أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۹۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
دانشجویان بسیجی 15 دانشگاه سراسری کشور در نامه‌ای به حسن روحانی بعنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد از وی درخواست کردند، هر چه سریع‌تر نسبت به ایجاد هماهنگی بین اعضای این جنبش به منظور اجماع بین‌المللی در حمایت همه جانبه از مردم مظلوم و انقلابی یمن و یافتن راه حلی برای پایان دادن به رنج‌های مردم بیگناه این کشور و محکومیت اقدام حاکمان رژیم سعودی اقدام عاجل کند و دستگاه دیپلماسی کشور را مامور این امر مهم نماید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
بسمه تعالی

جناب آقای دکتر روحانی؛ ریاست محترم دوره ای جنبش عدم تعهد

با سلام
چشمان بهت‌زده انسان قرن بیست و یکم شاهد از نیام برآمدن شمشیر عصبیت و ارتجاع توسط وهابیت آل سعود این فرزندان خلف ابوجهل و ابوسفیان است. جنایات کم سابقه روزهای اخیر که چهره کشور مظلوم یمن را به خون آغشته کرده، وجدان‌های بیدار در سراسر جهان را به تکاپو انداخته و افکار دغدغه‌مند جهانی را به فکر چاره جویی برای پایان دادن به این نسل کشی جنایتکارانه واداشته است. تصاویر کشتار زنان و کودکان بی دفاع یمنی اذهان مسلمانان را با خود به کوچه پس کوچه های تاریخ صدر اسلام می‌‌برد و همراه می‌کند با رنج‌هایی که مسلمانان مبارز آن دوران به جرم ابراز عقیده الهی‌شان تحمل می‌کردند. تصور زنان به خون غلتیده یمنی دل بی‌تاب انسان آزاده را همراه می‌کند با «سمیه» های صدر اسلام که برای دفاع از آزادگیشان جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و خونشان را برای تقویت نهال مستحکم اسلام نثار کردند.

جنایات هولناکی که این روزها در یمن صورت می گیرد و مشاهده تصاویر دلخراش انبوه کودکان کشته یمنی بار دیگر ثابت می‌کند که حکام جنایت پیشه سعودی فرزندان به حق همان اعراب جاهلی هستند که کودکان بیگناه را به جرم جنسیت شان زنده به گور می‌کردند، همانان که خداوند بزرگ در قبال این اقدام شرم آورشان خطاب می‌کند: «بای ذنب قتلت».

نسل کشی مردم مظلوم یمن که تنها جرمشان انقلاب مشروع برای تعیین سرنوشت خود بوده است، توسط رژیم آل سعود که خود را عضو سازمان ملل متحد دانسته و لاجرم متعهد به رعایت قوانین بین المللی است در حالی صورت می‌گیرد که مغایرت آن با تمامی قوانین و معیارهای شناخته شده جهانی روشن‌تر از آن است که نیازی به ذکر آن باشد.

حکام آل سعود گمان می‌کنند که با انجام جنایت و به راه انداختن حمام خون می‌توانند فطرت الهی بیدار شده مسلمانان را بار دیگر به کمایی شیطانی بفرستند غافل از آنکه جریان قدرتمند بیداری اسلامی برای در هم کوبیدن کاخ ظالمان و دست نشاندگان شیطان در منطقه به حرکت درآمده و تا فروپاشی کامل آخرین پایگاه‌های کفر جهانی در کشورهای اسلامی و مهیا کردن زمینه‌های قیام نهایی از پا نخواهد نشست ان‌شاء‌الله.
جناب آقای روحانی؛
اگرچه وابستگی رژیم آل سعود به جبهه مستکبرین جهانی ادعاهای مضحک استقلال این رژیم را بی‌محتوا و غیرقابل پذیرش کرده است اما با کمال تاسف شاهدیم که رژیم متجاوز و کشور مورد تهاجم هر دو از اعضای جنبش عدم تعهد هستند. از همین رو نقش این جنبش در حل و فصل بحران فوق و پایان بخشیدن به نسل کشی جنایتکارانه می‌تواند نقشی برجسته و تعیین کننده باشد.

از سوی دیگر شکی نیست که ریاست جمهوری اسلامی ایران بر این جنبش  فرصت مغتنمی است که می‌توان با فعال کردن و بکارگیری ظرفیت‌های آن اقدامی عملی برای جلوگیری از ادامه جنایات در یمن و محکومیت بین‌المللی رژیم متجاوز به عمل آورد.
با این تفاسیر مطالبه جدی جنبش دانشجویی کشور از جنابعالی به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد آن است که هر چه سریع‌تر نسبت به ایجاد هماهنگی بین اعضای این جنبش به منظور اجماع بین المللی در حمایت همه جانبه از مردم مظلوم و انقلابی یمن و یافتن راه حلی برای پایان دادن به رنج‌های مردم بیگناه این کشور و نیز محکومیت اقدام حاکمان رژیم سعودی؛ اقدام نموده و دستگاه دیپلماسی کشور را مامور انجام اقدامات فوری در این خصوص نمایید.

1)    دانشگاه سراسری تبریز
2)    دانشگاه سراسری محقق اردبیلی
3)    دانشگاه سراسری بوعلی
4)    دانشگاه سراسری ایلام
5)    دانشگاه سراسری واحد شهر کرد
6)    دانشگاه سراسری چمران اهواز
7)    دانشگاه سراسری شیراز
8)    دانشگاه سراسری کردستان
9)    دانشگاه سراسری گلستان
10)    دانشگاه سراسری زنجان
11)    دانشگاه سراسری سمنان
12)    دانشگاه شهید بهشتی
13)    دانشگاه علم و صنعت
14)    دانشگاه تربیت مدرس
15)    دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها