، قادر نخواهد بود مسائلی از قبيل فقر، بيکاری، عدم توسعه، عدم توليد، عدم صادرات و غيره را حل نمايد. حل اين معضلات در همه جهان با اتصال به اقتصاد جهانی و بهره برداری از سرمايه گذاری و تکنولوژی خارجی،‌ مقدور و ممکن می باشد و لذا اين عامل مهم در برنامه چهارم توسعه بايستی به دقت مورد مداقه قرار گيرد و جايگاه آن به وضوح برای جهانيان و سرمايه گذاران خارجی روشن گردد. "

ازنکات تاسف برانگیز، توجه جدی این طیف به عادی سازی روابط با رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی به منظور توسعه است. درهمین راستا یک مرکز استراتژیک در نهاد ریاست جمهوری درماههای اخر دولت هشتم طی نامه ای كه انتشارعمومي نيافت به رییس جمهور وقت سید محمد خاتمی حل مشکل هسته ای و توسعه را منوط به تنش زدایی با رژیم صهیونیستی بیان می کند.

محمودسریع القلم نیز در کتابی که بامقدمه حسن روحانی منتشر کرده است بر ظرفیت ضد توسعه تقابل با رژیم صهیونیستی از سوی جمهوری اسلامی تاکید می کند:

"... تسلط امنیتی و نظامی آمریکا بر کشورهای مسلمان وسیع تر شد و رژیم صدام به ایران حمله نظامی کرد. مجموعه غرب، حکومت‌های عرب، اسرائیل و حتی به طور غیرمستقیم‌تری شوروی نسبت به انقلاب اسلامی، سیاست‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران موضع گرفته و در تضعیف و تخریب آن کوشش‌های فراوانی را آغاز کردند. در نتیجه، جمهوری اسلامی ایران از دو منبع اپوزیسیون ایرانی داخل و خارج از یک طرف و نیروهای عظیم در خارج وارد نزاع و جنگ گسترده‌ای شد... افکار و اهداف جمهوری اسلامی بدین صورت نیروی تهاجمی قابل توجهی را در مقابل خود ایجاد کرد. تداوم این وضعیت پس از دو دهه باعث شده است که جمهوری اسلامی ایران همچنان یک پدیده امنیتی باقی بماند، تا این حد که تقابل جمهوری اسلامی با محیط بین‌المللی و اطراف خود در حالت نظامی امنیتی حفظ شده و به اختلافات سیاسی تقلیل نیابد. هر چند با گذشت زمان، روابط ایران با بسیاری از همسایگان تعدیل شد ولی مرکز ثقل تقابل فکری، ایدئولوژیک و سیاسی-امنیتی آن یعنی اسرائیل و موجودیت و سیاست‌های آن همچنان باقی مانده است. نگرانی، تهدیدها و تقابل با مخالفان، وقت، انرژی و منابع قابل توجهی از جمهوری اسلامی را به خود اختصاص داده است."


حجت الاسلام سید محمودنبویان نماینده مجلس واستاد حوزه ودانشگاه دراین باره می گوید: "اینها حتی توسعه و پیشرفت را در همراهی و اتحاد و بهبود روابط بارژیم صهیونیستی می دانند. همین آقای دکترسریع القلم مشاور اقای رییس جمهور دشمنی ایران را با اسرائیل مورد سئوال قرار می دهد که وقت، منابع و انرژی قابل توجهی را به خود اختصاص داده است و لذا نتیجه می گیرد که جمهوری اسلامی ایران باید با نظم موجود جهانی به صلح برسد؛"


درکتاب "مجموعه مقالات سیاست خارجی توسعه گرا" منتشره توسط پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درمرداد1387 نیز نکات قابل تاملی در این خصوص وجود دارد.دراین کتاب دلیل توسعه هندرا تنش زدایی ونزدیکی با رژیم صهیونیستی ذکر می کند:

"تاپیش از 1990،سیاست خاورمیانه ای هند بیشتربا اتخاذ موضع درباره درگیری اعراب واسرائیل جهت دهی می شد .هنددرسازمان ملل متحد علیه تشکیل اسرائیل رای مثبت داد.میان اهداف جنبش صهیونیستی باجنبش ازادی بخش هندی تناقض شدیدی وجود داشت ،از این رو بادنیای عرب و جمعیت بزرگ مسلمان خود ،مواضع یکسانی درپیش می گرفت.پس ازپایان جنگ سرد،هند با رویکردی عمل گرایانه، سوگیری سیاست خارجی خویش را برای همانند سازی باشرایط دگرگون شده بین المللی اصلاح کرد.درهمین راستابادگرگونی درموازنه بین المللی قدرت پس ازجنگ خلیج فارس وفروپاشی شوروی ،هندفرصتی برای عادی سازی روابط خود با اسرائیل به دست اورد."

در ادامه این تغییر نگرش را از عوامل مهم توسعه و پیشرفت هند معرفی کرده است. این کتاب رشد 8درصدی اقتصاد هند طی 15سال گذشته، و دستیابی به مقام دوم، پس ازچین، افزایش نیروی کار و صنایع پیشرفته فناورانه را حاصل این تغییر ونزدیکی به رژیم صهیونیستی ودنیای غرب معرفی می کند.

لذا مشاهده می شود که عادی سازی روابط با این رژیم غاصب سالهاست در برنامه های برخی اصلاح طلبان قرار گرفته است. آنها معتقدند راه واشنگتن از تل آویو می گذرد.

بنظر می رسد مصاحبه اخیر آقای هاشمی رفسنجانی را نیز در راستای امضای توافق و گرفتن جواب بله از امریکا با هر کیفیت و به هر قیمت دانست.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
۱۲
۳
البته دکتر احمدی نژاد یه سوال منطقی دیگه هم مطرح کرده اون اینکه که چرا در مورد هلوکاست اجازه تحقیق داده نمیشه ؟
پاسخ
غلامی
UNITED STATES
۱۴:۳۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
۳
۱۴
خجالتم خوب چیزیه ! مطمئن باشید با درج اینگونه مطالب فقط به محبوبیت بیشتر آقای هاشمی و تثبیت صداقت ایشان می افزائید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
۹
۱
متاسفانه دفاع از هلوکاست به معنای هم صدا شدن با نتانیاهو و رژیم کودک کش اسرائیل است .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱۲
۲
.... بر هاشمی رفسنجانی
پاسخ
مادون قرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۲۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
۹
۱
....
عجب روزگاریست ... آقا در معرکه تنهاست .. و انقلابی ها نالهء "أین عمار" او را هم کلیپ کرده و با آن سرگرمند ...
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۵۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱۱
۲
خدایانظام اسلامی ماراازشر .... حفظ بفرما
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
۷
۱
...
چقدر انقلاب باید هزینه کند تا این انواع خود را نشان بدهند
یک راه ساده هست بدون هزینه
تکبر نداشته باشد
.... نباشد
پر خرج نباشد
تجمل گرا نباشد
...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
۲
۲
سلام
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱۰
۲
وافعا آقای هاشمی داره به کجا میره
پاسخ
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
۸
۲
آب رو بریزید همونجا که ....
محمود جون ایول
پاسخ
کیان محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
۷
۲
رفسنجانی هرروزباگفتن چنین حرفهایی پیش چشم انقلابیون ... ترمیشود...
دیگرآنکه چه کسی به حرف رفسنجانی عمل میکند...؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
۵
۲
سلام
اين حرف‌ها براي فرار به جلو است. كاش يك جوانمرد پيدا مي‌شد و ماجراي قطعنامه 598 و شهادت امام خميني و فرزند برومندش سيد احمد را پيگيري مي‌كرد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
۷
۲
کی دیگه گوش به هاشمی میده؟؟ هاشمی ازمدتهاست به خاطرزاویه ....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
۸
۰
هلوکاست واقعی تو غزه و یمن داره اتفاق میفته.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها