کد خبر: ۳۱۰۹۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
افتتاحیه جشنواره فیلم های فرهنگی و سیاسی با عنوان " شیپور حیات" در دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان و مسئول بسیج اساتید خوزستان و خانواده های شهدای مدافع حرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این برنامه که به همت انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار شد،  برگزیده های از فیلم های جشنواره عمار متناسب با محوریت دانشگاه طی هفته جاری اکران خواهند شد.

در آیین افتتاحیه این جشنواره از خانواده های شهدای مدافع حرم شهید موسوی، شهید حزباوی، شهید تقوی فر و شهید سواری با اهدای لوح یادبود و هدیه ای از طرف دانشجویان قدر دانی شد.

آیت الله دکتر حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری و همچنین امام جمعه موقت اهواز دیگر مهمان این برنامه بودند که ضمن تقدیر از دست اندرکاران این برنامه تجلیل از خانواده های شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا را در حمایت و زنده نگه داشتن روحیه ی ایثار در بین جوانان مهم خواند.

در ادامه برادر شهید موسوی با حضور در بین دانشجویان با آنان به گفتگو پرداخت.

وی خطاب به دانشجویان گفت: برادران و خواهران من امروز آنچه برای دانشجو و محیط دانشگاهی مفید است و باید در بین جوانان باور سازی کرد اعتقاد به جنگ نرم می باشد، که این مهم جز با ولایت پذیری و بصیرت افزایی در بین جوانان شدنی نیست.

ایشان ادامه داد: بسیاری از مشکلات و باورهای غلطی که امروزه در ارتباط با رابطه با کشورهای غربی و امریکا به وجود آمده و این باور غلط که در صورت برقراری رابطه همه مسایل حل می شوند نشان از پایین بودن بصیرت افراد می باشد.

کمیلی نایب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان نیز در ادامه برنامه گفت: اگر ما امروزه در فضای دانشگاه آسوده قدم می زنیم و احساس رعبی بر ما حاکم نمی شود مدیون خون همین شهدا هستیم که مرزهای کشور ما را فرسنگ ها از مرز جغرافیایی دور نگه داشته اند و اگر این بزرگواران در کشورهای منطقه جان فشانی و ایثار نمی کردند امروز این امنیت خاطر در کشور ایجاد نمی شد.

خدری مسئول برگزاری این جشنواره نیز در ادامه گفت: کار کردن برای شهدا و فرهنگ شهادت لیاقت می خواهد وقتی که به ظاهر به حجم بالای فیلم های جشنواره نگاه می کنم به خود می بالم که به یاری خداوند و همکاری مجموعه انجمن اسلامی توانسته ایم برنامه ای با این عظمت برگزار کنیم ولی وقتی که کار شهدا را با کار خود مقایسه می کنم احساس شرم می کنم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ادامه داد: پس از جلسات متعددی که در شواری مرکزی برگزار کرده ایم، در کنار نشریه و فضای سایبری جای اکران فیلم های انقلابی و ارزشی را در دانشگاه خالی احساس کردیم که امیدوارم با عنایت خاص شهدا توانسته باشیم بخشی از رسالت خود را در فضای دانشگاه انجام داده باشیم.

این فعال دانشجویی گفت: نکته قابل توجه در اکران این فیلم ها هزینه و تبلیغات بسیار پایین و استقبال با شکوه دانشجویان از افتتاحیه این برنامه بود. دانشگاه ما تجربه برگزاری برنامه های مشابه را با هزینه هایی سرسام آور و باور نکردنی داشته است که پیام این جشنواره برای این دسته از مسئولینی که فکر می کنند با هزینه هایی گزاف و غیر ضروری مثل پذیرایی در حد وعده غذایی و ... می توانند برنامه هاشان را پر شور کنند، این بود که آنچه به عنوان روح حاکم بر کار فرهنگی در دانشگاه باید متوجه ان باشیم نیت خالصانه می باشد.

این جشنواره تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و فیلم ها و مستنداتی چون، چشم در برابر چشم، مستند اهل سنت ایران، ملاقات با داعش، نور جهان، برای هانا،اتاق جنگ، بدون مرز، خانه ای کنار ابرها در سالن های مختلف دانشگاه از جمله دانشکده ریاضی، دانشکده علوم تربیتی، دانشکده علوم برگزار خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها