يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۱۱۴۶
زمان انتشار: ۱۵:۳۲     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه ۵۹۸ مطرح شد:
تا آنجايي كه اطلاع دارم شخصيت معتبري از اصولگرايان يا حزب معتبري از اصولگريان چنين مطلبي را نگفته است. برخي مي‌خواهند ذهن‌ها مشوش بشود اينها شگردهاي تبليغاتي و سياسي است تا نشان بدهند اصولگرا از خط مشي و باورهاي خود خارج شده است/ اصولگرا با آمريكا و سلطه‌خواهان مرزبندي دارد اين طور نيست كه با آنها كنار بيايد هرگونه انحراف از چنين اعتقادات به هرشكلي كه باشد قابل قبول نيست و ديگر نمي‌توان نام اصولگرايي بر شخص يا طيف و گروهي گذاشت.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، مدتي است كه هياهوي انتخابات مجلس به خبرهاي رسانه‌ها پيوسته است؛‌ هياهوي زودهنگامي كه سعي مي‌كند از امروز خط مشي مجلس آينده را به نفع خود تمام كند و اذهان عمومي را براي اتفاقات برنامه‌ريزي شده‌اي آماده سازد؛ ‌اتفافاتي كه گاه فقط يك ايده ساده هستند اما با جريان‌ سازي‌هاي رسانه‌اي مي‌توانند به واقعيت تبديل شوند دراين بين زمزمه‌هايي براي ائتلاف‌هاي ناممكن براي مجلس شنيده مي‌شود كه دراين رابطه با حجت‌الاسلام و المسلمین سيد رضا تقوي رئیس شورای هماهنگی اصولگرایان گفت‌وگو داشتيم.



زمزمه‌هايي مبني بر رويكرد حمايتي اصلاح‌ طلبان از برخي چهره‌ هاي منتسب به اصولگرايان در مجلس به گوش مي‌رسد آيا اصولگرايي كه باجريان اصلاح‌طلبان همراه است همچنان اصولگراست؟

شايعات و اخبار حول و حوش مسايل سياسي همواره وجود داشته است و اين روزها هم به اقتضاي نزديك شدن به انتخابات مجلس خبرسازي‌هاي متعددي مي‌شود اما اين‌ كه واقعا يك شخصيت معتبر و مقبول اصولگرا بخواهد چنين رويكردي داشته باشد تصور نمي‌كنم خبر درستي باشد، زيرا اصولگرايي تعريف خودش را دارد و براساس معيار و شاخصه‌هايي مشخص شده خط مشي آن تعريف و هدايت مي‌شود.

چه شاخصه‌هايي خط مشي آنها را مشخص كرده است؟

ببينيد طيف اصولگرا براساس تفسيرها و ارزشهاي اصولي و بنيادين انقلاب اسلامي شكل گرفته و سعي دارد تا برمبناي آن پيش برود و برنامه‌ريزي كند ممكن است ساير گروهها و طيف‌هاي سياسي هم اين كليات را قبول داشته باشند ولي يك خط فاصله‌هايي بين اين گروه‌ها وجود دارد كه خط مشي آنها را مشخص مي‌كند براي همين است فكر نمي‌كنم يك جريان معتبر  و متعهد اصولگرا چنين نگاهي داشته باشد كه بخواهد با اصلاح طلبان همراه و هماهنگ شود.

در هرحال فضاي سياسي موجود به گونه‌اي است كه گاه ممكن است تصور كنند لازم است تدابيري انديشيده مي‌شود تا براي بهبود روند فعاليت‌ها گاهي همراهي هم داشته باشند به نظر شما چه آفت‌هايي اصولگراي معتبر را به خطر مي‌اندازد؟

اصولگرايي معتقد است كشور بايد براساس ارزش‌هاي جوشيده از خون شهدا باشد و هدايت شود و اعتقاد دارد  اسلام و مسائل اسلامي قابل پياده شدن و اجرايي است در هر زماني مي‌توان زندگي سالمي را از اسلام اتخاذ كرد  و ما اگر ازاين شعائر و نگاه‌هايي كه به انقلاب و ارزشهاي  آن فاصله بگيريم دچار آفت شده‌ايم و ديگر اصولگرا نيستيم خط و راه امام باتفسير رهبري مورد تاييد اصولگراست و لاغير؛ يعني امروز مفسر خط امام،‌ مقام معظم رهبري است و راه را ايشان نشان مي‌دهد چراغ  مشعل راه براي پيشبرد اهداف نظام رهبري است  ما بايد براساس رهنمودهاي رهبر انقلاب باشيم تا دچار آفت نگرديم اصولگرا با آمريكا و سلطه‌خواهان مرزبندي دارد  اين طور نيست  كه با آنها كنار بيايد اصولگرا رژيم اشغالگر قدس را خطري براي مردم منطقه مي‌دند يك رژيم غاصب وسلطه‌گركه به جان مردم فلسطين افتاده است.

غرب در منطقه خاورميانه به دنبال تامين منافع خودش وغارت ثروتهاي مادي و معنوي مردم است  اصولگرايان به اين مباني تاكيد دارند  لذا هرگونه انحراف از چنين اعتقادات به هرشكلي كه باشد قابل قبول نيست و ديگر نمي‌توان نام اصولگرايي بر شخص يا طيف و گروهي گذاشت.

پس اين‌كه گفته مي‌شود براي ارائه ليست مشترك برخي اصولگرايان بااصلاح‌طلبان هماهنگ شده‌اند برچه اساس است؟

همان طور كه گفتم تصور نمي‌كنم چنين مسئله‌اي مطرح شده باشد. اين طور مسائل را برخي رسانه‌ها عنوان مي‌كنند و شايعه‌سازي مي‌شود من تا آنجايي كه اطلاع دارم شخصيت معتبري از اصولگرايان يا حزب معتبري از اصولگريان چنين مطلبي را نگفته است. برخي مي‌خواهند ذهن‌ها مشوش بشود  اينها شگردهاي تبليغاتي و سياسي است تا نشان بدهند اصولگرا از خط مشي و باورهاي خود خارج شده است و در آينده نتيجه اين بذرافشاني‌هاي خبري را در عرصه سياسي ببينند. مردم بايد هوشيار باشند و به نمايندگان خود در مجلس اعتماد كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها