يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۰۹۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
سومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت که از محرم سال گذشته آغاز به کار کرده بود در تاریخ 25 اردیبهشت کار خورد را پایان می دهد. اختتامیه این سوگواره ها در شهر مقدس قم در عصر روز جمعه 25 اردیبهشت با تقدیر از هنرمندان برتر و هیأت هایشان برگزار می شود.
به گزارش پایگاه 598، سومین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت که از محرم سال گذشته آغاز به کار کرده بود در تاریخ 25 اردیبهشت کار خورد را پایان می دهد. اختتامیه این سوگواره ها در شهر مقدس قم در عصر روز جمعه 25 اردیبهشت با تقدیر از هنرمندان برتر و هیأت هایشان برگزار می شود.

اتمام مهلت ارسال آثار سی ام دیماه 1393 اعلام شده بود که  به دلیل استقبال طراحان و عکاسان هیأتی  و تماس های مکرر ایشان در روزهای آخر، خصوصا هنرمندانی که قصد داشتند در بخش ویژه(عکس پیاده روی اربعین) شرکت کنند مهلت ارسال آثار نوزدهم دی‌ماه 93 مصادف با هفدهم ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) تمدید شد.

در این دوره، سوگواره عکس در بخش اصلی شامل جلسه هیأت با زیر بخشهای: فضای داخلی جلسه، فضای بیرونی هیأت، عکس پایانی و یادبود مراسم هیأت، و در بخش جنبی نیز شامل دو بخش دسته عزا و عکس‌های قدیمی و در بخش ویژه نیز تحت عنوان کاروان عشق در خصوص پیاده روی اربعین حسینی فراخوان شد.

فراخوان سوگواره پوستر نیز در بخش اصلی شامل پوسترهای اطلاع‌رسانی هیأت، اعم از عاشورایی، جلسات هفتگی و سایر مجالس هیأت و بخش جنبی شامل طراحی جایگاه و فضاسازی هیأت، و پوسترهای عاشورایی اعلام شد.

پس از اعلام فراخوان سومین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیأت در بخش پوستر،  هزار پوستر و در قسمت عکس نیز  6 هزار عکس به دبیرخانه سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت ارسال شد.

داوری بخش پوستر با حضور اساتید برجسته از جمله آقایان مسعود نجابتی، صداقت جباری، سید حسن موسی زاده، محمد رضا دوست محمدی و سید مهدی حسینی در محل سالن آمفی تئاتر سازمان هنری و رسانه ای اوج برگزار شد و آقایان سید عباس میرهاشمی، جاسم غضبان پور، فرهاد سلیمانی،کمال الدین شاهرخ و ابراهیم سلیمانی  نیز داوری سوگواره بین‌المللی عکس هیأت را بر عهده داشتند که داوری این بخش نیز در محل دفتر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد. کیفیت و کمیت آثار رسیده به این دوره از سوگواره از رشد قابل توجهی برخوردار بود  به ویژه اینکه دبیرخانه ناگزیر شد داوری سوگواره عکس را در دو جلسه بر گزار نماید.

به برترین های بخش اصلی سوگواره‌ها، رتبه اول یک سکه بهار آزادی به همراه 3 میلیون تومان کمک به هیأت، رتبه دوم نیم سکه بهار آزادی به همراه 2 میلیون تومان کمک به هیأت و رتبه سوم ربع سکه بهار آزادی به همراه یک میلیون تومان کمک به هیأت اهدا خواهد شد.

در هر کدام از بخش های‌ جنبی نیز به رتبه برتر یک نیم سکه بهار آزادی و به رتبه بر‌تر بخش ویژه سوگواره عکس نیز یک سکه بهار آزادی اهدا می شود.

این سوگواره‌ها به همت جامعه ایمانی مشعر و با همراهی و همکاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج، کانون هنر شیعی و خانه طراحان انقلاب اسلامی برگزار شد.

طبق روال سال گذشته و بعد از برگزاری اختتامیه تا محرم سال بعد نمایشگاه آثار بر‌تر در استانهای مختلف کشور به نمایش در خواهد آمد.

همچنین نشست تخصصی پوستر و عکس با حضور اساتید و داوران سوگواره در سطح مقدماتی و متوسط در تاریخ 24 اردیبهشت برگزار خواهد شد که متقاضیان می توانند جهت ثبت نام از روز شنبه مورخ پنج اردیبهشت به سایت سوگواره به نشانیwww.art1542.ir  مراجعه نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها