کد خبر: ۳۱۱۱۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
وحشت آل سعود از به کار بردن پیاده نظام در حمله به یمن/
آل‌سعود با بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ای رسانه‌های ائتلاف غربی‌ـ عربی و صهیونیستی علیه یمن، تلاش می‌کند ماهیت تجاوز به این کشور را، دفاع از دولت مشروع و قانونی از یک‌ طرف، و جنگ علیه حوثی‌ها به عنوان یک گروه شورشی از طرف دیگر معرفی کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تهران پرس، دکتر یدالله جوانی * - آل‌سعود با بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ای رسانه‌های ائتلاف غربی‌ـ عربی و صهیونیستی علیه یمن، تلاش می‌کند ماهیت تجاوز به این کشور را، دفاع از دولت مشروع و قانونی از یک‌ طرف، و جنگ علیه حوثی‌ها به عنوان یک گروه شورشی از طرف دیگر معرفی کند. آیا ماهیت جنگ و تجاوز نظامی سعودی‌ها به یمن اینچنین است؟ نگاهی اجمالی به این جنگ و متغیرهای آن در سطوح مختلف، نشان می‌دهد ماهیت این جنگ برخلاف ادعای سعودی‌ها، جنگ علیه یک ملت به پاخاسته و استقلال‌طلب است. اگر این جنگ، جنگ سعودی‌ها علیه حوثی‌ها بود، چه ضرورتی داشت آل‌سعود در تلاش و تکاپو باشد تا برای جنگ، در یمن یک ائتلاف منطقه‌ای و حتی بین‌المللی شکل دهد.
حوثی‌ها یک خانواده و در نهایت یک طایفه و یا یک قبیله هستند و به لحاظ جغرافیایی در یک منطقه محدود از یمن زندگی می‌کنند. آیا جنگ با یک خانواده و یا یک قبیله، به چنین ائتلاف و لشکرکشی و یا بمباران‌های هوایی و موشکی نیاز دارد؟ آیا جنگ با یک خانواده، به تلاش برای راضی کردن پاکستانی‌ها و مصری‌ها برای اعزام یگان‌های ویژه رزمی زمینی نیاز دارد؟ براساس گزارش‌ها و اخبار رسانه‌ها، تاکنون بیش از ۱۵۰۰ سورتی پرواز از سوی نیروی هوایی عربستان با هدف بمباران مناطقی در یمن انجام شده و نیروی دریایی عربستان به کمک برخی از کشورهای همسو، کشور یمن را در محاصره دریایی قرار داده است. با گذشت بیش از بیست روز از آغاز جنگ، آل‌سعود نه تنها به هیچ یک از اهداف موردنظر دست نیافته است، بلکه نشانه‌های شکست متجاوزان آشکار شده و سعودی‌ها از به کارگیری نیروی زمینی و ورود به خاک یمن وحشت دارند. همین دلایل کفایت می‌کند تا هر انسان عاقلی بفهمد، جنگ‌ آل‌سعود، جنگ علیه ملت یمن است و ادعای آنان مبنی بر جنگ علیه حوثی‌ها در راستای دفاع از عربیت یمن، یک دروغ بزرگ است. اما چرا آل‌سعود چنین جنگی را علیه یک کشور مسلمان و عرب به راه‌انداخته است؟ دلیل اصلی این جنگ را باید در میان همان دلایلی جست‌ که موجب شده طی دهه‌های اخیر، سعودی‌ها در مسائل جهان‌اسلام و منطقه راهبردی غرب آسیا، به‌عنوان مجری سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل کنند. در لشکرکشی آمریکا به افغانستان و عراق، آل‌سعود در کنار آمریکا بود و در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه رژیم‌ صهیونیستی علیه لبنان و غزه آل‌سعود تمام قد در کنار اشغالگران قدس شریف ایستاد و برای نابودی حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه تلاش کرد. نقش آل‌سعود در بحران‌آفرینی‌های سال‌های اخیر سوریه، عراق و لبنان از طریق گروه‌های تکفیری و داعش در راستای سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، یک نقش برجسته و غیرقابل انکار است. بنابراین جنگ یمن را باید در چارچوب سیاست‌های آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی در منطقه و جهان اسلام ارزیابی کرد و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. براین اساس، ماهیت جنگ یمن، جنگ مشترک آل‌سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی، علیه ملت اسلام‌خواه و استقلال‌طلب یمن است. این جنگ، علیه مردمی است که می‌خواهند از سلطه وهابی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها رها شده و سرنوشت خود را خود به دست گیرند. با آغاز تجاوز آل‌سعود به یمن، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تا به امروز، بارها و بارها از این تجاوز حمایت کرده و برای موفقیت متجاوز از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.
اما در این میان، نکته بسیار قابل توجه و تأمل، حضور کارشناسان نظامی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در اتاق جنگ سعودی‌ها برای هدایت جنگ علیه یمنی‌ها است. دلیل حضور این کارشناسان در اتاق جنگ سعودی‌ها را باید در وحشت آمریکا‌یی‌ها و صهیونیست‌ها از شکست آل‌سعود در تجاوز به یمن جست‌وجو کرد؛ شکستی که از هم‌اکنون نشانه‌های آن آشکار شده است. به طور قطع و بدون هیچ تردید، می‌توان گفت که شکست آل‌سعود از ملت غیور و مقاوم یمنی حتمی بوده و حضور آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها در کنار وهابیت و آل‌سعود در این جنگ علاوه‌بر بالا بردن هزینه‌های این شکست خفت‌بار، ماهیت آمریکایی-ـ صهیونیستی‌ خاندان حاکم بر سرزمین وحی را، بیش از پیش برای همه مسلمانان جهان آشکار می‌سازد. همراهی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با آل‌سعود در این جنگ، به درستی پرده از ماهیت ضداسلامی و ضددینی مدعیان خادمین حرمین شریفین برداشته و چهره واقعی و خیانت‌کارانه آنان به اسلام و مسلمین را آشکار می‌سازد.
* مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران
یمن تنها نمی ماند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها