أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۱۰۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
یک رسانه روسی اعلام کرد: عربستان سعودی با تجاوز به یمن خود را در مخمصه انداخته است و نمی داند از این گرداب چگونه خلاصی یابد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، یک رسانه روسی اعلام کرد: عربستان سعودی با تجاوز به یمن خود را در مخمصه انداخته است و نمی داند از این گرداب چگونه خلاصی یابد.

شبکه اول تلویزیون روسیه روز دوشنبه در برنامه ای سیاسی اعلام کرد: سه هفته از تجاوز نیروهای عربستان سعودی و متحدانش به یمن می گذرد و با وجود بمباران شهرهای این کشور، هیچ نشانه ای از تسلیم شدن نیروهای مردمی در یمن در برابر تهاجم خارجی دیده نمی شود.

این گزارش می افزاید: بدون عملیات نظامی زمینی، عربستان سعودی نمی تواند به هدف مورد نظر خود و سرکوبی مقاومت مردم یمن و در راس آنها جنبش انصارالله دست بیابد و سران ریاض به خوبی از این مساله اطلاع دارند.

رسانه روسی افزود: اما اگر عملیات زمینی آغاز شود، نیروهای مهاجم خارجی متحمل تلفات سنگینی خواهند شد و به همین دلیل عربستان سعودی برای شروع چنین عملیاتی عجله نمی کند.

‘مردم یمن و به ویژه نیروهای مقاومت از تسلیحات کافی برخورداند و به خوبی می توانند از کشور خود در برابر حملات بیگانگان دفاع کرده و مهاجمان را شکست دهند.’

به گزارش شبکه اول تلویزیون روسیه ، سران عربستان به کمک کشورهای منطقه از جمله مصر برای اجرای عملیات زمینی امید بسته اند اما این کشورها حاضر نیستند در ماجراجویی های عربستان شرکت و نیروهای خود را از دست بدهند.

در این گزارش همچنین با اشاره به تصمیم مجلس پاکستان درمورد همراهی نکردن اسلام آباد با ریاض در حمله نظامی به یمن،خاطرنشان شده است:پاکستان هفته گذشته با وجود امکان دریافت کمک های مالی از عربستان از پیوستن به نیروهای ضدیمنی خودداری کرد که برای سران ریاض به شدت دلسرد کننده بود.

رسانه روسی همچنین از احتمال تجزیه عربستان سعودی خبر داده و اعلام کرد: این امر ممکن است در چارچوب طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا انجام گیرد.

‘مطابق این طرح کشورهای خاورمیانه باید به کشورهای کوچکتر تقسیم شوند و آمریکا برای این منظور برای تجزیه عراق ،لیبی و سوریه اقدام کرد و اجرای آن جریان دارد و در آینده ممکن است عربستان سعودی و حتی یمن تجزیه شود.’

در پایان گزارش گفته شد: ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی از این وضعیت آگاه است و سعی دارد تمام امکانات را برای حفظ تاج و تخت خود بکار گیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها