أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۰۹۸۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
برخي اسناد محرمانه اي كه هفته نامه اشپيگل ارائه داده است پرده از استراتژي داعش و ساختار سري رهبري آن برداشته و نقش مهم و تاثير گذار يكي از افسران عالي رتبه اطلاعاتي صدام در شكل گيري و قدرت گرفتن آن را نشان مي دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، هفته نامه "اشپيگل" در مطلبي با استناد به اسنادي محرمانه از استراتژي مخفي داعش پرده برداشت.

يك سند از طرح هاي استراتژيك و نموداري از رهبري داخلي داعش كه براي اولين بار توسط اشپيگل افشا شده است نشان مي دهد كه اين سازمان تروريستي چگونه تشكيل شده و موفق به نفوذ در خاك سوريه و  دستيابي به موفقيت هايي در اين كشور شده است.

اين اسناد عمدتا دست نويس از يك سرهنگ اطلاعاتي سابق نيروي هوايي عراق به دست آمده است. وي در سال 2004 به سازمان افراطي كه قبل از روي كارآمدن داعش در عراق شكل گرفت پيوست و در سال 2010 به صورت فعالانه و موثر در اين راستا مشاركت كرد كه "ابوبكر البغدادي" را در راس هرم تشكيلات تروريستي داعش قرار دهد.

معمار ساختار تروريستي داعش كيست؟+تصاوير

اين افسر عالي رتبه نيروي هوايي عراق كه با نام مستعار "حاجي بكر" شناخته شده بود اواخر سال 2012 به سوريه رفت و مسئول قدرت گرفتن داعش در اين كشور است. "حاجي بكر" در ژانويه سال 2014 در جبهه نبرد كشته شد.

معمار ساختار تروريستي داعش كيست؟+تصاوير

بر اساس پژوهش هاي چندين ماهه اشپيگل در اسناد يافت شده در سوريه و ارزيابي اختصاصي آن ها هيچ گونه تعصبات مذهبي در اين گروه تروريستي كه با اين مشخصه به دنيا نشان داده شده است ديده نمي شود.

اين اسناد، رويكردها و متدهاي يك تشكيلات اطلاعاتي بسيار پيچيده را افشا مي كند كه بر مبناي جاسوسي ها و نظارت ها و قتل هاي گسترده تاسيس شده است.

بر اساس طرح ها و برنامه هايي كه در اين اسناد آمده است، تحت پوشش دفاتر تبليغي اسلامي طرفداران داعش در لباس مبدل واعظ در شهرها و روستاهاي شمال سوريه جاسوسي مي كردند. اين جاسوسان بايد موازنه قدرت و آسيب پذيري مكان هاي مختلف در اين كشور را مورد ارزيابي قرار مي دادند.

معمار ساختار تروريستي داعش كيست؟+تصاوير

اشپيگل همچنين به عمليات هاي قتل و آدم ربايي و عمليات هاي نظامي و جنگي با برنامه ريزي دقيق توسط داعش در سوريه اشاره كرده و در ادامه نوشت: پژوهش هاي چندين ماهه اشپيگل در استان هاي مختلف شمال سوريه و همچنين كشف يك سند از اوايل سال 2014  در يك دفتر مركزي متروك در شهر حلب نشان مي دهد كه اين برنامه ها و طرح هاي داعش دقيقا در سوريه اجرايي مي شده است.

 به نوشته اشپيگل "حاجي بكر" مهم ترين استراتژيست داعش بود از مذهب تنها به عنوان ابزاري براي دستيابي به هدف استفاده كرد.

بر اساس ارزيابي هاي اشپيگل اكثرا حاجي بكر را به عنوان مردي با ريش هاي سفيد و برخي با ريش هاي سياه مي شناختند.

يكي از فرماندهان شورشيان محلي وي را به عنوان مسئول خريداري تسليحات به ياد مي آورد.

تازه بعد از اينكه وي در اوايل سال 2014 توسط يكي از فرماندهان شورشي در جبهه نبرد مورد اصابت گلوله قرار گرفت  مشخص شد كه وي مردي بود كه مراقب بود حتي الامكان هيچ ردي از خود باقي نگذارد.

نام واقعي اين مرد " سمير عبد محمد الخلفاوي" از افسران بلند پايه اطلاعاتي سابق عراق بود كه بيش از دو دهه در قلب تشكيلات اطلاعاتي صدام حسين، ديكتاتور سابق عراق درس آموخته بود كه چگونه با يك سيستم نظارتي گسترده و ايجاد رعب يك گروه مردمي را تحت كنترل خود درآورد.

اينكه وي تا چه اندازه ماهرانه و با دقت درس ها و طرح ها و برنامه هاي خود را اجرايي مي كرد تازه زماني براي شورشيان و مبارزان محلي آشكار شد كه آن ها خانه معمولي را كه "حاجي بكر" در آن زندگي مي كرد و از آنجا مدت چند سال برنامه هاي خود براي تصرف شمال سوريه را رهبري مي كرد مورد بررسي قرار دادند.

در اين خانه اسنادي كشف شده است كه استراتژي داعش را آشكار كرده و نشان مي دهد چگونه داعش به مهم ترين تشكيلات تروريستي حال حاضر تبديل شده است.

اين اسناد و طرح ها كه در اختيار اشپيگل قرار گرفته است دست نوشته هاي بسيار پيچيده اي است كه برخي از آن ها به حدي گسترده بود كه در چند برگ ترسيم شده بود. يكي از رهبران شورشي محلي در اين باره اظهار داشته بود كه ما تا به حال مشابه اين طرح ها را نديده بوديم.

در اين اسناد از جمله برنامه ريزي هاي دقيق براي شروع عمليات، سلول هاي جاسوسي كه به عنوان دفاتر تبليغ اسلامي بايد در تمام شهرها و روستا هاي سوريه تاسيس مي شد وجود داشت. همچنين نمودارهاي اطلاعاتي و طرح هايي براي جدايي بخش ها، قتل هاي مخفي و آدم ربايي ها به عنوان پيش زمينه هايي براي اقدامات زورگويانه بعدي در اين اسناد ديده مي شد.

به نوشته اشپيگل، اين معمار ساختار داعش با "ابو مصعب زرقاوي" از سركردگان سابق القاعده نيز مراوده داشته و در سال هاي 2006 تا 2008 در زندان هاي آمريكا به ويژه ابوغريب بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
سرباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
۲
۱
از روی دست مهدی هاشمی رفسنجانی در کمیته صیانت از آراء در فاز نظامی کپی کرده است!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها