يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۱۱۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
روزهای اخیر و بعد از تصمیم قاطع پارلمان پاکستان مبنی بر ضرورت اتخاذ موضع بیطرفی از سوی این کشور در قبال مساله یمن، برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس واکنش های تند و تهدیدآمیزی علیه پاکستان نشان دادند.
به گزارش پایگاه 598، ایرنا نوشت:

روزهای اخیر و بعد از تصمیم قاطع پارلمان پاکستان مبنی بر ضرورت اتخاذ موضع بیطرفی از سوی این کشور در قبال مساله یمن، برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس واکنش های تند و تهدیدآمیزی علیه پاکستان نشان دادند.

انور محمد قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی حدود 10 روز پیش و یک روز بعد از صدور قطعنامه پارلمان پاکستان، شدیدترین و غیردیپلماتیک ترین واکنش را نشان داد و گفت که پاکستان هزینه سنگینی را بخاطر اتخاذ موضع مبهم در قبال یمن خواهد پرداخت.

بعد از آنکه دولت پاکستان نیز اعلام کرد که قطعنامه پارلمان را ملاک تصمیم گیری درباره مساله یمن قرار خواهد داد و بر ضرورت حل صلح آمیز مساله یمن از طریق گفت و گو میان گروه های یمنی تاکید کرد، اکنون اخبار و گزارش هایی شنیده می شود که حکایت از احتمال عملی شدن اظهارات تهدید آمیز دیپلمات ارشد اماراتی علیه پاکستان دارد.

براساس برخی گزارش ها که صحت و سقم آن هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است، اکثر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تهدید به اخراج اتباع و کارگران پاکستانی کرده اند.

اسحاق دار وزیر اقتصاد پاکستان که اخیرا برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی اقتصادی به واشنگتن سفر کرده بود، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تهدید اعراب به اخراج اتباع پاکستانی مدعی شد که چنین خبری صحت ندارد.

حدود سه میلیون تبعه پاکستانی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، قطر و کویت مشغول کار هستند و سالانه میلیون ها دلار درآمد برای کشورشان دارند.

محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان قرار است فردا (چهارشنبه) بار دیگر به عربستان سفر کند وبا ملک سلمان پادشاه این کشور درباره یمن صحبت کند.

عربستان سعودی رسما از پاکستان درخواست کرده است تا به ائتلاف حمله به یمن رهبری ریاض بپیوندد اما براساس قطعنامه ای که پارلمان پاکستان در این زمینه به تصویب رساند، پاکستان می بایست موضع بیطرفانه در قبال جنگ یمن اتخاذ کند و خود را درگیر این جنگ نکند.

اما مقامات عربستان همچنان اعلام می کنند که از پاکستان انتظار دارند به ائتلاف حمله به یمن بپیوندد و اسلام آباد را برای پذیرفتن این موضوع، تحت فشار قرار داده اند.

اگر چه دولت پاکستان نیز بارها به صراحت اعلام کرده است که بحران یمن باید از طریق صلح آمیز حل شود، اما با توجه به روابط تنگاتنگ محمد نواز شریف با خاندان پادشاهی عربستان، افکار عمومی پاکستان تا حدودی نگران هستند که مبادا دولت نواز شریف قطعنامه پارلمان را ندیده بگیرد و درباره خواسته ریاض از اسلام آباد مبنی بر پیوستن به ائتلاف حمله به یمن و تحت فشارهای عربستان و دیگر اعراب حوزه خلیج فارس، تصمیمی یکجانبه بگیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها