‏تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ *** بر آنان سنگ‌هایی از نوع سنگ گِل می‌افكندند...

      

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۱۰۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار منتشر شده اگر سن ازدواج را از ۱۵ تا ۲۸ سال در نظر بگیریم حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون نفر از هموطنانمان در سن ازدواج قرار دارند.
محمدحسن آصفری دوشنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درخصوص این موضوع که چرا بر خلاف قوانین و برنامه های مدون ملی آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق افزایش پیدا کرده است، موضوع ازدواج را موضوعی بااهمیت برای همه کشورها دانست و افزود: ازدواج موضوعی است که دولت، مجلس، رسانه ها و خانواده ها باید در آن نقش داشته باشند تا بتوان آمار ازدواج را افزایش داد.

این نماینده مجلس گفت: طرح افزایش جمعیت که به تصویب کمیسیون فرهنگی رسیده بود در صحن علنی نیز به تصویب رسید اما این طرحی نیست که بتواند در امر ازدواج زمینه سازی های کامل را فراهم کند گرچه گام های بسیار موثری برداشته شده است.

آصفری افزود: ما می توانیم با استفاده از منابعی که در کشور وجود دارد روحیه و اقبال عمومی جوانان را به ازدواج سوق دهیم بنابراین با صرف تبلیغ و بدون فراهم کردن زمینه ها نمی توان به این هدف رسید. وی با بیان اینکه امروز وقتی صحبت از ازدواج می شود اولین مرحله آن تامین مسکن است، گفت: تامین خانه های استیجاری از اقداماتی است که دولت همواره در دستور کار خود داشته و مجلس نیز اعتبارات لازم را درنظر گرفته است.

آصفری نیز در ادامه این برنامه گفت: مبلغی که بانک برای متقاضیان در نظر گرفته سه میلیون تومان است که با توجه به بازار قیمت ها رقم زیادی نیست. نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه ای که در مجلس گذرانده شده است برای دخترها ده میلیون و برای پسرها ده میلیون تومان در نظر گرفته شده است اما قرار نیست پولی در اختیار افراد گذاشته شود و قرار است دولت با برخی از شرکت ها قرارداد ببندد و از آنها اجناسی بگیرند.

خانم دانشمندی نیز اظهار داشت: اکنون سقف وام قرض الحسنه ازدواج سه میلیون تومان است که این سقف قطعا با توجه به هزینه های موجود نمی تواند کارگشا باشد اما شورای پول و اعتبار این سقف را برای افراد و شرایط خاص به پنج میلیون تومان در صورت وجود منابع قرض الحسنه کافی در بانک ها افزایش داده است.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: در اوایل سال ۹۳ ما یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی در صف دریافت وام سه میلیون تومانی داشتیم که منابع قرض الحسنه ما تکافو نمی داد ضمن آنکه ما علاوه بر وام ازدواج تکالیف دیگری نیز داریم و نمی توانیم سقف وام های خود را افزایش دهیم.

آصفری هم در ادامه گفت: این که خانم دانشمندی گفت ما علاوه بر وام ازدواج تکالیف دیگری داریم باید بگویم که مجلس پرداخت ۲۰ میلیارد تومان برای دیه زندانیان را مصوب کرده است.

این نماینده مجلس گفت: مبالغ قرض الحسنه ای را که مردم در بانک می گذارند و هیچ سودی در قبال آن نمی گیرند کجا هزینه می شود و آیا نمی توانند این مبالغ را در قالب تسهیلات برای ازدواج جوانان اختصاص دهند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ما امسال ۴ هزار میلیارد تومان برای اشتغال مستمری بگیران کمیته امداد مصوب کرده ایم اما تنها یک بخش از مسئله ازدواج تسهیلات است. وی گفت: جایگاه وزارت ورزش و جوانان در بحث جوانان برای حل مسئله اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان چیست.

آصفری گفت: وزارت ورزش و جوانان متولی امر جوانان است و می تواند با دخیل کردن وزارت کار، بهداشت، راه و شهرسازی شرایط را برای تسهیل ازدواج فراهم کند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها