کد خبر: ۳۱۱۱۶۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
دکتر میرکاظمی در نشست بررسی نتایج اقتصادی مذاکرات:
دکتر میرکاظمی در این نشست، به بازخوانی تجربیات به دست آمده از دور اول مذاکرات بر اساس کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای» نوشته دکتر روحانی پرداخت./ وی افزود: اگر تیم مذاکره کننده اقدام به انتشار گزاره برگ مذاکرات لوزان نکند، بنده خودم هفته آینده اقدام به جمع آوری امضاء جهت سؤال از رئیس جمهور خواهم کرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، نشست "از اقتصاد مذاکره ای تا اقتصاد مقاومتی"، با حضور جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و با سخنرانی دکتر میرکاظمی نماینده مجلس شورای اسلامی و وزیر سابق نفت در مدرسه علمیه معصومیه(سلام الله علیها) برگزار گردید.

دکتر میرکاظمی در این نشست، به بازخوانی تجربیات به دست آمده از دور اول مذاکرات -که توسط تیم مذاکره کننده فعلی انجام شده بود- بر اساس کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای» نوشته دکتر حسن روحانی پرداخت.



ایشان در بخشی از سخنانشان راه حل بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی کشور را در داخل کشور عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این مشکلات هیچ ارتباطی به تحریم ندارد، ثانیاً طبق تجربه به ما ثابت شده است که طرف مذاکره کننده به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و ثالثاً سابقه تاریخی ایران نشان داده است در هر زمینه ای که جوانان ما به صورت جهادگونه و با تکیه به درون ورود داشته اند، کشور ما در آن زمینه، رتبه جهانی کسب کرده است و در هر زمینه ای که به بیگانگان متوصل شدیم، در آن زمینه عقب ماندیم.

میر کاظمی با اشاره به بد عهدی‌های مختلف غرب در دوران مذاکرات سال 82 که خود آقای روحانی رییس جمهور وقت دبیر پرونده آن بود، گفت: اتلاف زمان بعد از تعلیق و اقدامات اعتماد ساز ایران در آن زمان یک تجربه مضحکی است که دوباره در سال 93 و 94 در تاریخ ایران در حال وقوع است و دولت باید جدا هرچه سریع‌تر فکت شیت خود را به مجلس و ملت ارائه دهد.

وی ادامه داد :کار گروه مذاکره کننده فعلی در سال‌های 82 و 84 نیز در حال مذاکره در همین موضوع با غرب بودند و امروز باضعف‌هایی که از خود نشان می‌دهند به دست دشمن بهانه خواهند داد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورا اسلامی با اشاره به این که تأکید بر توقف غنی‌سازی و امضای پروتکل الحاقی یکی از اهداف مهم امریکا است، عنوان کرد: اروپائیان و سایر کشورها همچون روسیه از ابتدای شروع بکار هسته‌ای ایران از همان ابتدائی که چند دستگاه سانتریفیوژ بکارگیری شد همواره تأکید آن‌ها بر توقف غنی‌سازی بوده است.

وی افزود: همواره به عنوان یک خط قرمز مطرح بوده و در مذاکرات سال‌های قبل از 84 به طور جدی و عملی به آن پایبند بوده‌اند.

در ادامه جلسه، دکتر میرکاظمی، به سؤالات حاضرین در جلسه با موضوعاتِ واقعیت ماجرای بابک زنجانی، ارتباط تحریم های بانکی و فتنه 88، نقش مجلس در نظارت بر عملکرد تیم مذاکره کننده و ... پاسخ گفت.

دکتر میرکاظمی خاطر نشان کرد که اگر تیم مذاکره کننده اقدام به انتشار گزاره برگ مذاکرات لوزان نکند، بنده خودم هفته آینده اقدام به جمع آوری امضاء جهت سؤال از رئیس جمهور خواهم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱
۰
جناب آقای میرکاظمی خدا خیرت بده زودتر اینکار را عملیاتی کنید نگذارید بکشد به تاخیرات بروکراسی مجلس و ریش گرو گذاشتن های بعضی بزرگان بی بصیرت هم راه طولانی است هم وقت کوتاه است! یا علی.
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۰۸:۱۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱
۰
البته اگر علی لاریجانی اجازه بدن
پاسخ
باتوانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
۱
۰
سلام.احسنت به نماینده شجاع وباغیرت .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۱
ایشون درباره گندی که به وزارت نفت زدن چیزی نگفتن؟
پاسخ
كارشناس
-
۱۰:۵۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۱
شما بهتر است پاسخگوي عملكرد درخشانتان !!!!!! در دوره وزارتتان باشيد اخوي!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها