أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۹۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
وزیر خارجه ایران در مطلبی در روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت که پیشرفت مهمی در مذاکرات لوزان حاصل شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در  یادداشتی در نیویورک تایمز از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای سوئیس خبر داد و نوشت: ما به همراه پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان بر روی پارامترهایی  برای تردید زدایی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و رفع تحریم‌های بین‌الملل به توافق رسیدیم.

وی در ادامه این یادداشت تاکید کرد با اینحال برای نهایی کردن توافق هسته‌ای مورد نظر به اراده سیاسی بیشتری نیاز است. به عقیده وی مردم ایران راه خود را که تعامل به همراه عزت است را انتخاب کرده و اکنون زمان آن است که آمریکا و متحدان غربی‌اش راه خود را از میان تعامل و تقابل انتخاب کنند.

ظریف در بخش دیگری از این یادداشت با اشاره به ناآرامی ایجاد شده در منطقه خاورمیانه نوشت: روابط مناسب با همسایگان ایران اولویت اصلی ما است. منطق ما این است که موضوع هسته‌ای به یک نشانه و نه یک دلیل برای بی‌اعتمادی و تنش تبدیل شده است. با توجه به اقدامات اخیر صورت گرفته در راستای پیشگیری از علائم بیماری  زمان آن رسیده که ایران و سهامداران دیگر به علل این تنش در منطقه خلیج فارس توجه کنند.

وزیر خارجه کشورمان در بخش دیگری از این یادداشت با اشاره به لزوم همکاری میان کشورهای منطقه برای تامین امنیت مورد نظر به انتقاد از سیاست دوگانه برخی کشورها پرداخت: کسی نمی‌تواند از یک سو با القاعده و وابسته‌های ایدئولوژیکی این گروه مانند داعش در عراق مبارزه کند درحالی که به صورت موثر باعث رشد آنها در یمن و سوریه شود.

وی در ادامه نوشت: یمن کشور خوبی برای آغاز بحث جدی درباره فجایع منطقه است. ایران راهی عملی و منطقی را برای مواجهه با ایرن بحران غیرضروری و دردناک پیشنهاد داده است. ما خواستار آتش‌بس فوری، ارسال کمکهای بشردوستانه و تسهیل مذاکراه میان  گروه‌های داخل یمن هستیم تا در نهایت به تشکیل یک دولت فراگیر بر اساس وحدت ملی منتهی شود.

ظریف در پایان با اشاره به لزوم استفاده از مذاکرات منطقه‌ای بر نقش سازمان ملل برای پایان دادن به ناآرامی و درگیری‌های موجود در خاورمیانه تاکید کرد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها