يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۱۰۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
صفاء‌الدین تبرائیان از تألیف کتابی درباره دیدگاه‌ها و اندیشه‌های آیت‌الله خویی خبر داد و گفت‌:‌ در این کتاب اثبات می‌‌شود که آیت‌الله خویی با نهضت امام خمینی(ره) مخالف نبوده و سخنان مطرح شده در این زمینه بی‌پایه و اساس است.
به گزارش پایگاه 598، صفاء‌الدین تبرائیان نویسنده از نگارش مجموعه دیگری درباره آیت‌الله خویی خبر داد و به تسنیم گفت:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی درباره آیت‌الله‌العظمی خویی کار خاصی در حوزه مکتوب انجام نشده است. پس از انتشار کاری که هم‌اکنون مشغول نگارش آن هستم،‌ نقطه نظرات و دیدگاه‌ها را نسبت به او تغییر خواهد داد.

وی ادامه داد:‌ در مرحله تحقیقاتی این اثر بیش از ۳ هزار فیش، صفحه و سند جمع‌آوری کردیم. مواضع قبل از انقلاب آیت‌الله‌، مواضع او هنگام شروع نهضت امام خمینی(ره)‌، تدریس در نجف، شاگردان، همراهی با نهضت امام خمینی(ره)‌، دیدار فرح با او و نقش نصر در این ارتباط، آیت‌الله‌العظمی خویی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انتفاضه شعبانیه و رحلت آیت‌الله از جمله محورهای تحقیق و تألیف این کتاب است.

تبرائیان تصریح کرد:‌ آیت‌الله‌العظمی خویی در ابتدای نهضت اسلامی به زعامت امام خمینی(ره) همراهی فوق‌العاده‌‌ای داشت. او اولین فقیه، مجتهد و مرجعی است که شاه را تکفیر کرد‌. بعدها مسائلی پیش آمد، به خصوص بعد از اینکه او به مرجعیت عام رسید، روابطش با جریان نهضت امام کمی رو به سردی رفت، اما این احتیاط آیت‌الله دلایلی داشته و به معنای مخالفت با نهضت امام خمینی(ره) نبود. ما در طول تاریخ حتی یک مورد مخالفت آیت‌الله خویی با امام(ره) و ولایت فقیه را شاهد نیستیم.

وی در پایان گفت:‌ این کتاب که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده‌ام‌، کمک می‌کند تا سیمای واقعی آیت‌الله خویی در دهه ۴۰ شمسی نشان داده شده و جلوی سخنان و اظهار نظرهای بی‌اساس گرفته شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها