امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۱۱۱۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
شهر Kunta Hora در 80 کیلومتری پراگ و در مسیر شهر وین پایتخت اتریش است، در این شهر قبرستانی است که بخشی از قبرستان را به عنوان جاذبه توریستی تبلیغ می‌کنند.

به گزارش 598، وبلاگ دست‌نوشته‌ها آورده است: فاصله برلین تا شهر پراگ 350 کیلومتر است. جمهوری چک هم زیبایی‌های منحصر به خودش را دارد. بسیاری از کشورهای اروپایی دارای معماری مشابهی هستند و جالب است که از هر بهانه‌ای برای جذب توریست استفاده می‌کنند.

من در فرصت‌های مختلف از جاذبه‌های توریستی خیلی از این کشورها دیدن کرده‌ام، اگر ما خوب بازی می‌کردیم الان بخشی قابل توجهی از گردشگران داخلی و یا خارجی را باید در همین شهر خودمان می‌دیدیم؛ کوچه پس کوچه‌های تنگ و باریک خراطان و پلا بچیلون و محله حیدرخانه و کوچه‌های کتکتان و زیرگذرهای (سأبات‌ها) دزفول بهترین محل گردشگران است اما ما همین چند شهر اصفهان و شیراز را علم کردیم.

نتیجه این بی‌عدالتی سرازیر شدن توریست‌ها به همین دو شهر و عدم تقسیم ثروت و ایجاد اشتغال در شهرهای جنوبی کشور می‌شود. البته باید بپذیریم که شهرمان دزفول باید خیلی زودتر از این سال‌ها به این فکر می‌افتاد. الان هم اگر بتوانیم در این زمینه تلاش کنیم باعث رونق اقتصادی شهر می‌شود.

به هر حال برخی جاذبه‌های توریستی اروپا مضحک است اما آنها راه تولید ثروت را پیدا کرده‌اند؛ من به توصیه یکی از دوستان از پراگ رفتم به شهر Kunta Hora. این شهر در 80 کیلومتری پراگ و در مسیر شهر وین پایتخت اتریش است. در این شهر قبرستانی است که بخشی از قبرستان را به عنوان جاذبه توریستی تبلیغ می‌کنند.  

من وقتی وارد این محوطه شدم حس بسیار بدی به من دست داد؛ انگار هزار سی سی افسردگی را به من تزریق کردند؛ این محوطه نشان از تفاوت عمیق انسان‌ها در نگرش به اخلاق است، قبرهای دور تا دور این ساختمان نشان می‌دهد که اینها هم معتقد به خاک کردن آدم‌ها پس از مردن هستند اما چرا جمجمه و استخوان‌های 40 هزار انسان را تزیین می‌کنند تا راهی برای تولید ثروت باشند خیلی وحشتناک است. همین یک نمونه علامتی است بر بی‌رحمی این جامعه که به مردگان خودش هم رحم نمی‌کند.

چون با مطالعه قبلی به این محل رفتم هرگز برای دیدن یک جاذبه توریستی اینهمه مسیر را طی نکردم، بلکه برای عبرت گرفتن رفتم؛ اینکه همه انسان‌ها چه شاه و چه گدا و چه ظالم و چه مظلوم می‌میرند. بقول حضرت حافظ علیه الرحمه: «آخرالامر گل کوزه گران خواهی شد.» دعا کنیم جمجمه‌ها و استخوان‌های ما عامل ثروت اندوزی دیگران نشود.  

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها