أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۱۱۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
یک زن مسلمان نمی‌تواند به دنبال تربیت فرزند سالم باشد اما الگو و شاخص را نشناسد! شاخص همان است که پیامبر(ص) از او به عنوان یکی از 4 زن برتر عالم نام برده است، کسی که سیره زندگی‌اش الگویی کامل برای زنان و دختران جامعه ماست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سید مهدی پیشنمازی در وبلاگ نکته‌های جامانده نوشت: وقتی از مادر نام برده می‌شود مجموعه‌ای از واژه‌های زیبا در ذهن انسان نقش می‌بندد؛ از سختی‌هایی که متحمل می‌شود تا لطافت و مهربانی و گذشت.

 لذا همه این زحمات و دلسوزی‌ها از سوی مادر برای این صورت می‌گیرد تا نتیجه این زحمات شکل گیری تربیت درست در فرزند باشد. و انسانی سالم و مفید تحویل اجتماع داده شود. انسانی که به اجتماع سود برساند و اگر سودی نمی‌رساند حداقل ضرری متوجه اجتماع نکند.

بعلاوه خصوصیات احساسی مادر به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده یک خروجی خوب از نظر نوع تربیت برای فرزند باشد چراکه ذات مادر فداکاری، مهربانی و گذشت است و کمتر مادری را می‌توان سراغ داشت که اینها را از فرزندش دریغ کند اما چیزی که دیده می‌شود تلفیقی است از انسان‌های خوب و بد که گاهی دعوا و نزاع می‌کنند، گاهی صلح می‌کنند، گاهی می‌کُشند یا در کنار هم آرامند.

شاید بگوییم که عوامل متعددی در تربیت انسان نقش دارد اما باید گفت که مهم‌ترین عامل شکل دهی شاکله درونی هر فرد به خانواده او و به خصوص تربیت مادر بستگی دارد.

آنجا که امام خمینی (ره ) می‌فرمایند: «مادر ممکن است یک بچه را خوب تربیت کند و آن بچه یک امت را نجات دهد ممکن است بد تربیت کند و آن بچه موجب هلاکت یک امت بشود.»؛ لذا مطمئناً تربیت و خودسازی مادر ارتباط مستقیم با تربیت فرزند دارد چرا که یک مادر ناسالم نمی‌تواند فرزندی سالم تربیت کند تا به حال دیگران مفید واقع شود.
روز زن و روز مادر معرف یک الگو برای مادر بودن و زن بودن است، معرفی یک الگو که پیامبر اکرم (ص) از او به عنوان یکی از 4 زن برتر عالم نام برده است.

حضرت فاطمه(س) دخت گرامی رسول اکرم(ص) الگویی نمونه برای کسانی است که می‌خواهند نمونه باشند تا بتوانند انسان‌های نمونه تربیت کنند.

در همین راستا بررسی خصوصیات حضرت فاطمه (س) برای الگو بودن آنجا قابل توجه می‌شود که آن زمان که فاطمه(س) باید بینش سیاسی درستی داشته باشد آن سخنرانی‌های روشنگرانه را ایراد می‌کند، آن زمان که باید همسر خوبی باشد، وظیفه خودش در همسرداری شخصی مانند امام علی(ع) را به نحو احسن انجام می‌دهد.

 آنجایی که باید مادر خوبی باشد فرزندانی چون حسن، حسین و زینب را تربیت می‌کند و آنجا که باید دختر خوبی باشد، رضایت پدرش رسول اکرم(ص) را با آن همه سختی‌های دوران صدر اسلام فراهم می‌کند. آنجا که سختی‌های شعب ابیطالب با وفات مادرش خدیجه(س) و عموی پیامبر به اوج خود رسیده بود و آنجا فاطمه بود که برای پدرش مادری کرد و باعث شد تا کنیه (ام ابیها) را به او نسبت دادند یعنی مادر پدر!

یک زن مسلمان نمی‌تواند هم به دنبال سالم ماندن و تربیت فرزند سالم باشد و هم الگو و شاخص را نشناسد!
شاخص همان چیزی است که پیامبر(ص) از او به عنوان یکی از 4 زن برتر عالم نام برده است، کسی که سیره زندگی‌اش می‌تواند الگویی کامل برای زنان و دختران جامعه ما باشد.

یک زن مسلمان نمی‌تواند هم به دنبال سالم ماندن و تربیت فرزند سالم باشد و هم اجازه تزریق تربیت ناسالم و ویروسی غیر اسلامی و ماهواره‌ای را به فرزندش بدهد.

یک زن مسلمان باید بداند که حیا و عفت را می‌تواند در کنار لطافت و تبرج و دلبری داشته باشد اما اولی را در بیرون از خانه و دومی را در حریم خانه و برای همسر خود!

واضح است که موفقیت انسان در شناخت و داشتن یک الگوی کامل است و الگوی کامل برای یک زن همان فاطمه (ص) است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها